Lampemesteren åbner ny fysisk butik i København

Online butikker brager frem, og fysiske butikker står stille. Lyder det, som noget, du har hørt før? Det gør det helt sikkert, for det er ingen hemmelighed, at online markedet bugner, mens der bag flere og flere butiksruder gemmer sig tomme lokaler.

Lampemesteren, en af landets største butikker indenfor designerbelysninger, har besluttet sig for at gå imod denne udvikling, og i stedet vil de åbne en ny lampebutik i København og værne om det, som mange butikker har glemt – direkte kundekontakt og vejledning.

Nyt showroom i Carlsberg Byen

Flere fysiske butikker drejer nøglen om, og antallet af sorte butiksruder fylder gaderne i de danske byer. Den udvikling skyldes naturligvis e-handel, som har skabt sin helt egen konkurrence på det danske marked. Men selvom det for de danske virksomheder er vigtigt at følge med denne udvikling, er det for nogen stadig vigtigt, at varerne kan ses og føles.

Hos Lampemesteren ved de godt, at e-handel er en nødvendig del af det, at føre forretning – men de tror på kombinationen af webshop og en fysisk butik, hvor man kan se produkterne med egne øjne. Lørdag D. 9 november fra klokken 12-18 åbner lampemesterens showroom og butik i Carlsbergbyen. Og med deres nye showroom vil de netop værne om oplevelsen af at være til stede i lampeuniverset og lade sig inspirere af de flotte lampeudstillinger.

Åbningsdagen d. 9 november bliver et brag af en fest for både kunder og leverandører, og der vil være Goodiebags, konkurrencer og unikke tilbud på udvalgte designerlamper.

Klassiske lamper og historien bag

Louis Poulsen, Arne Jacobsen, Poul Henningsen er alle kendte navne indenfor dansk lampedesign. De har ikke blot, med deres klassiske lamper og møbler, fundet vejen til de danske stuer – de også skrevet sig ind i de danske historiebøger. For eksempel historien om den unge Poul Henningsen, der synes, at de elektriske pærer enten havde alt for skarpt lys, eller også var omgivet af lampeskærme der stjal alt lyset, og derfor designede sin egen lampe, som sender lyset ud i rummet med sin fulde styrke - PH-lampen.

Hos Lampemesteren ved de, at lamper ikke kun giver lys, men at der er en helt unik fortælling bag enhver klassisk designerlampe. En fortælling som ikke kun er spændende, men som giver lamperne et helt nyt liv. I deres showroom i Carlsberg Byen er det altså ikke meningen, at kunden blot skal komme forbi og købe en lampe, men at kunden skal få en helt speciel helhedsoplevelse - lidt ligesom at besøge en kunstudstilling. Lamperne skal træde frem som selvstændige objekter, der spiller visuelt sammen med omgivelserne. Og det er derfor oplevelsen af, at kunne gå på opdagelse i lampeverdenen, der skal trække københavnerne mod Carlsberg Byen. Lokalerne står allerede klar, og sammen med en tur i Lampemesterens showroom følger tre dygtige lampeeksperter, som vil stå klar med en kæmpe viden om designerlamper og ikke mindst en varm kop kaffe.

Giv din gamle PH-lampe nyt liv

Det er også muligt at komme forbi Carlsberg Byen og få repareret sin gamle designlampe af en ekspert, eller få skaffet en bestemt reservedel, som kan få din lampe tilbage på sporet. Det kan være en småting der gør, at din PH-lampe ikke kan tænde, men kommer den i de rigtige hænder, er den snart tilbage på sporet. Det samme gælder for din Fritz Hansen lampe og din flowerpot.

Vi ses d. 9 november til et brag af en åbningsfest!