LandboUngdom går ind i indsatsen for at hjælpe ukrainere i arbejde

Som følge af verdenssituationen gør Jobstafet, som ejes af LandboUngdom, nu klar til at yde en ekstra indsats for at hjælpe ukrainere på flugt i arbejde.

”I LandboUngdom sender vi vores dybeste sympati for de tusinde af mennesker, der lige nu befinder sig i forfærdelige og utænkelige situationer, og vi ønsker at yde vores støtte, der, hvor vi kan, og det gør vi bl.a. via Jobstafet”, siger Niels Skovgaard.

Med en netop vedtaget særlov, som giver ukrainere mulighed for midlertidigt ophold i to år, vil Jobstafet konkret være med til at hjælpe de ukrainere, der er flygtet til Danmark i arbejde.

Dansk landbrug beskæftiger i dag ca. 6000 ukrainere, og det anslås at 5000 ukrainske flygtninge allerede har påbegyndt deres ansøgning om midlertidigt ophold i Danmark. Med udsigten til en af de største tilstrømninger i nyere tid, vil Jobstafet være med til sikre et stabilt holdepunkt for mange af de ukrainere, der kommer.

Jobstafet er landbrugets største jobportal, og er dagligt tæt på danske bedrifter, som i øjeblikket oplever situationen på tæt hold. Mange danske bedrifter står klar til at hjælpe, og her kan Jobstafet formidle kontakten, så ukrainere, der kommer til Danmark, får mulighed for at skabe et eksistensgrundlag.

Christina Libach Bentzen
Teamleder og HR-konsulent, Jobstafet