Kvickly på Søtorvet i Silkeborg bliver afløst af helt ny SuperBrugsen

Medarbejderne i Kvickly Søtorvet i Silkeborg er i dag blevet orienteret om, at varehuset lukker 31. august i år. Det sker i forbindelse med, at der skal bygges boliger i området.

Til gengæld åbner Coop 2. september et flagskib i samme område på Søtorvet 8, blot 50 meter fra hvor Kvickly ligger i dag. Det bliver en topmoderne SuperBrugsen.

Som tidligere offentliggjort åbner Kvickly nyt varehus på Viborgvej i Silkeborg, hvor Sand Jensen Automobiler i dag har til huse, i slutningen af 2022.

”Vi orienterer medarbejderne i Kvickly Silkeborg nu for bedst muligt at kunne hjælpe dem videre til et job i den nye SuperBrugsen Silkeborg eller en af de øvrige af Coops butikker i området,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly.

Kvickly Silkeborg på Søtorvet vil fungere helt som normalt med det normale sortiment indtil midt i august, hvorefter der så skrues ned og gøres klar til lukning med udgangen af måneden.

”Vi glæder os til at åbne i Silkeborg med alt det bedste og alt det nyeste, vi kan præstere i SuperBrugsen. Vi forventer, det bliver et af kædens flagskibe,” siger kædedirektør Jesper Gottschalck Jensen, SuperBrugsen.

Den nye SuperBrugsen vil bl.a. indeholde:

o   BrødCooperativet som hver dag tilbyder bagerbrød med gode råvarer af høj kvalitet samt bredt sortiment af to-go løsninger dagen igennem

o   En stor betjent slagter & delikatesseafdeling som tilbyder madløsninger til at tage med på farten samt inspirerende måltider til frokost og aften.

Kvickly på Søtorvet 1 bliver til oktober revet ned for at gøre plads til boliger. AP Pension opfører 286 nye bæredygtige lejligheder, hvor beboerne altså får den nye SuperBrugsen som nabo.

Yderligere information:

Kædedirektør i Kvickly, Torben B. Andersen, 2053 5274

Kædedirektør i SuperBrugsen, Jesper Gottschalck Jensen, 2677 0301

400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse

Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt