KVARTALSREGNSKAB: Sparekassen Sjælland-Fyn runder kunde nr. 150.000 og etablerer fire nye afdelinger i 2017

Med en fremgang i resultatet før skat på 24 % - i forhold til 2016 – til 81,5 mio. kr. i første kvartal 2017 lægger Sparekassen Sjælland-Fyn-koncernen godt fra land efter sammenlægningen af Sparekassen Sjælland og Sparekassen Fyn i oktober 2016.

Sparekassen Sjælland-Fyns kommende erhvervscenter og filial på Islands Brygge 43 (stueetagen i den sorte bygning til højre) bliver samlet set på 550 m2 og både erhvervskunder, privatkunder og Private Banking vil blive betjent.

Kvartalsregnskabet viser derudover, at resultatet før skat forrenter egenkapitalen med 12,6 % p.a., væksten i udlån stiger til 10 %, og dertil kan sparekassen notere et fald i nedskrivningerne til 11 mio. kr. for årets tre første måneder.

Flot netto kundetilgang
Sparekassen fremviser samtidig en fortsat flot netto kundetilgang, og Sparekassen Sjælland-Fyn-koncernen har rundet kunde nr. 150.000 i første kvartal 2017.

Ny filial og erhvervscenter på Islands Brygge samt nye filialer i Greve og Helsinge
Med det meget tilfredsstillende resultat i ryggen etablerer sparekassen fire nye afdelinger, fortæller administrerende direktør i Sparekassen Sjælland-Fyn Lars Petersson.

"Vi er meget tilfredse med udviklingen i årets første tre måneder. Den strategiske udvikling af vores filialnet former sig som forventet positivt. Der er derfor nu basis for at åbne flere filialer på Sjælland og et nyt erhvervscenter i hovedstadsområdet", oplyser administrerende direktør Lars Petersson.

Med et nyt erhvervscenter på Islands Brygge ønsker sparekassen at manifestere sig som en oplagt finansiel partner for små og mellemstore virksomheder i Københavnsområdet. Erhvervscentret får følgeskab af en privatkundefilial på Islands Brygge. Desuden fortsættes udviklingen i Halsnæs kommune, hvor sparekassen åbner filial i Helsinge. Endelig er det besluttet, at sparekassen etablerer en filial i Greve.

Sparekassen forventer at åbne de fire nye afdelinger i løbet af 2. halvår 2017. Hermed udgør sparekassens samlede antal filialer og erhvervscentre 53.

Filialstrategi falder i kundernes smag
"Vi kan se på vores store tilgang af nye kunder, at vores filialstrategi - hvor vi ikke lukker men derimod åbner filialer - falder i kundernes smag. Det er den enkle forklaring på, hvorfor vi nu har valgt at satse yderligere i Hovedstaden, Greve-området og Helsinge i Halsnæs kommune", siger Lars Petersson.

Presse- og direktionsrådgiver Jan Løve - 40 10 76 44 - jal@spks.dk

Billeder

Foto af sparekassens kommende filial i Greve, Hundinge Strandvej 179

- 49 privatfilialer fordelt på Sjælland og Fyn (inklusiv 2 på vej i Helsinge og Greve)