Kvickly og Too Good To Go går sammen for at mindske madspild

Kunderne i Kvickly over hele landet får nu mulighed for at købe lykkepose med friske, overskydende varer ved lukketid til en en tredjedel af prisen via appen Too Good To Go

Som den første landsdækkende dagligvarekæde i Danmark har Kvickly indgået en aftale med Too Good To Go.

Den betyder, at kunder over hele landet nu dagligt kan redde en lykkepose med varer fra Kvickly via Too Good To Go-appen. Prisen er meget lav, og indholdet er en blanding af overskydende varer fra butikken.

Formålet er at reducere madspildet, og det er typisk brød og kager, der ellers ville blive smidt ud, fordi de ikke er solgt før lukketid og ikke kan sælges dagen efter. I nogle varehuse kan man også finde poser med frugt og grønt eller andre varer. Man kan se i app’en, hvilken type pose, der er tale om.

Prisen for lykkeposerne er mellem 29 og 39 kr. Værdien af varerne i posen er typisk minimum 3 gange højere end prisen for posen, altså er der varer for ca. 90 – 120 kr.

Kvickly har testet det i en række varehuse, og har på baggrund af de erfaringer valgt at indgå en landsdækkende aftale.

”Det har været vigtigt for os at finde nye veje for at minimere madspild i vores 71 varehuse. Og vores erfaringer i testen har været så gode, at vi glæder os til, at det nu bliver landsdækkende,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

I september var 68 Kvickly-varehuse med i testen, og der blev alene her solgt 13.600 lykkeposer.

”Der bliver smidt mere end 700.000 tons mad ud i Danmark hvert år. Det skal der laves om på, og vi er derfor utroligt glad for det udvidede samarbejde med Kvickly,” siger Daniel Skov Jensen, key account manager hos Too Good To Go.

Too Good To Go bekæmper madspild ved at hjælpe fødevareforretninger med at sælge deres overskydende mad gennem Too Good To Go appen. Deres mission er at reducere madspild verden over, og at skabe en verden, hvor mad spises og ikke spildes.

Langt de fleste Kvickly-varehuse er med fra nu af, og alle er med inden udgangen af november.

Yderligere information:

Kædedirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160 / allan.kristoffersen@coop.dk

Presseansvarlig Nicoline Rasmussen, Too Good To Go, 8177 3718 nrasmussen@toogoodtogo.dk

Valgresultat i Coop: De skal sætte retningen7.10.2019 14:23:33 CESTPressemeddelelse

Resultatet fra årets landsrådsvalg i Coop er nu afgjort. Der er sat navne på 50 personer, som de næste to år skal sidde i Coops højeste myndighed, der i alt består af 124 medejere i Coop. Valgdeltagelsen har været rekordhøj, og der er både fornyelse og kontinuitet på resultatlisten fra valget. ”Demokrati og fællesskab er en grundsten i Coop. Det er landsrådet, som repræsenterer vores 1,8 mio. medlemmer og medejere. Jeg er derfor glad for, at så mange medlemmer med forskellig baggrund og geografisk tilhørsforhold har stillet op, er blevet valgt og skal være med til at sætte retning for Coop,” siger Coops formand Lasse Bolander om valget, hvor 18 nye personer fik plads i landsrådet og 32 blev genvalgt til de 50 pladser, som var på valg i år. Coops landsråd på 124 personer vælger foreningens formand og bestyrelse, som står for at ansætte direktionen og udpege bestyrelsen i Coops datterselskaber. Landsrådsmedlemmerne vælges gennem Coops ca. 600 lokale butiksbestyrelser, og halvdelen af pla

Coop og ENIGMA har succes med at få danskerne i tale3.10.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen over hele landet inviterer indenfor til Danmark taler sammen, hvor borgere mødes for at vende lokale udfordringer over et måltid mad. Bag tiltaget står Coop og ENIGMA. Det kniber med den lokale dialog, og danskerne taler for lidt sammen. Derfor dækker en række af Coops butikker op til samtalemiddag en aften i ugen op til efterårsferien i oktober. Under overskriften ”Danmark taler sammen” sætter flereaf Coops butikker i samarbejde med ENIGMA – Museum for post, tele og kommunikation – både aftensmad og et lokalt samtaleemne på menuen. Det er bestyrelsen for de enkelte butikker, som midt i åbningstiden inviterer områdets børn og voksne til samtale og hverdagsmad. Det er anden gang, at andelsfællesskabet Coop og ENIGMA sætter strøm til den lokale dialog og får danskerne til at tale mere sammen om, hvad der betyder noget for dem. I maj måned deltog 12 butikker i ”Danmark taler sammen”, og nu har 32 butikkermeldt sig som værter for initiativet i oktober