Deloitte

Læger uden Grænser satser på partnerskaber med erhvervslivet

Del
Når virksomheder vælger at tage et socialt ansvar, betyder det mange tusind kroner ekstra til den gode sag
Bahare Haghshenas
Bahare Haghshenas

København, 1. februar 2017

I en tid hvor der er hård konkurrence om donationer fra almindelige danskere, bliver penge fra erhvervslivet en stadigt vigtigere del af de frivillige organisationers budget. Derfor forsøger flere og flere organisationer at indgå partnerskaber med virksomheder, der gerne vil bidrage.

En af de organisationer er Læger uden Grænser. Her ser fundraisingdirektør Anne Larsen et behov for en mere præcis kommunikation med virksomhederne, så målsætninger og værdier for begge parter er klart definerede – også dem, som ikke er af direkte økonomisk karakter:

- Vi tror på, at værdien for begge parter har potentiale til at blive større og bedre udnyttet. Derfor har vi fået hjælp til at udvikle værktøjer og processer, der netop præciserer begge parters mål for samarbejdet, hvilket vil sige bidrag og udbytte, såvel økonomisk som målt på menneskelige ressourcer, kompetencer, og motivation, siger hun.

Anne Larsen mener samtidig, at et partnerskab med en frivillig organisation er en god lejlighed for en virksomhed til at engagere sine medarbejdere:

- Alle undersøgelser viser, at moderne medarbejdere ønsker at gøre en forskel i deres arbejde. De vil ikke bare arbejde for penge og økonomisk succes. De vil også sætte et positivt aftryk i verden. Netop derfor giver det god mening at bygge bro mellem erhvervsliv og velgørenhed. Det tilfører arbejdslivet en helt ny dimension.

I Deloitte er senior manager Bahare Haghshenas enig i, at det giver god mening at bygge bro mellem velgørenhed og erhvervsliv:

- Der er ingen tvivl om, at der er et stort potentiale for de frivillige organisationer i at forbedre deres relationer til erhvervslivet. Flere og flere virksomheder vil gerne bidrage til samfundet og tage et socialt ansvar. Det kan betyde mange tusind kroner ekstra til den gode sag, siger hun.

Ifølge Bahare Haghshenas kunne mange frivillige organisationer få mere ud af deres partnerskaber med erhvervslivet, hvis de som Læger uden Grænser investerede i at skabe større engagement:

- Mange partnerskaber ender med en moderat økonomisk donation fra virksomheden og et diplom den anden vej som tak. Det er der naturligvis ikke noget galt i, men potentialet er meget større. Hvis man for alvor formår at lægge sine ressourcer og kompetencer sammen, kan man nå langt længere i forsøget på at opnå sine mål. 

Nøgleord

Kontakter

Bahare Haghshenas
Tlf. +45 31 31 04 31
bahahag@deloitte.dk


Anne Larsen
Tlf: +45 41 77 74 01
al@msf.dk

Billeder

Bahare Haghshenas
Bahare Haghshenas
Download

Information om Deloitte

Deloitte
Deloitte
Weidekampsgade 6
2300 København S

http://www2.deloitte.com/dk/da.html

Bahare Haghshenas er senior manager i Deloitte og ekspert i social ansvarlighed.

Anne Larsen er fundraisingdirektør i Læger Uden Grænser.

Følg pressemeddelelser fra Deloitte

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Deloitte

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye