Kvickly udvider på Roskilde Festival

Det er niende år i træk at glade festivalgæster kan forsyne sig med øl, tandbørster, tamponer, panodiler og andre uundværlige dagligvarer fra Kvicklys butik på Roskilde Festivalen.

Og i år bliver det endnu nemmere at tanke op med det allermest nødvendige. Butikken i Øst får nemlig følgeskab af endnu en søsterbutik i Vest. Dermed står Kvickly for alt dagligvaresalg på festivalens to store camp-områder, samt Tuborgs ølsalg i Vest.

Det er ikke småting, der langes over disken i Kvicklys Convenience shop på årets Roskilde Festival. Fra de to 40 fods containere, der under festivalen gør det ud for dagligvarebutikker, forventer tovholder og varehuschef John Byrian at sælge 20.000 frisksmurte sandwich, 20.000 halvliters mælk, omkring 1500 tandbørster og en lille halv million øl. Alt sammen i løbet af den ene uge, som festivalen varer.

Dermed bliver butikken det største udendørs købmands set up nogensinde i Coop-regi, hvor ikke mindre end 500 frivillige, 30 ledere, 40 kasselinjer og en pæn portion IT i kulissen udgør ingredienserne i den cocktail, der i bogstaveligste forstand får det hele til at spille.

For John Byrian er det nu ottende gang, han styrer slagets gang på Dyrskuepladsen. Og for ham giver det god mening at udvide med endnu en butik på festivalen.

"Vi har i alle årene haft vores butik i Østlejren. Men i takt med, at festivalen er blevet større, kan vi se, at der også er et stort behov for nem adgang til dagligvarer i Vestlejren. Vi snakker jo 130.000 mennesker alt i alt ude på festivalen, der alle har behov for af de samme fornødenheder. Så på den måde giver det rigtig god mening at udvide," siger John Byrian.

To kolde fra kassen For at servicere de mange festivalgæster med både kolde øl, vand og mælk får Kvickly assistance af 10 tyvefods-kølecontainere og 6 køle-sættevogne. Opfyldning af hylder og varelager foregår på bedste Storm P-manér via hjemmelavede rullebånd, så de mange frivillige slipper for at slæbe øl og madvarer ind i butikken ved håndkraft.

Selve ekspeditionen af kunderne derimod foregår ved 'håndkraft' og på god gammeldaws facon.

"Der er ikke selvbetjening, men derimod god gammeldags ekspedition, hvor varerne bliver håndekspederet over disken. Det vil sige, at samtlige varer bliver taget fra hylden, bliver lagt hen på disken og ekspederet. Det er kunderne rigtig glade for. Og vi er rigtig glade for øjenkontakten med kunden. Det er hyggeligt og giver gæsterne en god fornemmelse af, at Kvickly er til stede på festivalen, " lyder det fra John Byrian.

Kvickly åbnede containerportene til dagligvaresalget lørdag d. 25. juni og lukker butikken igen søndag d. 3. juni. Butikkerne holder åbnet næsten 24-7 - fra kl. 7 morgen til kl. 4 om natten.

Kvickly donerer minimum 100.000 kroner til udsatte børn

Under festivalen forventer Kvickly at sælge 20.000 sandwich. Hver sandwich koster 35 kr. og heraf donerer 10 procent af beløbet - og minimum 100.000 kr. - til et Røde Kors-projekt for udsatte børn. Projektet skal sikre, at 100 udsatte børn kan tage på ferielejr med deres familier. Ud over en god ferieoplevelse, får børnene en oplevelse for livet, et nyt netværk og kontakt til frivillige, der fremover kan hjælpe, når livet byder på udfordringer.

Fakta: Så meget sælger Kvickly på Roskilde

Selvom kunderne kan vælge mellem 200 forskellige varenumre i Kvicklys to butikker på Roskilde Festivalen, så er der alligevel varer, som er kundernes absolutte favoritter.

Topsællerterne er øl, mælk og vand, og Kvickly forventer at sælge følgende:

20.000 halve liter mælk

30.000 almindelige kildevand

7.000 isterningeposer

2.000 solcremer

18.000 rammer øl á 24 stk. - i alt 432.000 stk.

1500 tandbørster

Ud over de bedst sælgende varegrupper, sælger Kvickly også store mængder Panodil og antiseptisk gelé. I år er 70 procent af vareudbuddet økologisk.

For yderligere information:

Varehuschef John Byrian, 2916 5047

Kædedirektør Søren Steffensen, 5221 2801

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får

Coop går på børsen med ny investeringsforening13.6.2018 09:29pressemeddelelse

Coop Opsparing er navnet på Danmarks nye investeringsforening, som fra denne uge er noteret på Københavns Fondsbørs. Med det mål at sikre alle danskere adgang til, billige, enkle og ansvarlige investeringer bliver Coop Opsparing et alternativ til de etablerede foreninger. Der vil fra begyndelsen være 3 afdelinger i Coop Opsparing med hver sin risiko-profil. De hedder: Modig Moderat Forsigtig ”Der er et behov for at få finansielle produkter, der er forståelige, enkle og med mindre gebyrer,” siger formanden for Coop Opsparing, Lasse Bolander. Coop Opsparing investerer størstedelen af porteføljen i ETF-fonde (en investeringsfond, der ikke forsøger at slå markedet, men følger det). Værdipapirerne er udvalgt ud fra deres ESG-rating (Enviromental, Social, Governance), der bl.a. vurderer bæredygtighed og social ansvarlighed. På den måde er det muligt at lade sparepengene gro med god samvittighed. Coop Opsparing´s 3 afdelinger er noteret på Københavns Fondsbørs og kan handles for både frie- og

Fakta åbner nyt flagskib i Køge12.6.2018 14:06pressemeddelelse

Torsdag den 14. juni kl. 8 åbner Fakta sin nyeste butik. Det sker i et nyt område ved Køge Station. Den knap 700 kvm. store butik indeholder udover de kendte F16-elementer (stort udvalg af convenience, økologi og frisk brød) også som en af de første butikker, Bip & Betal. Her kan medlemmerne af Coop slippe uden om kassekøen ved selv at scanne varerne med deres telefon via deres Coop App. ”Med en central placering i det nye, trafikerede område omkring Køge Station, med de velprøvede koncepter, der gør Fakta til mere hverdagssupermarked frem for discountbutik, og med en dygtig ledelse og medarbejderstab, har vi store forventninger til butikken,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen. Det er butikschef Hans Olsgaard, der står i spidsen for den nye butik. Med 21 års erfaring i Fakta, hører han til kædens mest rutinerede. Butikken i Køge er indrettet, så det er nemt og hurtigt at handle færdigt, uanset om det er til morgenmad, frokost eller aftensmad. Og udvalget af kvalitetsv

Folkemøde 2018: Coop byder på debatter, smagsprøver og medejerindflydelse11.6.2018 08:29pressemeddelelse