Kvindelig mønsterbryder er årets lærling i hovedstaden

25-årige Mette Foldager har under sin uddannelse til industriteknikker været med til at forbedre de standarder, som MAN Energy Solutions A/S arbejder efter. Hendes indsats har været så overbevisende, at hun modtager DI Hovedstadens pris som årets lærling i København.

Mette Foldager blev udlært som industriteknikker i 2018, og hun arbejder i dag med de nyeste og mest avancerede teknologier hos Man Energy Solutions A/S.

Mettes Foldager er fagligt stærk og har gennem sin uddannelse været et stort aktiv for virksomheden. Hun har bl.a. haft fokus på at forbedre virksomhedens standarder. Derfor har DI Hovedstaden valgt at hylde hende med prisen som årets lærling i København 2019.

- Mette har været en meget kompetent og dygtig lærling, som har arbejdet seriøst med de opgiver, hun blev stillet overfor. Hun forholder sig kritisk til nuværende rutiner og standarder, og hun har udviklet sig til at blive en yderst værdifuld medarbejder, siger Mikkel Skovboel, der er Mette Foldagers nærmeste chef hos Man Energy Solutions A/S.

Der er meget få kvinder, som giver sig i kast med uddannelsen til industritekniker. Mette Foldager er altså en mønsterbryder, som gennem sin læretid har været en fantastisk ambassadør for sit fag. Hun har holdt foredrag på en række skoler, deltaget på uddannelsesmesser og medvirket i reklamekampagner, der har til formål at promovere uddannelsen til industriteknikker.

DI Hovedstadens næstformand, Kenneth Aaby Sachse, opfordrer flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse.

- Rigtig mange virksomheder har svært ved at rekruttere faglært arbejdskraft, og det ser ikke ud til at blive lettere i de kommende år. Derfor er det afgørende, at unge som Mette Foldager går foran og viser, at der er gode fremtidsmuligheder i at tage en erhvervsuddannelse, siger Kenneth Aaby Sachse.

Mette Foldager har planer om at læse videre til maskiningeniør, og det har hun den fulde støtte til fra Man Energy Solutions A/S. Virksomheden har tænkt sig at beholde hende, når hun giver sig i kast med sin kommende uddannelse.

Fakta om lærlingeprisen:
-DI Hovedstadens lærlingepris uddeles hvert år til en elev eller lærling, der i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt.

For yderligere information kontakt konsulent i DI Anne Ginderskov Hansen angh@di.dk eller 4079 5870

Konsulent Anne Ginderskov Hansen

Koordinator Vinnie Røslau

Helsingør går en smule frem i DI’s erhvervsklimaundersøgelse3.9.2018 21:30:00 CESTPressemeddelelse