Kvickly har premiere på nyt butikskoncept i Esbjerg

4.4.2017 13:10 | Coop Danmark A/S

Når Kvickly 10. april åbner sin nye butik i det kommende center i Esbjerg, Broen, bliver det med et helt nyt koncept, der skal give kunderne en anderledes oplevelse.

”Fremtidens dagligvarebutik skal være knivskarpt fokuseret. Kunden skal opleve, at butikken gør hverdagen nemmere, både når det handler om at gøre indkøbene hurtigere og mere inspirerende. Butikken i Esbjerg er vores bud på, hvordan man gør det,” siger detaildirektør Kenneth Pedersen, Coop.

Det bliver et koncept med en række ”specialbutikker”, der netop skal gøre indkøbsturen anderledes nem og spændende: Bageren, Grønthandleren, Slagteren, Modebutikken, Isenkræmmeren, Take Away-restauranten, Nærbutikken mv.

Her vil det være muligt at få inspiration og få rådgivning i afdelingerne, som er bemandet med faguddannede medarbejdere. Indretningen er lavet, så det er muligt at skyde genvej gennem butikken, hvis det skal gå stærkt og butikken vil være meget overskuelig med lavere hylder, der giver et godt overblik.

Det første man møder er Brød Cooperativet. Her kan man både nyde en kop kaffe, købe det gode brød og et varmt måltid samt en lækker kage. Udvalget vil ændre sig i løbet af dagen efter kundernes behov.

Inde i butikken vil man i det store fødevareområde med nedkølet Grønthandel og Slagter møde masser af inspiration til aftensmaden og god rådgivning fra fag personalet.

”Vi kan se at vores kunder i stigende omfang køber take-away og spiser på restaurant. Sidste år lancerede vi C-Måltidsmarked, hvor vi i samarbejde med Meyers, Cofoco og Hanegal m.fl. leverede måltidsløsninger af høj kvalitet. Det er blevet en stor succes, som har inspireret os til at tage skridtet videre med et større udvalg af retter tilberedt af vores egne slagtere,” siger formatdirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.

Butikken har et stærkt udvalg af børnetøj, køkkenudstyr, cykler, basistøj og Kvicklys kendte mærker som Cottonfield, Jackpot, Friends, Mustang og Enkel.

En helt ny afdeling vil være Torvet. Her vil der hele tiden komme nye varer til gode priser. Det vil være alt fra gaveideer, tilbehør til huset og andet, hvor man kan gøre et lille kup.

Coops nye app-baserede medlemsprogram vil blive brugt som en direkte kommunikation med medlemmerne i regionen, hvor de via deres telefon vil modtage særligt gode tilbud – og masser af opskrifter på, hvad man kan spise samme aften.

Konceptet vil efter at være afprøvet i Esbjerg, og yderligere en håndfuld steder inden sommerferien, blive indført i landets øvrige 76 Kvickly-butikker i en ambitiøs udrulningsplan.

Yderligere information:

Formatdirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160

Varehuschef Kenni Tolstrup Jørgensen, 2142 4496

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.

Gastronomisk ildsjæl går sammen med Coop ind i Catering Danmark7.8.2017 10:42pressemeddelelse

Torben Klitbo, der grundlagde restaurant- og fødevarevirksomheden Cofoco, bliver medejer af Catering Danmark, sammen med Coop og familien Færch. Catering Danmark er en af de hurtigst voksende virksomheder inden for levering af måltider, festmad, måltidskasser og frokostordninger. Tidligere i år indgik Coop en aftale med de hidtidige ejere, Færch & Co. Kapital, om at købe halvdelen af selskabet. Nu tager de to ejerselskaber Torben Klitbo med som partner. ”Torbens erfaringer som gastronomisk iværksætter og inspirator taler for sig selv, og han bliver en stærk garant for hele virksomhedens gastronomiske kvalitet”, siger bestyrelsesformand for Catering Danmark Mogens Aaby. ”Som virksomhedens kreative chef vil Torben sikre udvikling af nye produkter og løsninger til både catering- og detailmarkedet, og vi er enormt glade for at få en kapacitet som ham som partner i realiseringen de meget ambitiøse mål, vi har i selskabet,” siger Jens Visholm, bestyrelsesmedlem i Catering Danmark og konc