Kvickly har premiere på nyt butikskoncept i Esbjerg

Når Kvickly 10. april åbner sin nye butik i det kommende center i Esbjerg, Broen, bliver det med et helt nyt koncept, der skal give kunderne en anderledes oplevelse.

”Fremtidens dagligvarebutik skal være knivskarpt fokuseret. Kunden skal opleve, at butikken gør hverdagen nemmere, både når det handler om at gøre indkøbene hurtigere og mere inspirerende. Butikken i Esbjerg er vores bud på, hvordan man gør det,” siger detaildirektør Kenneth Pedersen, Coop.

Det bliver et koncept med en række ”specialbutikker”, der netop skal gøre indkøbsturen anderledes nem og spændende: Bageren, Grønthandleren, Slagteren, Modebutikken, Isenkræmmeren, Take Away-restauranten, Nærbutikken mv.

Her vil det være muligt at få inspiration og få rådgivning i afdelingerne, som er bemandet med faguddannede medarbejdere. Indretningen er lavet, så det er muligt at skyde genvej gennem butikken, hvis det skal gå stærkt og butikken vil være meget overskuelig med lavere hylder, der giver et godt overblik.

Det første man møder er Brød Cooperativet. Her kan man både nyde en kop kaffe, købe det gode brød og et varmt måltid samt en lækker kage. Udvalget vil ændre sig i løbet af dagen efter kundernes behov.

Inde i butikken vil man i det store fødevareområde med nedkølet Grønthandel og Slagter møde masser af inspiration til aftensmaden og god rådgivning fra fag personalet.

”Vi kan se at vores kunder i stigende omfang køber take-away og spiser på restaurant. Sidste år lancerede vi C-Måltidsmarked, hvor vi i samarbejde med Meyers, Cofoco og Hanegal m.fl. leverede måltidsløsninger af høj kvalitet. Det er blevet en stor succes, som har inspireret os til at tage skridtet videre med et større udvalg af retter tilberedt af vores egne slagtere,” siger formatdirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

Butikken har et stærkt udvalg af børnetøj, køkkenudstyr, cykler, basistøj og Kvicklys kendte mærker som Cottonfield, Jackpot, Friends, Mustang og Enkel.

En helt ny afdeling vil være Torvet. Her vil der hele tiden komme nye varer til gode priser. Det vil være alt fra gaveideer, tilbehør til huset og andet, hvor man kan gøre et lille kup.

Coops nye app-baserede medlemsprogram vil blive brugt som en direkte kommunikation med medlemmerne i regionen, hvor de via deres telefon vil modtage særligt gode tilbud – og masser af opskrifter på, hvad man kan spise samme aften.

Konceptet vil efter at være afprøvet i Esbjerg, og yderligere en håndfuld steder inden sommerferien, blive indført i landets øvrige 76 Kvickly-butikker i en ambitiøs udrulningsplan.

Yderligere information:

Formatdirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160

Varehuschef Kenni Tolstrup Jørgensen, 2142 4496

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske

Køb økologi og beskyt dit drikkevand1.10.2018 10:19pressemeddelelse

Når du køber danske øko-varer, så sparer du grundvandet for mødet med sprøjtegifte. Det er budskabet i Øktober, Danmarks Naturfredningsforening og Coops kampagne for mere økologi I Danmark har vi noget enestående: vores grundvand som vi drikker. Men sprøjtegifte siver ned i vores grundvand og kommer nogle gange med ud, når vi åbner hanen. Sidste år fandt man rester af sprøjtegift i drikkevandet 802 gange i 80 af landets 98 kommuner. Det viser en opgørelse fra Miljøstyrelsen. Men når du køber danske økologiske fødevarer, så sparer du grundvandet for mødet med sprøjtegifte. Derfor sætter Danmarks Naturfredningsforening og Coop igen i år fokus på økologi som det sprøjtefrie alternativ, når de gør oktober til Øktober. - Dansk drikkevand er en unik ressource, som vi skal passe godt på, så vi kan sikre rent drikkevand til vores børn og børnebørn. Heldigvis kan du selv gøre noget – hver gang du fylder indkøbskurven. Derfor er vi rigtig glade for samarbejdet med Coop, siger Maria Reumert Gjerd