LandboUngdom går ind i indsatsen for at hjælpe ukrainere i arbejde

Som følge af verdenssituationen gør Jobstafet, som ejes af LandboUngdom, nu klar til at yde en ekstra indsats for at hjælpe ukrainere på flugt i arbejde.

”I LandboUngdom sender vi vores dybeste sympati for de tusinde af mennesker, der lige nu befinder sig i forfærdelige og utænkelige situationer, og vi ønsker at yde vores støtte, der, hvor vi kan, og det gør vi bl.a. via Jobstafet”, siger Niels Skovgaard.

Med en netop vedtaget særlov, som giver ukrainere mulighed for midlertidigt ophold i to år, vil Jobstafet konkret være med til at hjælpe de ukrainere, der er flygtet til Danmark i arbejde.

Dansk landbrug beskæftiger i dag ca. 6000 ukrainere, og det anslås at 5000 ukrainske flygtninge allerede har påbegyndt deres ansøgning om midlertidigt ophold i Danmark. Med udsigten til en af de største tilstrømninger i nyere tid, vil Jobstafet være med til sikre et stabilt holdepunkt for mange af de ukrainere, der kommer.

Jobstafet er landbrugets største jobportal, og er dagligt tæt på danske bedrifter, som i øjeblikket oplever situationen på tæt hold. Mange danske bedrifter står klar til at hjælpe, og her kan Jobstafet formidle kontakten, så ukrainere, der kommer til Danmark, får mulighed for at skabe et eksistensgrundlag.

Christina Libach Bentzen
Teamleder og HR-konsulent, Jobstafet
clb@lf.dk

22922041
mjak@lf.dk

LandboUngdom er en ungdomsorganisation med 47 lokalforeninger og cirka 3.500 medlemmer. Vi er mødested for unge på landet og unge med interesse for livet på landet. LandboUngdom arbejder for at skabe aktivitet for de unge på landet, så det at bo på landet bliver mere spændende.

Blog fra LandboUngdoms Politiske Udvalg: Dine økonomiske valg påvirker vores verden10.2.2022 00:00:00 CET | Pressemeddelelse

Bæredygtighed, klima, grøn omstilling mm. er bare nogle af de ord som efterhånden har sat sig fast i vores hverdag. Uanset om du arbejder som bankrådgiver, sygeplejerske eller landmand og om du bor i byen eller på landet, spiller ordene en rolle i din hverdag. Politikkere, medier og virksomheder gør os opmærksomme på klimaforandringerne i hele verden, og selvom vi alle er enige om at vi gerne vil se en positiv fremtid i møde, er det for mange af os svært at forholde sig til om regeringens og EU´s beslutninger ift. klima er de rigtige, fordi beslutningerne omhandler områder, som ligger langt fra vores hverdag, eller som vi ikke har nok fagligt kendskab til.