Kvickly åbner over 50 nye mad-afdelinger

Fra denne uge og frem til marts 2022 åbner Kvickly over 50 helt nye afdelinger, der skal gøre de daglige måltider lettere for danskerne.

Over de kommende ti måneder vil der åbne nye afdelinger i 5 varehuse pr. måned.

Under navnet MadCooperativet bliver slagter- og delikatesseafdelingerne bygget om. Fra at være koncentreret om fersk kød, hvor kunderne selv laver maden derhjemme, bliver det nu anderledes afdelinger, opdelt i 4 zoner med vægt på færdige måltidsløsninger fra morgenmad til frokost og aftensmad og inspiration i brug af kød og grønt.

”Vi gør det for at imødekomme vores kunders krav om kvalitetsmad, inspiration og løsninger, der gør hverdagen lidt lettere,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly

Forud for åbningen er der gennemført et uddannelsesprogram for medarbejderne, så kunderne kan få rådgivning af de faguddannede medarbejdere.

Danskernes indkøbsvaner er under hastig forandring. I forbindelse med et  måltidsstudie i 2019 konstaterede Coop en klar differentiering mellem hverdag og weekend, hvor måltidet og fokus på nydelse kommer i centrum sidst på ugen. Salget viser, at op imod 40 procent af salget i slagter- og delikatesseafdelingerne ligger fredag/lørdag. Derfor ændrer sortimentet i MadCooperativet sig ikke alene i løbet af dagen, men også i løbet af ugen.

”For Kvickly er det afgørende at vise kunderne, at vi kan tilbyde meget andet og meget mere end discountbutikkerne. Vi har faguddannede slagtere, som kan give kompetent rådgivning og lave mad, der passer præcis til det område, hvor varehuset ligger,” siger Torben B. Andersen

Konceptet er blevet testet 12 forskellige steder i Danmark det seneste år med meget positive resultater.

Yderligere information:

Kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly, 2053 5274