Kunstnerkarréen er klar til de første lejere

95 nye boliger i Kunstnerkarréen bliver i forbindelse med overdragelsen fra totalentreprenøren til PensionDanmark DGNB-bæredygtighedscertificeret i kategorien Guld.

I Ørestads Arenakvarter er en ny oase af kvalitetsboliger til udlejning nu klar. Pension-Danmarks første udlejningsboliger i Kunstnerkarréen bliver 29. marts afleveret af totalentreprenøren KPC, og samtidig modtager boligerne bæredygtighedscertificeringen DGNB i kategorien Guld. De 67 lejligheder og 28 rækkehuse er opført med særlig vægt på kvalitet og bæredygtighed samtidig med at beliggenheden er i top.

Certificeringen er en integreret del af PensionDanmarks Bæredygtighedsprogram og DGNB-Guldcertificeringen stiller meget høje krav. De omfatter bl.a.:

• materialernes kvalitet og deres lave miljøbelastning
  • lavere udgifter til varme og vedligehold for lejerne
  • bedre indeklima og lavere støjgrænser til gavn for livskvaliteten

”Den kræsne lejer, der vil bo i en gennemtænkt kvalitetsbolig uden at gå på kompromis og samtidig have hurtig adgang til både Københavns centrum og den omgivende attraktive natur, vil føle sig hjemme i boligerne. Kunstnerkarréen er et godt eksempel på vores strategi om på den ene side at skabe gode afkast til vores medlemmer på både kort og lang sigt og samtidig have tilfredse lejere, der i kraft af at ejendommen er opført med bæredygtighed for øje, har lave udgifter til energi og vedligehold på lang sigt,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Social bæredygtighed er også et parameter for Guld-certificeringen og vil afspejle sig i sammensætningen af beboere i de forskellige boligtyper tilpasset efter singler, par eller børnefamilier. Det suppleres med et gennemtænkt udeområde, der giver de bedst mulige rammer for både fællesskab og privat fordybelse.

De 95 nye boliger omfatter 28 familievenlige rækkehuse i to og tre etager og 67 lejligheder fordelt på fem etager. Projektet rummer også 56 parkeringspladser i egen p-kælder, som lejes til beboerne i Kunstnerkarréen.

Fakta om Kunstnerkarréen

28 familierækkehuse på 118-128 m2

67 lejligheder fra 2-5 værelser på 59-115 m2

56 p-pladser i kælder udlejes til lejerne

Total BR15-areal: 9.189 m2 + 2.571 m2 kælder

Indflytning: Lejligheder: marts 2019 – rækkehuse: april 2019

Bygherre: PensionDanmark A/S

Totalentreprenør: KPC A/S

Arkitekter: Årstidens Arkitekter

Udlejer: DEAS

Bæredygtighedscertificering: DGNB Guld

Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, telefon 2019 9238.