KYOTO GLOW ER ÅRETS FARVE 2020 HOS KITCHENAID

Kyoto Glow reflekterer ro og balance i madlavning

Idag lancerer KitchenAid dette års farve: Kyoto Glow.

Stadig flere mennesker søger at genoplade og finde balance gennem madlavning – og den følelse vil den nye Kyoto Glow fra KitchenAid gerne bidrage til. KitchenAid har gennem omfattende research i farver og kulturer identificeret Kyoto Glow som en farve, som mennesker over hele verden kan forbinde med den følelse.

Den nye farve er inspireret af byen Kyoto i Japan. Kyoto er en by, som indkapsler ideen om balance, ro og velvære. Kyoto var engang den officielle hovedstad i Japan, men byen har nu indtaget pladsen som den kulturelle hovedstad og er anerkendt for sine smukke haver og templer -ligesom for byens traditionelle Kaiseki-køkken. Kaiseki handler om balance i smag, tekstur, udtryk og nuance. Og for at vise respekt for den japanske kultur og byen, Kyoto, vil KitchenAid med Kyoto Glow inspirere køkkenentusiaster til at udfolde kreativiteten i køkkenet ud fra de samme principper.

Kyoto Glow skal ikke blot bidrage med et mentalt åndehul, men skal samtidig omfavne det universelle ønske om at tage sig af sig selv og sine nærmeste. Farven er særligt udvalgt for at inspirere køkkenentusiaster over hele kloden til at tage del i den kulinariske rejse”, siger Cecilia Liss, Head of KitchenAid Nordics.

KitchenAid vil udfolde ideen om velvære og sundhed igennem sine nye 2020 farver – både på Artisan Stand Mixer 185 og den nye Artisan K400 blender. Med sine uendelige muligheder vil den nye K400 blender skabe perfekte smage og teksturer. Årets farve, Kyoto Glow, fra KitchenAid kan købes på www.kitchenaid.dk  og kommer i butikkerne i april/maj 2020.

Yderligere information om Kyoto Glow Artisan Stand Mixer og den nye Artisan K400 blender: www.kitchenaid.dk

Grey Public, Marie Elbæk: +45 60 21 25 42, marie.elbaek@grey.com

Siden introduktionen af den legendariske mixer i 1919 og deres første opvaskemaskine i 1949, har KitchenAid bygget på disse ikoners arv for at skabe en komplet produktlinje, som tilbyder en professionel præstation og er designet til den passionerede gourmet. Varemærket KitchenAid fejrede sin 100 års fødselsdag i 2019 og er en del af Whirlpool Coorporation. Whirlpool er verdens største producent af hvidevarer med et årligt salg på omkring 21 milliarder dollars, 92.000 ansatte og 65 fabrikker og teknologiforskningscentre verden over. Virksomheden omfatter Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit, Hotpoint og andre større mærker i mere end 170 lande. Whirlpool Corp. European Center ligger i Comerio (VA) i Italien. For mere information, besøg www.kitchenaid.dk