Kvickly Åbyhøj udvider og bygger om

I 2022 bliver Kvickly Åbyhøj på Haslevej i Århus bygget om til en større og moderne Kvickly med kædens nyeste koncepter. Butikken holder åbent under hele ombygningen.

Kunderne i Åbyhøj kan se frem til en større Kvickly med komplet nyt inventar, en større delikatesse, ny frugt & grønt og et forbedret indgangsparti.

Ombygningen forventes at gå i gang i foråret 2022 og være gennemført, så butikken kan slå dørene op efter sommerferien. Butikken vil holde åbent under hele ombygningen.

Varehuschef Jesper Thomsen har stået i spidsen for Kvickly Åbyhøj siden den 1. februar 2022 og ser frem til at styre varehuset godt gennem ombygningen.

”Kunderne vil selvfølgelig kunne se, at vi bygger om, men vi kommer stadig til at holde åbent, som vi plejer, og have masser af varer på hylderne. Og så glæder jeg mig helt vildt meget til at fejre det med kunderne og medarbejderne, når ombygningen er færdig, og vi kan vise et nyt og lækkert varehus frem,” siger han.

Varehuset er på 3.620 m2 og udvides med 275 m2. Ombygningen sker i tæt samarbejde med udlejer, Haslevej 3 ApS.

Ombygningen omfatter:

• Ny frugt & grønt-afdeling
  • Ny og større delikatesse
  • En udvidet og optimeret parkeringsplads
  • Nyt energioptimeret ventilationsanlæg som leverer et bedre indeklima i butikken året rundt
  • Ny energibesparende LED belysning i hele butikken
  • Nye køle-frost møbler og anlæg
  • Nye fortove langs butikken
  • Nyt og større indgangsparti
  • Grønne arealer langs Silkeborgvej med siddemuligheder og ny beplantning - bl.a. staudebede, træer, græs- og urteblanding.

De grønne arealer langs Silkeborgvej skal være med til at forskønne bydelscenterområdet i Åbyhøj i tråd med Århus Kommunes aktuelle ønsker for en helhedsplan for Åbyhøjs bymidte og Silkeborgvej.

I 2022 bliver flere Kvickly varehuse over hele landet ombygget og moderniseret. Kædedirektør i Kvickly, Torben B. Andersen, glæder sig over, at varehuset i Åbyhøj nu får et løft:

”Kvickly Åbyhøj skal være det bedste lokale varehus med et bredt og sundt udvalg af varer, og hvor kunderne kan spare tid, når de handler. Derfor er vi glade for i fremtiden at kunne tilbyde vores kunder i lokalområdet en topmoderne indkøbsoplevelse med vores nyeste koncepter indenfor mad, frugt & grønt og nonfood og endnu bedre plads at handle på,” siger han.

Datoen for ombygningens start vil blive meldt ud til kunderne, så snart den er fastsat.

For yderligere info:

Varehuschef Jesper Thomsen, tlf. 2679 7610

Kædedirektør Torben B. Andersen, tlf. 2053 5274

Jeff Gravenhorst træder ind i Coops bestyrelse23.5.2022 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den tidligere adm. direktør for ISS A/S, Jeff Gravenhorst, indtræder i bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Han afløser den hidtidige næstformand, Jørgen Clausen, der efter 15 år i bestyrelsen har valgt at stoppe. Jeff Gravenhorst, 60 år, var CEO for ISS fra 2010-2020. I dag arbejder han som professionelt bestyrelsesmedlem, og er bl.a. formand ingeniørvirksomheden Rambøll, skadeserviceselskabet SSG og deleboligkonceptet My Homes. Tidligere har han bl.a. været i bestyrelsen for andelsselskabet Danish Crown. ”Med Jeff i bestyrelsen får vi en meget stærk kompetence inden for ledelse, virksomhedskultur og HR, som er nøgleområder i Coops strategi frem mod 2025. Jeg ser meget frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg håber at kunne bidrage til udviklingen af en kultur med fokus på medarbejderne. Uanset hvor de er i en så stor organisation, er de afgørende for, at Coop kan forblive en vigtig samfundsaktør, hvor kunderne oplever, at de får noget ekstra,” siger Jeff Grav

Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers20.5.2022 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg. Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested. Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.” ”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange. ”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som all

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi