Kvickly åbner nyt varehus i Silkeborg

For første gang i fire år er Kvickly på vej med et helt nyt varehus.

Det åbner i Silkeborg, enten i slutningen af 2021 eller begyndelsen af 2022.

Coop etablerer et 3.500 kvm. stort topmoderne Kvickly på Viborgvej i Silkeborg, hvor Sand Jensen Automobiler i dag har til huse.

Den erstatter den Kvickly, der i dag er på Søtorvet i Silkeborg. Her vil der i stedet blive bygget en helt ny SuperBrugsen på 2000 kvm.

”Vi er meget glade for, at det er lykkes at finde en rigtig god placering til Kvickly i Silkeborg. Området er i vækst og vi forventer, at det fortsat vil vokse de kommende år, hvor der tillige investeres meget i byudvikling. Kunderne i Silkeborg har været glade for Kvickly og i de nye rammer kommer vi til at kunne tilbyde vores nyeste og bedste elementer,” siger konst. kædedirektør for Kvickly, Torben B. Andersen

Afgørende for beslutningen har været kommunens planlagte vejprojekt, hvor Viborgvej og Nordre Ringvej kobles sammen i et nyt stort lyskryds. Dermed bliver placeringen central og varehuset nemt at komme til med ca. 180 lettilgængelige parkeringspladser.

Der bliver i første fase i alt 6.700 kvm, hvoraf Kvickly altså står for hovedparten. I forområdet til Kvickly vil der blive etableret et ca. 100 kvm. stort apoteksudsalg. Foran vil der kommet et OK tankanlæg med vaskehal.

Inden for meget kort tid forventer Kvickly at kunne offentliggøre navnet på, hvem der bliver varehuschef i den kommende Kvickly Silkeborg.

Yderligere information:

Kvickly: Konst. kædedirektør, Torben B. Andersen, 2053 5274

Coop går i samarbejde med TV 2 om årets julekalender14.11.2020 04:00:00 CETPressemeddelelse

TV 2 og Coop har indgået et eksklusivt samarbejde om årets julekalender for børn. Det indebærer, at der er udviklet samlealbum og samlekort, som allerede nu kan fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Kortene, som man får når man handler i butikkerne, kan indsættes i samlealbummet, som indeholder uddybende historier om de forskellige karakterer og steder i ”Juleønsket”. Der er også små opgaver og gåder og opskrifter fra Coops mad- og undervisningsprojekt Go Cook. Så der er kort sagt stof til god underholdning i julemåneden. Årets julekalender er ”Juleønsket”, der er en genudsendelse fra 2015, og det har været en af TV 2s mest populære julekalendere. Yderligere information: Projektleder Tanja La Cour, 28 30 28 06 Tanja.la.cour@coop.dk Læs mere om albummet og kortene på www.coop.dk/juleoensket

Coop er igen begyndt at købe ejendomme: Investerer over 1,5 mia. på to år12.11.2020 10:28:09 CETPressemeddelelse

Coop vil i fremtiden i højere grad eje de ejendomme, hvorfra man driver sine butikker. Derfor har koncernen i 2019 og 2020 investeret over 1,5 milliard kr. i ejendomme. Det seneste køb er Nørrebro Holding af 2019 ApS, der bl.a. omfatter ejendomskomplekset Nørrebrogade 155-159 i København, som man har købt for godt 300 millioner kr.,og hvor det er tanken at udvikle en endnu bedre butik for kunderne. Derudover har Coop i løbet af i år købt et større tocifret antal butiksejendomme over hele landet. I 2019 købte Coop den markante ejendom på Fyn, hvor fra man driver Odense Distributionscenter, for over en halv milliard kr. ”Vi vil gerne eje de ejendomme, der er vitale for vores infrastruktur. Og vi mener, at retail og real estate er tæt forbundet. Derfor vil vi på langt sigt og under de rette markedsvilkår købe nye ejendomme, hvorfra vi selv driver butikker,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop. Flere andre større ejendomshandler ventes at falde på plads inden for de kommende m

Coop køber ejendomsselskab for over 300 millioner kr.12.11.2020 10:23:27 CETPressemeddelelse

Coop overtager pr. 12. november ejendomskomplekset Nørrebrogade 155-159 og Søllerødgade 15-19 lige ved Nørrebros Runddel i København. Det består af Kvickly, en række boliger og erhvervslejemål. Den samlede købspris er mere end 300 millioner kr. Boligdelen placeret i Søllerødgade sælger Coop videre pr. 1.12. 2020 til CapMan Nordic Property Income Fund, CMNPI. ”Vi køber ejendommene for at få bedre muligheder for at udvikle vores egen butiksdel. Samtidig er det vores vurdering, at det på langt sigt er en god investering, at vi ejer de bygninger, hvor vi har nogle af vores vigtigste butikker,” siger ejendomschef Flemming Møller Hansen, Coop Ejendomme Hasse Wulff fraCapman siger: ”Ejendommen i Søllerødgade 15-19 passer godt til strategien for vores nordiske indkomstfond, om at skabe et stabilt og risikovægtet afkast til glæde for vores investorer. Investorerne i denne fond har et langsigtet perspektiv med fokus på stabile cash flows. Derfor er det fint at købe en ejendom som allerede er i d

Coop vinder igen kopisag26.10.2020 11:30:00 CETPressemeddelelse

Sø- Og Handelsrettet har i dag afsagt dom i en sag anlagt af virksomheden Ferm Living mod Coop. Firmaet mente, at en plantekasse, som Coop solgte i sine butikker, var en kopi af Ferm Livings. Sø- og Handelsretten har frifundet Coop for samtlige de påstande, som Ferm Living havde nedlagt. ”Det er en klar og meget tilfredsstillende dom. For den beskytter den frie konkurrence og giver forbrugerne et frit valg og muligheden for at spare penge, når der er tale om varer, der ikke har et unikt design og hvor funktionaliteten er det afgørende,” siger senioradvokat Per Sjøqvist, Coop. Blomsterkasserne består af en aflang, lakeret metalkasse, som er placeret på et stativ. Både Coops og Ferm Livings udgaver findes i forskellige farver. Coop har købt kassen af virksomheden Wolly & Co A/S. De blev første gang solgt i 2017. De er solgt for mellem 129 og 299 kroner. Ferm Livings plantekasser med navnet "Plant Box" er stadig i handlen og koster mellem 1200 og 1500 kroner. Af de ca. 25 sager, som firma