Kvickly Hobro bygges om til SuperBrugsen

Til oktober går håndværkerne i gang med en omfattende ombygning af Kvickly Hobro. Midt i november genåbner butikken som SuperBrugsen.

”Målet er at skabe et af de flotteste supermarkeder med vægt på mad af høj kvalitet, god faglig service og inspirerende indkøbsoplevelser,” siger varehuschef Max Kristensen, der også kommer til at stå i spidsen for den nye butik som uddeler.

Den nye butik får åben slagterafdeling, nedkølet frugt og grønt område, afdeling for måltidsløsninger, masser af økologi og lokale varer. Til gengæld bliver der lidt mindre udvalg af tøj og isenkram.

”SuperBrugsen er som supermarkedskæde særdeles succesfuld, og har gennem de seneste år løftet både omsætning og resultater. Det er sket, fordi forbrugerne netop efterspørger det, som kæden tilbyder: At det er nemt og inspirerende at købe ind, at butikken er tilpasset efter sine kunder i lokalområdet og at priserne er så konkurrencedygtige, at man ikke behøver bruge tid på at handle ind flere forskellige steder,” siger Salgs- og Sortimentsdirektør i SuperBrugsen, Mikkel Karlsson

”Ved at skifte fra en Kvickly til en SuperBrugs får vi mulighed for at rendyrke fokus på fødevarerne og det tror vi, at kunderne både ønsker og vil få stor glæde af. Det betyder selvfølgelig, at der bliver mindre plads til nonfood, men til gengæld vil kunderne opleve et topmoderne supermarked med fokus på mad,” siger Kædedirektør i SuperBrugsen, Kenneth Pedersen

Coop, der ejer butikken, investerer et millionbeløb i ombygningen, så det vil være en ny og topmoderne butik, som kunderne vil møde til den åbningsfest, der finder sted midt i november. Den præcise åbningsdato vil blive offentliggjort senere.

Yderligere information: Salgs- og Sortimentsdirektør Mikkel Karlsson, 5221 3612

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse