Robert Bosch A/S

Lad din nye varmepumpe betale din ferie

Mange husejere har allerede fået øjnene op for de mange fordele ved at udskifte det gamle olie- eller gasfyr med de effektive luft/vand eller jordvarmepumper. Og nu kan husejerne se frem til endnu bedre varmepumper til stor glæde for pengepungen og klimaet.

De sidste 10 år er salget af varmepumper eksploderet, og det skyldes især de store besparelser, du som husejer kan få på varmeregningen, når du skifter til en ny og energieffektiv varmepumpe.

Klimavenlige varmeløsninger

Varmepumperne udnytter energien i luften/jorden og omdanner den til varme, som opvarmer dit hus og brugsvand. Ved at udnytte jordens vedvarende ressourcer mindskes CO2-udledning markant i forhold til opvarmning med fx olie og gas. Og det gør varmepumperne til en af de mest klimavenlige måder at opvarme dit hus og brugsvand på.

Vælg en varmepumpe fra Energistyrelsens varmepumpeliste

Der er stor forskel på kvaliteten af varmepumper. Men her er der heldigvis hjælp at hente hos Energistyrelsen. På SparEnergi.dk kan du se Energistyrelsens varmepumpeliste med de bedste varmepumper på det danske marked. Varmepumperne er testet af et uafhængigt testlaboratorium og overholder alle lovkrav. Samtidig kan du se, hvilken varmepumpe der er mest energieffektiv og lydsvag.

Bosch ligger øverst på Energistyrelsens Varmepumpeliste

Øverst på Energistyrelsens varmepumpeliste ligger Bosch Compress 70001i LWM, som er røget ind på en første plads som den mest energieffektive og lydsvage jordvarmepumpe. Bosch fylder relativt meget på listen, når der er tale om jordvarmepumper. Men også på listen over luft/vand varmepumper ligger Bosch Compress 7000i AW i top. ”Vi er glade for at kunne tilbyde vores installatører og husejerne den mest energieffektive jordvarmepumpe, uanset om du har gulvvarme eller radiatorer. Og på samme tid også den mest støjsvage,” fortæller Brian Nielsen, produktchef, Robert Bosch A/S.

Dyrt at vente med at skifte

Mange husejere venter med at udskifte det gamle fyr, til det ikke kan mere, men det kan blive dyrt. Udskifter du fx et ældre oliefyr med en ny luft/vand eller jordvarmepumpe, kan du spare op til 80% på varmeregningen. Venter du derimod med at udskifte det gamle fyr, mister du den årlige besparelse, som du kunne have brugt til at finansiere din nye varmepumpe med. Samtidig risikerer du at få dyre regninger på reparationer af det gamle fyr.

Attraktive finansieringsmuligheder

De mange attraktive finansieringsmuligheder gør det fordelagtigt at låne til en ny varmepumpe i stedet for først at spare op. Det skyldes, at den årlige varmebesparelse, som du får med en ny varmepumpe, ofte er større end låneomkostningerne til varmepumpen.

Dokumenteret energieffektivitet

Det er Teknologisk Institut, der sørger for, at det kun er varmepumper, der lever op til Energistyrelsens dokumentationskrav, der optages på listen. Ifølge konsulent Rasmus Borup, Teknologisk Institut sikrer den uafhængige testrapport, at varmepumpernes energieffektivitet passer og ikke blot er producenternes eget udsagn. Du er derfor bedre sikret som forbruger, hvis du vælger en varmepumpe fra listen, fortæller Rasmus Borup.

Besparelsen kan betale din næste ferie

Foruden en stor besparelse på varmeregningen, kan du med en varmepumpe også få reduktion på elregningen for den del af dit forbrug, der ligger over 4.000 kWh pr. år. Det skyldes, at Staten har sænket elvarmeafgiften til opvarmning af boliger. Og en varmepumpe anses som elopvarmning, fordi den bruger strøm til driften. Du skal blot registrere dit hus som elopvarmet i BBR-registreret.

Når du udskifter dit gamle fyr med en effektiv luft/vand eller jordvarmepumpe, får du altså ofte en besparelse, der er så stor, at den kan betale en mindre ferie hvert år. Og hvem kan ikke bruge dette!?

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Helle Wandsøe Kristiansen

Thermotechnology, Sales Nordic Marketing (TT/SEN-MKT)
Robert Bosch A/S | Telegrafvej 1 | DK-2750 Ballerup | DENMARK | www.bosch.dk
Tlf. +45 44 898-667 | Helle.Kristiansen@dk.bosch.com

Information om Robert Bosch A/S

Robert Bosch A/S
Telegrafvej 1

Om Bosch

Bosch-koncernen er en førende international virksomhed med fokus på teknik og serviceydelser. Koncernen har ca. 375.000 ansatte (pr. 31. december 2015) og havde ifølge foreløbige regnskabstal en omsætning i 2015 på mere end 70 milliarder euro. Bosch-koncernen er opdelt i fire forretningsområder: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods og Energy and Building Technology. Bosch-koncernen omfatter Robert Bosch GmbH og ca. 440 datter- og regionalselskaber i ca. 60 lande. Inkl. salgs- og servicepartnere er Bosch repræsenteret i ca. 150 lande. Dette globale netværk af udvikling, produktion og salg er forudsætningen for yderligere vækst. Bosch har 55.800 ansatte inden for forskning og udvikling på omkring 115 lokationer. Bosch-koncernens strategiske mål er at levere innovationer inden for den netværksforbundne livsstil. Bosch forbedrer livskvaliteten verden over med produkter og løsninger, der er innovative, og som vækker begejstring. Kort sagt, Bosch tilbyder teknologi, der er ”Invented for life”.

Virksomheden blev grundlagt i Stuttgart i 1886 af Robert Bosch (1861-1942) som ”Værksted for finmekanik og elektroteknik”. Den specielle virksomhedsstruktur i Robert Bosch GmbH sikrer Bosch-koncernen økonomisk uafhængighed. Den giver virksomheden mulighed for at foretage langsigtet planlægning og betydelige investeringer for at sikre fremtiden. 92 % af kapitalandelene i Robert Bosch GmbH ejes af den almennyttige fond Robert Bosch Stiftung GmbH. Stemmeretten udøves i overvejende grad af Robert Bosch Industrietreuhand KG, der varetager virksomhedens ejerfunktion. De øvrige andele ejes af familien Bosch og Robert Bosch GmbH.

Find flere informationer på www.bosch.com, www.bosch-press.com  og www.twitter.com/BoschPresse.