KVINFO skal have ny direktør

KVINFOs direktør gennem tre år, Nina Groes, har opsagt sin stilling for at foretage et karriereskifte og forlader organisationen pr. 1. januar. Bestyrelsen beklager Nina Groes' beslutning, men tager den til efterretning.

Nina Groes. Foto: Tine Harden

”KVINFO har været begunstiget med en i særklasse dygtig direktør, leder og debattør i Nina Groes de sidste tre år. Sammen med medarbejderne og de titusindvis af brugere, har vi nået markante mål med organisationen, og kursen er nu sat for at fortsætte den solide fremgang. Bestyrelsen glæder sig over de gode resultater der er opnået, og selv om Nina Groes' farvel ærgrer os, har vi naturligvis forståelse for Ninas beslutning om et karriereskifte”, siger bestyrelsesleder Tonny Skovgård Jensen.

Nina Groes blev ansat som direktør i KVINFO i februar 2014, og hendes opsigelse er en beslutning, der ikke har været nem at tage.

"Jeg kom til KVINFO fra det private erhvervsliv, hvor jeg som iværksætter havde skabt min egen virksomhed. Præcis der, hvor vi har alt for få kvinder i Danmark. Det har været et privilegium, at få lov til at stå i spidsen for en organisation som KVINFO. Efter tre år hvor vi har rykket så meget, dokumenteret ligestillingsudfordringerne og fået så mange mennesker med, er det tid for mig at foretage et karriereskifte. Det er et personligt valg, og hvor det sender mig hen, ved jeg endnu ikke”, siger Nina Groes og tilføjer.

”Jeg siger farvel med en stor tak til dygtige og inspirerende medarbejdere og alle vores samarbejdspartnere i det private og offentlige. Jeg ved, at jeg vil lade mig inspirere af de kvindelige pionerer før os og alle dem der bobler frem. Jeg vil fortsætte med at bryde det glasloft ned”.

KVINFOs Souschef Suzanne Moll er konstitueret direktør indtil bestyrelsen har drøftet den fremtidige ledelse.

Pressehenvendelser går gennem Niels Bak Henriksen
tlf: 50 76 33 82
mail: niels.bak.henriksen@kvinfo.dk

Nina Groes. Foto: Tine Harden

KVINFO er Danmarks videns- og udviklingscenter for køn, ligestilling og mangfoldighed. Vi arbejder nationalt og internationalt.