Lærernes Pension og DEAS starter udlejningen af Nørresundby Havnefront med 143 nye lejligheder

Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i bl.a. Aalborg. Og pensionsselskabets projekt ’Nørresundby Havnefront’ er nu så langt, at udlejningen af de 143 lejligheder i Aalborg begynder.

Nørresundby Havnefront er nu så langt, at udlejningen af de 143 lejligheder i Aalborg begynder.

”Vi er meget tilfredse med at kunne fuldende udviklingen af Nørresundby Havnefront, der er blevet et fantastisk område. Aalborg er i rivende udvikling, og vi er i forvejen aktive på det gamle godsbaneterræn i Aalborg med Østeråparkens 200 lejligheder," siger finansdirektør Henrik Walther Mogensen, Lærernes Pension.

DEAS står for førstegangsudlejning og administration af de 143 lejeboliger ved Limfjordens solside.

”Vi ser frem til endnu en gang at varetage udlejningen på vegne af Lærernes Pension. Nørresundby Havnefront rummer lejligheder til enhver livsstil, og de ligger perfekt i kort afstand til både natur og byliv og blot et stenkast fra den nye kulturbro over Limfjorden,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS.

Udsigt til Limfjorden

En række af lejlighederne har fælles tagterrasse, hvor beboerne kan nyde udsigten til Limfjorden og Lindholm Park.

Byggeriet er fordelt på tre selvstændige områder og udgør samlet mere end 11.000 m2. Lejlighederne er på 67-97 m2 med enten to eller tre værelser, hvilket gør lejlighederne ideelle for både studerende, der sammen kan leje en af de mange oplagte delelejligheder, singler og par med eller uden børn.

Ved opførelsen har der været fokus på at sænke energiforbruget. Hårde hvidevarer er derfor i energiklasse A og opefter, ligesom alle bygninger bærer det grønne energimærke A2015.

Første åbent hus er den 27. maj 2018.

Kort om Nørresundby Havnefront

• 2-3 værelser og lejligheder på 67-97 m2 med stor altan eller terrasse
  • Fælles rekreativ tagterrasse på toppen af bygning D med udsigt over fjorden
  • Alle lejlighederne har depotrum, og der er mulighed for at leje et ekstra
  • Alle bygningerne har elevator, også til kælderniveau
  • Indflytningen sker i tre etaper den 15. november 2018, 15. december 2018 og medio 2019
  • Læs mere på www.nørresundbyhavnefront.dk

Kort om området

• Beliggende ved Limfjorden på solsiden
  • Tæt på det rekreative område Lindholm Strandpark, hvor beboerne kan bade, spille beachvolley eller løbe en tur ad stien til Lindholm Fjordpark
  • Få minutter ad cykel- og gangbroen, Kulturbroen, som fører til Aalborgs byliv
  • Gåafstand til Nørresundby Citycenter, hvor der er indkøbsmuligheder

Finansdirektør Henrik Walther Mogensen, Lærernes Pension, mobil 40 10 63 15
Udlejningschef Maivi Herup, DEAS, mobil 27 90 13 30

Kort om Lærernes Pension
Lærernes Pension administrerer og udvikler pensionsordning for godt 140.000 lærere. Pensionsselskabet forvalter en formue på ca. 100 milliarder kroner og har en årlig præmieindtægt på ca. 5,2 mia. kroner. Lærernes Pension har investeret ca. 4,5 milliarder kroner i ejendomme. I 2021 er det målet, at 7 procent af de samlede investeringer skal være i ejendomme. Det gennemsnitlige afkast på ejendomsinvesteringer ligger i niveauet 5-6 procent.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

CALUM udvider med nye lejligheder på Eternitgrunden26.4.2018 08:26pressemeddelelse

Ejendomsselskabet CALUM er aktiv i flere byudviklingsområder i Aalborg, og Eternit-grunden midt i byen er ingen undtagelse. Den 1. september står 29 nye lejeboliger klart til indflytning. ”Med Gavlhusene omdanner vi et smukt ældre hus fra 1897 til 29 unikke lejligheder med sjæl og historie. Vi mixer gammelt og nyt og har som altid truffet et enkelt og kvalitetsbevidst materialevalg,” siger Jakob Axel Nielsen, direktør i CALUM. Den gamle smukke facade ud mod Alexander Foss Gade er bevaret, mens der på den modsatte facade mod gårdrummet skabes et moderne udtryk. DEAS er udpeget til at stå for førstegangsudlejning samt efterfølgende administration af Gavlhusene, hvor der er lagt vægt på gode uderum. På taget etableres en stor tagterrasse med udsigt over området, og beboerne får eget orangeri, hvor de har rig mulighed for at opholde sig i grønne og lyse omgivelser. By med vokseværk ”Vi ser frem til at sætte gang i udlejningen på vegne af CALUM, der rammer et behov og en efterspørgsel i mar

PFA udpeger DEAS som bygherrerådgiver til Gartnerbyen9.3.2018 07:52pressemeddelelse

I Odenses spirende bydel Gartnerbyen opfører pensionsselskabet PFA 157 lejeboliger til både familier og seniorer. Boligerne spænder fra 55-103 m2 og er fordelt på 72 rækkehuse samt 85 lejligheder i etagebyggeri. I løbet af marts forventes spaden at gå i jorden til PFA’s seks-etagers byggeprojekt, som forventes at stå færdigt i sommeren 2019. DEAS er udpeget som bygherrerådgiver og skal varetage PFA’s interesser, så byggeriet får en høj og fremtidssikret standard. ”Gartnerbyen er et helt unikt område i Odense, som vi er stolte over at være med til at udvikle. Vi opfører boliger til et bredt publikum, samtidig med at vi skaber fundamentet for et godt afkast til vores 1,2 mio. pensionskunder. Med DEAS som bygherrerådgiver forventer vi et resultat i høj kvalitet, hvor der er tænkt i langsigtede og økonomisk bæredygtige løsninger,” siger Michael Bruhn, ejendomsdirektør i PFA. DEAS er en erfaren bygherrerådgiver, der har været samarbejdspartner for PFA på flere store byggeprojekter. ”Vi glæd