Lad virksomhederne ansøge om at ansætte dig

Jobmarkedet koger. Virksomhederne kæmper om at ansætte de bedste medarbejderne. Med ny service kan du nu lade virksomhederne ansøge om at ansætte dig.

Beskriv hvad du kan og hvad du ønsker. Lad herefter virksomhederne ansøge om at ansætte dig. Og vælg så det bedste job-tilbud.

Sådan virker kort fortalt en ny gratis service fra den danske jobsøgemaskine Jobsearch.dk.

”Ledigheden er i bund og virksomhedernes kamp om medarbejderne er virkelig hård. Det er medarbejdernes marked. Derfor er det helt oplagt, at det er virksomhederne der ansøger til medarbejderne og ikke omvendt”, siger Thomas Barfod fra Jobsearch.dk.

Alle kan søge direkte efter jobsøgere  i jobsøgerdatabasen  her: https://www.jobsearch.dk/jobsoegerdatabase

Du er anonym
Den nye service giver også jobsøgere mulighed for at bibeholde sin anonymitet.

”Når man sidder i et job, ønsker man som regel ikke, at en ens chef og kollegaer ved, at man søger videre. Derfor kan man vælge at lave sin jobsøgerprofil helt anonym. Her kan man så som Jobsøger skrive direkte med virksomhederne via Jobsearch.dk´s system. Når man så har fundet et godt match, kan man så vælge at fortælle virksomheden, hvem man er” siger Thomas Barfod.

Netop anonymitets-muligheden er meget vigtig:

”Der sidder utrolig mange mennesker i stillinger rundt omkring, der ikke kommer videre, fordi de er bange for at blive opdaget, hvis de søger. Frygten er reelt begrundet, da man let kan miste muligheder på en arbejdsplads, hvis ens chef opdager, at man søger videre. Mange brancher er jo også ganske små verdner, hvor alle kender hinanden”, Siger Thomas Barfod.

Virksomhederne ansøger
Mange danskere har allerede anvendt den nye service og virksomhederne er glade for den nye mulighed:

”Vores mange brugere på virksomhedssiden er ret begejstrede for muligheden. Fremfor at de altid skal sidde og vente på at den rigtige medarbejder søger på et stillingsopslag, kan de nu selv bare fremsøge og tage direkte kontakt til relevante jobsøgere i jobsøgerdatabasen”, siger Thomas Barfod.

Yderligere info:
tsb@jobsearch.dk

Jobsearch.dk er en kombineret job-søgemaskine og jobsøger-søgemaskine, dvs. at vi forsøger at give et overblik over hhv. hvilke ledige jobs der er på markedet lige nu og hvilke jobsøgere der er på markedet lige nu.