Kvickly udvider på Roskilde Festival

Det er niende år i træk at glade festivalgæster kan forsyne sig med øl, tandbørster, tamponer, panodiler og andre uundværlige dagligvarer fra Kvicklys butik på Roskilde Festivalen.

Og i år bliver det endnu nemmere at tanke op med det allermest nødvendige. Butikken i Øst får nemlig følgeskab af endnu en søsterbutik i Vest. Dermed står Kvickly for alt dagligvaresalg på festivalens to store camp-områder, samt Tuborgs ølsalg i Vest.

Det er ikke småting, der langes over disken i Kvicklys Convenience shop på årets Roskilde Festival. Fra de to 40 fods containere, der under festivalen gør det ud for dagligvarebutikker, forventer tovholder og varehuschef John Byrian at sælge 20.000 frisksmurte sandwich, 20.000 halvliters mælk, omkring 1500 tandbørster og en lille halv million øl. Alt sammen i løbet af den ene uge, som festivalen varer.

Dermed bliver butikken det største udendørs købmands set up nogensinde i Coop-regi, hvor ikke mindre end 500 frivillige, 30 ledere, 40 kasselinjer og en pæn portion IT i kulissen udgør ingredienserne i den cocktail, der i bogstaveligste forstand får det hele til at spille.

For John Byrian er det nu ottende gang, han styrer slagets gang på Dyrskuepladsen. Og for ham giver det god mening at udvide med endnu en butik på festivalen.

"Vi har i alle årene haft vores butik i Østlejren. Men i takt med, at festivalen er blevet større, kan vi se, at der også er et stort behov for nem adgang til dagligvarer i Vestlejren. Vi snakker jo 130.000 mennesker alt i alt ude på festivalen, der alle har behov for af de samme fornødenheder. Så på den måde giver det rigtig god mening at udvide," siger John Byrian.

To kolde fra kassen For at servicere de mange festivalgæster med både kolde øl, vand og mælk får Kvickly assistance af 10 tyvefods-kølecontainere og 6 køle-sættevogne. Opfyldning af hylder og varelager foregår på bedste Storm P-manér via hjemmelavede rullebånd, så de mange frivillige slipper for at slæbe øl og madvarer ind i butikken ved håndkraft.

Selve ekspeditionen af kunderne derimod foregår ved 'håndkraft' og på god gammeldaws facon.

"Der er ikke selvbetjening, men derimod god gammeldags ekspedition, hvor varerne bliver håndekspederet over disken. Det vil sige, at samtlige varer bliver taget fra hylden, bliver lagt hen på disken og ekspederet. Det er kunderne rigtig glade for. Og vi er rigtig glade for øjenkontakten med kunden. Det er hyggeligt og giver gæsterne en god fornemmelse af, at Kvickly er til stede på festivalen, " lyder det fra John Byrian.

Kvickly åbnede containerportene til dagligvaresalget lørdag d. 25. juni og lukker butikken igen søndag d. 3. juni. Butikkerne holder åbnet næsten 24-7 - fra kl. 7 morgen til kl. 4 om natten.

Kvickly donerer minimum 100.000 kroner til udsatte børn

Under festivalen forventer Kvickly at sælge 20.000 sandwich. Hver sandwich koster 35 kr. og heraf donerer 10 procent af beløbet - og minimum 100.000 kr. - til et Røde Kors-projekt for udsatte børn. Projektet skal sikre, at 100 udsatte børn kan tage på ferielejr med deres familier. Ud over en god ferieoplevelse, får børnene en oplevelse for livet, et nyt netværk og kontakt til frivillige, der fremover kan hjælpe, når livet byder på udfordringer.

Fakta: Så meget sælger Kvickly på Roskilde

Selvom kunderne kan vælge mellem 200 forskellige varenumre i Kvicklys to butikker på Roskilde Festivalen, så er der alligevel varer, som er kundernes absolutte favoritter.

Topsællerterne er øl, mælk og vand, og Kvickly forventer at sælge følgende:

20.000 halve liter mælk

30.000 almindelige kildevand

7.000 isterningeposer

2.000 solcremer

18.000 rammer øl á 24 stk. - i alt 432.000 stk.

1500 tandbørster

Ud over de bedst sælgende varegrupper, sælger Kvickly også store mængder Panodil og antiseptisk gelé. I år er 70 procent af vareudbuddet økologisk.

For yderligere information:

Varehuschef John Byrian, 2916 5047

Kædedirektør Søren Steffensen, 5221 2801

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si