Kvickly på Søtorvet i Silkeborg bliver afløst af helt ny SuperBrugsen

Medarbejderne i Kvickly Søtorvet i Silkeborg er i dag blevet orienteret om, at varehuset lukker 31. august i år. Det sker i forbindelse med, at der skal bygges boliger i området.

Til gengæld åbner Coop 2. september et flagskib i samme område på Søtorvet 8, blot 50 meter fra hvor Kvickly ligger i dag. Det bliver en topmoderne SuperBrugsen.

Som tidligere offentliggjort åbner Kvickly nyt varehus på Viborgvej i Silkeborg, hvor Sand Jensen Automobiler i dag har til huse, i slutningen af 2022.

”Vi orienterer medarbejderne i Kvickly Silkeborg nu for bedst muligt at kunne hjælpe dem videre til et job i den nye SuperBrugsen Silkeborg eller en af de øvrige af Coops butikker i området,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly.

Kvickly Silkeborg på Søtorvet vil fungere helt som normalt med det normale sortiment indtil midt i august, hvorefter der så skrues ned og gøres klar til lukning med udgangen af måneden.

”Vi glæder os til at åbne i Silkeborg med alt det bedste og alt det nyeste, vi kan præstere i SuperBrugsen. Vi forventer, det bliver et af kædens flagskibe,” siger kædedirektør Jesper Gottschalck Jensen, SuperBrugsen.

Den nye SuperBrugsen vil bl.a. indeholde:

o   BrødCooperativet som hver dag tilbyder bagerbrød med gode råvarer af høj kvalitet samt bredt sortiment af to-go løsninger dagen igennem

o   En stor betjent slagter & delikatesseafdeling som tilbyder madløsninger til at tage med på farten samt inspirerende måltider til frokost og aften.

Kvickly på Søtorvet 1 bliver til oktober revet ned for at gøre plads til boliger. AP Pension opfører 286 nye bæredygtige lejligheder, hvor beboerne altså får den nye SuperBrugsen som nabo.

Yderligere information:

Kædedirektør i Kvickly, Torben B. Andersen, 2053 5274

Kædedirektør i SuperBrugsen, Jesper Gottschalck Jensen, 2677 0301

Pernille Wendel Mehl træder ind i Coops bestyrelse1.3.2021 10:00:00 CETPressemeddelelse

Adm. direktør for Danske Lotteri Spil A/S, Pernille Wendel Mehl, bliver nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse. Hun har en mere end 25 år lang karriere inden for markedsføring og dagligvarer. Udover posten som direktør for Dansk Lotteri Spil, har hun siden 2018 været formand for Dansk Markedsføring. ”Med Pernille i bestyrelsen får vi tilført dyb kompetence inden for marketing, forretningsudvikling, digital kommunikation og ledelse. Og samtidig en person med indgående kendskab til danske forbrugere. Jeg ser meget frem til samarbejdet i bestyrelsen,” siger formand Lasse Bolander, Coop. Pernille Wendel Mehl har tidligere arbejdet med dagligvarer som produkt- og marketingchef i Schulstad Lantmännen fra 1997-2000 og som marketingchef i Orkla Foods 2003-2006. Fra 2007 til 2014 var hun direktør i et af Danmarks største reklamebureauer, BBDO, de sidste fire år som adm. direktør. ”Jeg glæder mig til at kunne bidrage med mine erfaringer om at skabe vækst i et konkurrencepræget marked, hvor kunde

Charlotte Nilsson Norby ny direktør for Irma22.2.2021 11:00:00 CETPressemeddelelse

Charlotte Nilsson Norby, 52 år, bliver kædedirektør for Irma. Hun kommer fra jobbet som direktør i Løgismose Meyers, med ansvaret for Løgismose. Før da havde hun en ti år lang karriere i det fælles nordiske indkøbsselskab Coop Trading. Og tidligere var hun 12 år i den globale fødevarevirksomhed Mars, hvor hun havde en række jobs på dansk, nordisk og europæisk niveau. ”Charlotte har netop den erfaring med og kærlighed til varerne, der er så afgørende i Irma. Kæden skal udbygge forspringet som den mest innovative dagligvarekæde i Danmark med den bedste kvalitet i varer og service,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop. Irma er en af verdens ældste kæder, grundlagt i 1886. Den består af 68 butikker placeret i hovedstadsområdet. ”Jeg ser frem til sammen med teamet i Irma og det stærke bagland i Coop at styrke Irmas ikoniske brand og position i markedet,” siger Charlotte Nilsson Norby. Hun begynder i Irma den 16. april. Yderligere information: Adm. direktør Kræn Østergård Nielse

Irma har halveret salget af plasticposer15.2.2021 00:00:00 CETPressemeddelelse

At københavnerne er blevet mere bevidste om deres forbrug af plastic, kan man se sort på hvidt i Irmas salgstal. Fra 2017 til 2020 er salget af plasticbæreposer halveret. Til gengæld er salget af genanvendelige poser mere end fordoblet. ”Det er en markant ændring i vores kunders adfærd; At huske at tage en pose med hjemmefra frem for at købe en plasticpose. Det viser klart, hvordan bevidstheden om brugen af plastic er vokset,” siger konst. kædedirektør Rikke Wolff, Irma. Det betyder, at der er blevet bedre grundlag for at udvikle flere alternative poser, som kunderne kan benytte igen og igen. Senest har Irma sammen med designeren Klaus Samsøe udviklet stofposer upcyclet fra kasserede restaurantduge og servietter - og det er i den grad faldet i kundernes smag. Her kniber det nærmest at følge med efterspørgslen, men flere er på vej. ”Vi ser en grundlæggende forandring af en ellers mangeårig vane. Derfor forventer vi fortsat fald i salget af plasticposer – og vi glæder os til at komme med

Lotte Hjortlund Andersen ny HR-direktør for Coop11.2.2021 15:00:00 CETPressemeddelelse

Lotte Hjortlund Andersen, 49, år er ansat som ny HR-direktør (CHRO) for Coop. Hun kommer fra jobbet som HR-direktør for ISS Danmark, et job hun har haft siden 2016. Lotte har desuden samtidig haft jobbet som Global Diversity & Inclusion Lead i ISS. De seneste 12 år har hun haft en række jobs i ISS Facility Services, koncentreret omkring HR og CSR/ansvarlighed. Lotte Hjortlund Andersen er uddannet advokat og har en MBA fra Henley Business School. ”Med Lotte på holdet får vi den rigtige kapacitet til at stå i spidsen for at udvikle Coop til dansk detailhandels mest attraktive arbejdsplads og det foretrukne sted at gøre karriere. Og ikke mindst at gøre det med fokus på mangfoldighed, som hun har arbejdet meget med hidtil,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop. Lotte Hjortlund Andersen modtog sammen med sit team HR-Prisen 2018 og er blevet kåret som en af de 100 mest indflydelsesrige CSR-ledere i verden i 2016 og 2018 af den verdensomspændende organisation World CSR Day. ”Coop