Kvickly Slagelse inviterer trængte familier i biografen i efterårsferien

Mandag den 18. oktober kl. 13 har Kvickly Slagelse inviteret omkring 50 børnefamilier, der særligt har brug for en god ferie, en tur i biografen. Her skal de hygge sig med én af feriens største familiefilm, Familien Adams 2.

Initiativet er del af Kvicklys ”Gode naboer er Guld værd”-indsats. Under Corona-nedlukningen kunne Kvickly sælge varer, som specialforretningerne ikke kunne sælge i den periode. Derfor besluttede Kvickly i februar 2021, at overskuddet af det ekstra salg skulle bruges på at sætte gang i handelslivet lokalt efter genåbningen. Hvert Kvickly-varehus beslutter selv, hvordan pengene bruges lokalt.

Det er varehuschef i Kvickly Slagelse Mark Gunst, der har taget initiativ til at invitere familierne i biografen.

”Med ”Gode naboer er Guld værd”-indsatsen har Kvickly givet mig en fantastisk mulighed for at gøre en stor forskel lokalt. Og jeg vil gerne bruge pengene et sted, hvor det virkelig kan mærkes. Derfor har jeg valgt at give børn og familier, der særligt har brug for det, en god oplevelse i biografen i efterårsferien. På den måde støtter jeg samtidig den lokale biograf, som også har haft det svært ovenpå Corona-nedlukningen,” fortæller varehuschef Mark Gunst.

Kædedirektør i Kvickly Torben B. Andersen supplerer:

”Vi skal alle sammen stå sammen og hjælpe hinanden. Derfor har vi i Kvickly besluttet, at vi vil hjælpe vores gode naboer lokalt, så vi også i fremtiden kan være del af et levende handelsmiljø sammen med dem. Kvickly Slagelse er et rigtigt godt eksempel på, hvordan vi både kan hjælpe lokale familier og specialforretninger, der har haft det svært.”

Arrangementet er blevet til i samarbejde med biografen Panorama Slagelse og Slagelse Kommune. Kvickly Slagelse har købt omkring 150 billetter til en lukket forestilling i biografen. Derudover donerer Kvickly-kæden gavekort og brætspil, som familierne kan samles om i resten af ferien. Panorama Slagelse står for at afholde arrangementet og giver sodavand, popcorn og endnu en overraskelse til alle. Det er Slagelse Kommune, der har stået for at udvælge de familier, der er blevet tilbudt en billet.

Kvickly-varehuse over hele landet har som del af ”Gode naboer er Guld værd” løbende siden genåbningen støttet mange forskellige initiativer. Fx har Kvickly markedsføring, sommerkoncerter, arrangementer i bymidter og centre, gavekort og meget andet. Der er flere tiltag på vej i årets sidste måneder.

Kvickly Slagelse, der ligger i VestsjællandsCentret, købte tidligere på året gavekort til centerets lukkede forretninger og udloddede dem i et lykkehjul.

Yderligere information: Varehuschef Mark Gunst, 5852 6200

Coop laver intern ledelsesrokade14.1.2022 12:10:00 CET | Pressemeddelelse

Coop gennemfører en række ændringer i sin koncernledelse i forbindelse med sin strategi om at blive Danmarks mest kundeorienterede dagligvarevirksomhed. Målet er enklere og mere effektive beslutningsgange, tættere på butikker og kunder. Kommerciel direktør i Coop, Kenneth Pedersen, bliver ny kædedirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen Kæden har ambitiøse vækstmål for de kommende fem år. For at nå det skal beslutningerne tages så tæt på kunderne som muligt. Ledelsen af SuperBrugsen får derfor fremover det fulde ansvar for kundetilfredsheden, den kommercielle udvikling samt for udviklingen af deres eget brand. ”Med Kenneth Pedersen får vi en af de mest erfarne detailhandlere i Danmark tilbage i spidsen for vores største kæde. Kenneth har haft en mere end 25 år lang karriere i Coop og nyder stor respekt i hele Coop-familien,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen. Som følge af denne organisationsændring fratræder kædedirektør Jesper Gottschalck Bjerring. Og jobbet

Amerikanske kæder vil lære af dansk IT-selskab13.1.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse