Coop Danmark A/S

Kvickly og Too Good To Go går sammen for at mindske madspild

Del
Kunderne i Kvickly over hele landet får nu mulighed for at købe lykkepose med friske, overskydende varer ved lukketid til en en tredjedel af prisen via appen Too Good To Go

Som den første landsdækkende dagligvarekæde i Danmark har Kvickly indgået en aftale med Too Good To Go.

Den betyder, at kunder over hele landet nu dagligt kan redde en lykkepose med varer fra Kvickly via Too Good To Go-appen. Prisen er meget lav, og indholdet er en blanding af overskydende varer fra butikken.

Formålet er at reducere madspildet, og det er typisk brød og kager, der ellers ville blive smidt ud, fordi de ikke er solgt før lukketid og ikke kan sælges dagen efter. I nogle varehuse kan man også finde poser med frugt og grønt eller andre varer. Man kan se i app’en, hvilken type pose, der er tale om.

Prisen for lykkeposerne er mellem 29 og 39 kr. Værdien af varerne i posen er typisk minimum 3 gange højere end prisen for posen, altså er der varer for ca. 90 – 120 kr.

Kvickly har testet det i en række varehuse, og har på baggrund af de erfaringer valgt at indgå en landsdækkende aftale.

”Det har været vigtigt for os at finde nye veje for at minimere madspild i vores 71 varehuse. Og vores erfaringer i testen har været så gode, at vi glæder os til, at det nu bliver landsdækkende,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

I september var 68 Kvickly-varehuse med i testen, og der blev alene her solgt 13.600 lykkeposer.

”Der bliver smidt mere end 700.000 tons mad ud i Danmark hvert år. Det skal der laves om på, og vi er derfor utroligt glad for det udvidede samarbejde med Kvickly,” siger Daniel Skov Jensen, key account manager hos Too Good To Go.

Too Good To Go bekæmper madspild ved at hjælpe fødevareforretninger med at sælge deres overskydende mad gennem Too Good To Go appen. Deres mission er at reducere madspild verden over, og at skabe en verden, hvor mad spises og ikke spildes.

Langt de fleste Kvickly-varehuse er med fra nu af, og alle er med inden udgangen af november.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160 / allan.kristoffersen@coop.dk

Presseansvarlig Nicoline Rasmussen, Too Good To Go, 8177 3718 nrasmussen@toogoodtogo.dk

https://youtu.be/-9NtvVoPOEc

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye