Kvickly Hobro bygges om til SuperBrugsen

Til oktober går håndværkerne i gang med en omfattende ombygning af Kvickly Hobro. Midt i november genåbner butikken som SuperBrugsen.

”Målet er at skabe et af de flotteste supermarkeder med vægt på mad af høj kvalitet, god faglig service og inspirerende indkøbsoplevelser,” siger varehuschef Max Kristensen, der også kommer til at stå i spidsen for den nye butik som uddeler.

Den nye butik får åben slagterafdeling, nedkølet frugt og grønt område, afdeling for måltidsløsninger, masser af økologi og lokale varer. Til gengæld bliver der lidt mindre udvalg af tøj og isenkram.

”SuperBrugsen er som supermarkedskæde særdeles succesfuld, og har gennem de seneste år løftet både omsætning og resultater. Det er sket, fordi forbrugerne netop efterspørger det, som kæden tilbyder: At det er nemt og inspirerende at købe ind, at butikken er tilpasset efter sine kunder i lokalområdet og at priserne er så konkurrencedygtige, at man ikke behøver bruge tid på at handle ind flere forskellige steder,” siger Salgs- og Sortimentsdirektør i SuperBrugsen, Mikkel Karlsson

”Ved at skifte fra en Kvickly til en SuperBrugs får vi mulighed for at rendyrke fokus på fødevarerne og det tror vi, at kunderne både ønsker og vil få stor glæde af. Det betyder selvfølgelig, at der bliver mindre plads til nonfood, men til gengæld vil kunderne opleve et topmoderne supermarked med fokus på mad,” siger Kædedirektør i SuperBrugsen, Kenneth Pedersen

Coop, der ejer butikken, investerer et millionbeløb i ombygningen, så det vil være en ny og topmoderne butik, som kunderne vil møde til den åbningsfest, der finder sted midt i november. Den præcise åbningsdato vil blive offentliggjort senere.

Yderligere information: Salgs- og Sortimentsdirektør Mikkel Karlsson, 5221 3612

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l