Blåkläder Workwear

Kvindelige former kræver specialdesignet arbejdstøj

Antallet af kvinder i håndværksfagene er på vej op, og brancheorganisationen Dansk Byggeri forudser, at hele 28 procent af de danske håndværkere i bygge- og anlægsfagene vil være kvinder i 2028. Den strømpil har den svenske producent af bæredygtigt arbejdstøj Blåkläder taget til sig, og virksomheden har derfor gennem nogle år udviklet specialdesignet arbejdstøj til kvinder. Nu udvider Blåkläder kollektionen med endnu mere arbejdstøj, som tager højde for de kvindelige former.

Blåkläder Workwear, der er på hastig fremmarch i Danmark, går forrest i branchen, når det gælder bæredygtighed og grøn produktion. Nu tager Blåkläder endnu et skridt for at udbygge sin position på det danske marked for arbejdstøj. Det sker med en dugfrisk udvidelse af virksomhedens skræddersyede kollektion til kvinder. Det skal gøre det endnu nemmere for den voksende gruppe af kvindelige håndværkere at undgå maskulint arbejdstøj, der ikke tilgodeser den kvindelige anatomi.

I udviklingen af kollektionen, der har været flere år undervejs, har Blåkläder gjort brug af en række kvindelige testpiloter, der har bidraget med input til kvalitet, funktion og pasform. Det har blandt andet ført til udviklingen af nye bukselinninger med elastik, der gør det nemmere at tilpasse bukserne alt efter hoftebredde og talje. Desuden har Blåkläder udviklet nye high visibility-bukser, hvor kravet om høj synlighed er meget vigtigt. Her har Blåkläder tilføjet en løbegang med elastik i bunden for at sikre en bedre pasform og stadigvæk overholde de høje krav til sikkerhed. Ligeledes er der i Blåkläders kvindelinje taget højde for bredere hofter og en lidt løsere åbning i halsen af fx t-shirts og sweatshirts. Materialerne er komfortable og alsidige, men rummer lige så mange praktiske detaljer og den samme slidstyrke som i kollektionen til mænd.

-          Det er ikke rart at arbejde en hel dag i arbejdstøj, der ikke passer eller føles komfortabelt. Derfor har vi brugt de fantastiske kvinder i vores testpanel til at hjælpe os med at skabe arbejdstøj til kvinder, der rent faktisk føles rart at have på, og som tager hensyn til den kvindelige anatomi. Hele vores arbejde på denne front går på pasform og komfort, så vi kommer ikke til at lancere specielle farver til kvinder. Og gør vi det, så gør vi det samme i kollektionen til mænd. Vi hylder princippet om, at der ikke er forskel på mænd og kvinder ud over den måde, vores kroppe er skabt på fra naturens side, siger Rose-Marie Näsström, chefdesigner på Blåkläders kvindeserie.

Arbejdstøj kræver i sagens natur en enorm slidstyrke og kraftigere materialer end i almindeligt tøj. I kraft af Blåkläders mangeårige udvikling af tekstiler på egne fabrikker er det dog lykkedes virksomheden at nå i mål med en række materialer, der både er holdbare, bløde og komfortable. Det gælder fx Blåkläders graviditetsbukser, der er syet i 4-vejs stretch-materiale, så man som gravid håndværker kan holde ud at have dem på i løbet af en hel arbejdsdag. Bukserne findes i forskellige størrelser og kan forlænges i benene, så de passer til forskellige højder.

En af nyhederne i den nye kvindekollektion er også en nederdel med indbyggede tights. Den er super komfortabel i de varme måneder og appellerer i langt højere grad til den kvindelige målgruppe sammenlignet med de klassiske arbejdsshorts, som ellers er på markedet. Læs mere om alle de specielle modeller udviklet til kvinder på: http://view.24mags.com/blaklader/dkwomen2021

Kontakter

René Christiansen, country manager, Blåkläder Workwear Danmark, tlf. 21 77 02 94 / Rene.Christiansen@blaklader.com
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, tlf. 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Billeder

Information om Blåkläder Workwear

Blåkläder Workwear
Juelstrupparken 10A
9530 Støvring

+4521770294http://www.blaklader.dk

Blåkläder, der blev grundlagt i Sverige i 1959, udvikler, producerer og distribuerer arbejdstøj, handsker og sko til alle faggrupper med høje krav til funktionalitet, kvalitet og design. Virksomheden sælger sine produkter i 20 lande, og det danske hovedkontor ligger i Støvring syd for Aalborg. Blåkläder producerer godt tre millioner stykker arbejdstøj på Sri Lanka og i Myanmar om året og lægger meget stor vægt på bæredygtighed – ikke blot i valget af materialer, men hele vejen rundt i forsyningskæden fra produktion til slutkunde. Med 15 datterselskaber i Europa og USA, agenter i Japan, Schweiz og Island og en årlig omsætning på 150 mio. € (2019) er Blåkläder en af verdens førende producenter og det største brand inden for arbejdstøj i Norden. Læs mere på www.blaklader.com

Følg pressemeddelelser fra Blåkläder Workwear

Flere pressemeddelelser fra Blåkläder Workwear

Blåkläder lancerer ortopædiske sikkerhedssko21.6.2021 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse

80 millioner. Så mange skridt tager en håndværker typisk gennem et helt arbejdsliv, og forkerte sikkerhedssko er en af de hyppigste årsager til langvarige slid- og belastningsskader. Den svenske producent af bæredygtigt arbejdstøj, Blåkläder, løfter derfor i dag sløret for en helt ny serie af ortopædiske sikkerhedssko. Skoene beskytter ikke alene mod udefrakommende skader, men har også den særlige egenskab, at de beskytter brugeren mod de langvarige skader, der kan opstå gennem et helt arbejdsliv med hårde overflader, skarpe genstande, kraftige tryk og langvarigt slid.

Nye sikkerhedssko fra Blåkläder beskytter mod langvarige slid- og belastningsskader27.5.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

80 millioner. Så mange skridt tager en håndværker typisk gennem et helt arbejdsliv, og forkerte sikkerhedssko er en af de hyppigste årsager til langvarige slid- og belastningsskader. Den svenske producent af bæredygtigt arbejdstøj, Blåkläder, løfter derfor i dag sløret for en helt ny serie af sikkerhedssko. Skoene beskytter ikke alene mod udefrakommende skader, men har også den særlige egenskab, at de beskytter brugeren mod de langvarige skader, der kan opstå gennem et helt arbejdsliv med hårde overflader, skarpe genstande, kraftige tryk og langvarigt slid.