Læger uden Grænser satser på partnerskaber med erhvervslivet
København, 1. februar 2017
I en tid hvor der er hård konkurrence om donationer fra almindelige danskere, bliver penge fra erhvervslivet en stadigt vigtigere del af de frivillige organisationers budget. Derfor forsøger flere og flere organisationer at indgå partnerskaber med virksomheder, der gerne vil bidrage.
En af de organisationer er Læger uden Grænser. Her ser fundraisingdirektør Anne Larsen et behov for en mere præcis kommunikation med virksomhederne, så målsætninger og værdier for begge parter er klart definerede – også dem, som ikke er af direkte økonomisk karakter:
- Vi tror på, at værdien for begge parter har potentiale til at blive større og bedre udnyttet. Derfor har vi fået hjælp til at udvikle værktøjer og processer, der netop præciserer begge parters mål for samarbejdet, hvilket vil sige bidrag og udbytte, såvel økonomisk som målt på menneskelige ressourcer, kompetencer, og motivation, siger hun.
Anne Larsen mener samtidig, at et partnerskab med en frivillig organisation er en god lejlighed for en virksomhed til at engagere sine medarbejdere:
- Alle undersøgelser viser, at moderne medarbejdere ønsker at gøre en forskel i deres arbejde. De vil ikke bare arbejde for penge og økonomisk succes. De vil også sætte et positivt aftryk i verden. Netop derfor giver det god mening at bygge bro mellem erhvervsliv og velgørenhed. Det tilfører arbejdslivet en helt ny dimension.
I Deloitte er senior manager Bahare Haghshenas enig i, at det giver god mening at bygge bro mellem velgørenhed og erhvervsliv:
- Der er ingen tvivl om, at der er et stort potentiale for de frivillige organisationer i at forbedre deres relationer til erhvervslivet. Flere og flere virksomheder vil gerne bidrage til samfundet og tage et socialt ansvar. Det kan betyde mange tusind kroner ekstra til den gode sag, siger hun.
Ifølge Bahare Haghshenas kunne mange frivillige organisationer få mere ud af deres partnerskaber med erhvervslivet, hvis de som Læger uden Grænser investerede i at skabe større engagement:
- Mange partnerskaber ender med en moderat økonomisk donation fra virksomheden og et diplom den anden vej som tak. Det er der naturligvis ikke noget galt i, men potentialet er meget større. Hvis man for alvor formår at lægge sine ressourcer og kompetencer sammen, kan man nå langt længere i forsøget på at opnå sine mål.
Nøgleord
Kontakter
Bahare Haghshenas
Tlf. +45 31 31 04 31
bahahag@deloitte.dk
Anne Larsen
Tlf: +45 41 77 74 01
al@msf.dk
Billeder
Information om Deloitte
Bahare Haghshenas er senior manager i Deloitte og ekspert i social ansvarlighed.
Anne Larsen er fundraisingdirektør i Læger Uden Grænser.
Følg pressemeddelelser fra Deloitte
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Deloitte
Kraka og Deloitte: Fjern barriererne og slip Danmarks talentreserve fri25.1.2024 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
I dag udkommer en ny Small Great Nation-rapport om de store potentialer for talentudfoldelse, der stadig er uforløst i Danmark. Kraka og Deloitte står bag rapporten, som opfordrer til, at vi som nation gør mere for at udvikle og tiltrække talent.
Deloitte ansætter rektor fra CBS som ny talentleder24.11.2023 13:30:00 CET | Pressemeddelelse
Navnenyt: Danmarks største rådgivnings- og revisionshus Deloitte sigter efter at blive erhvervslivets førende talentudvikler. Til at realisere ambitionen ansætter Deloitte Nikolaj Malchow-Møller som talentleder og del af topledelsen fra det nye år.
Flere danskere scroller i stedet for at sove23.11.2023 06:23:52 CET | Pressemeddelelse
Deloitte er klar med nye indsigter i danskernes digitale forbrugervaner. Siden sidste måling er udviklingen gået i retning af mere skærmtid og mindre søvn. Vi streamer mere, men betaler mindre. Vi stoler på AI, men eksponeres oftere for fake news. Der er bevægelser i vores digitale forbrugsmønstre, og brancheleder Frederik Behnk udpeger her de vigtigste tendenser.
Gæstebølge ruller ind over hotel- og restaurationsbranchen8.11.2023 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne tager igen for sig af retterne på landets restauranter, mens nye hoteller skyder op og turisterne vender tilbage i stor stil. Det giver rekordhøj omsætning og fortjeneste i branchen, viser Deloittes nye hotel- og restaurationsanalyse. Men konkurrencen intensiveres, siger brancheleder Claus Jorch Andersen.
En investering i fremtiden: Deloittes årsregnskab viser solide resultater4.10.2023 09:20:47 CEST | Pressemeddelelse
Deloitte leverer et solidt regnskab trods et år præget af geopolitisk usikkerhed, inflation og stigende energipriser. Med en ny CEO for bordenden går Danmarks største rådgivnings- og revisionshus nu efter at blive førende inden for livslang læring og talentudvikling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum