Kvickly og Too Good To Go går sammen for at mindske madspild

Kunderne i Kvickly over hele landet får nu mulighed for at købe lykkepose med friske, overskydende varer ved lukketid til en en tredjedel af prisen via appen Too Good To Go

Som den første landsdækkende dagligvarekæde i Danmark har Kvickly indgået en aftale med Too Good To Go.

Den betyder, at kunder over hele landet nu dagligt kan redde en lykkepose med varer fra Kvickly via Too Good To Go-appen. Prisen er meget lav, og indholdet er en blanding af overskydende varer fra butikken.

Formålet er at reducere madspildet, og det er typisk brød og kager, der ellers ville blive smidt ud, fordi de ikke er solgt før lukketid og ikke kan sælges dagen efter. I nogle varehuse kan man også finde poser med frugt og grønt eller andre varer. Man kan se i app’en, hvilken type pose, der er tale om.

Prisen for lykkeposerne er mellem 29 og 39 kr. Værdien af varerne i posen er typisk minimum 3 gange højere end prisen for posen, altså er der varer for ca. 90 – 120 kr.

Kvickly har testet det i en række varehuse, og har på baggrund af de erfaringer valgt at indgå en landsdækkende aftale.

”Det har været vigtigt for os at finde nye veje for at minimere madspild i vores 71 varehuse. Og vores erfaringer i testen har været så gode, at vi glæder os til, at det nu bliver landsdækkende,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

I september var 68 Kvickly-varehuse med i testen, og der blev alene her solgt 13.600 lykkeposer.

”Der bliver smidt mere end 700.000 tons mad ud i Danmark hvert år. Det skal der laves om på, og vi er derfor utroligt glad for det udvidede samarbejde med Kvickly,” siger Daniel Skov Jensen, key account manager hos Too Good To Go.

Too Good To Go bekæmper madspild ved at hjælpe fødevareforretninger med at sælge deres overskydende mad gennem Too Good To Go appen. Deres mission er at reducere madspild verden over, og at skabe en verden, hvor mad spises og ikke spildes.

Langt de fleste Kvickly-varehuse er med fra nu af, og alle er med inden udgangen af november.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160 / allan.kristoffersen@coop.dk

Presseansvarlig Nicoline Rasmussen, Too Good To Go, 8177 3718 nrasmussen@toogoodtogo.dk

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.