Kvickly og Too Good To Go går sammen for at mindske madspild

Kunderne i Kvickly over hele landet får nu mulighed for at købe lykkepose med friske, overskydende varer ved lukketid til en en tredjedel af prisen via appen Too Good To Go

Som den første landsdækkende dagligvarekæde i Danmark har Kvickly indgået en aftale med Too Good To Go.

Den betyder, at kunder over hele landet nu dagligt kan redde en lykkepose med varer fra Kvickly via Too Good To Go-appen. Prisen er meget lav, og indholdet er en blanding af overskydende varer fra butikken.

Formålet er at reducere madspildet, og det er typisk brød og kager, der ellers ville blive smidt ud, fordi de ikke er solgt før lukketid og ikke kan sælges dagen efter. I nogle varehuse kan man også finde poser med frugt og grønt eller andre varer. Man kan se i app’en, hvilken type pose, der er tale om.

Prisen for lykkeposerne er mellem 29 og 39 kr. Værdien af varerne i posen er typisk minimum 3 gange højere end prisen for posen, altså er der varer for ca. 90 – 120 kr.

Kvickly har testet det i en række varehuse, og har på baggrund af de erfaringer valgt at indgå en landsdækkende aftale.

”Det har været vigtigt for os at finde nye veje for at minimere madspild i vores 71 varehuse. Og vores erfaringer i testen har været så gode, at vi glæder os til, at det nu bliver landsdækkende,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

I september var 68 Kvickly-varehuse med i testen, og der blev alene her solgt 13.600 lykkeposer.

”Der bliver smidt mere end 700.000 tons mad ud i Danmark hvert år. Det skal der laves om på, og vi er derfor utroligt glad for det udvidede samarbejde med Kvickly,” siger Daniel Skov Jensen, key account manager hos Too Good To Go.

Too Good To Go bekæmper madspild ved at hjælpe fødevareforretninger med at sælge deres overskydende mad gennem Too Good To Go appen. Deres mission er at reducere madspild verden over, og at skabe en verden, hvor mad spises og ikke spildes.

Langt de fleste Kvickly-varehuse er med fra nu af, og alle er med inden udgangen af november.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160 / allan.kristoffersen@coop.dk

Presseansvarlig Nicoline Rasmussen, Too Good To Go, 8177 3718 nrasmussen@toogoodtogo.dk

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s