Kunderne bakker op under nedlukning

Da COVID-19 gjorde sit indtog lancerede Biltema Køb & Hent Drive In, så kunderne kunne handle nemt og sikkert. Under nedlukningen bakker kunderne op om konceptet, og omsætningen er over forventning.

Under den nuværende coronanedlukning har kunderne bakket op om Biltemas drive-in-løsning. Foto: PR.

Detailgiganten Biltema var blandt de allerførste, der stod klar med en drive-in-løsning sidste forår, da Danmark lukkede ned. Den nye service, hvor kunderne kunne købe online og trygt få leveret varerne i bagagerummet, blev godt modtaget, og salget gik forrygende.

I de første uger af januar, hvor detailhandlen har været lukket ned, har omsætningen ligget på omkring halvdelen af, hvad omsætningen var i samme periode sidste år, hvor varehusene havde åbent.

– Fra starten af coronakrisen har vi oplevet, at vores kunder i den grad har taget vores drive-in-service til sig. Og nu, hvor der er total nedlukning, er det endnu vigtigere for os, og igen mærker vi en stor opbakning, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør i Biltema.

– Vores medarbejdere har travlt med at pakke ordrer hver dag, og det er helt fantastisk, at vi på trods af nedlukningen er i stand til at opretholde en omsætning, og derfor kan holde folk i arbejde, afslutter han.

Detailgiganten Biltema var blandt de første, der stod klar med en drive-in-løsning sidste forår, da Danmark lukkede ned. Foto: PR.
Trods COVID-19-restriktionerne har Biltemas bevaret ca. halvdelen af omsætningen i de første uger af januar i forhold til samme periode sidste år. Foto: PR.

Japanvej 18
4200 Slagelse

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 152 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk

Biltema Foundation donerer 190 millioner til forskning i revolutionerende kræftbehandling24.2.2021 07:00:00 CETPressemeddelelse

FLASH-terapi er en ny form for strålebehandling, der er udviklet af forskere ved universitetshospitalet i Lausanne i Schweiz. Metoden har vist sig at være meget effektiv til behandling af kræft, og samtidig er den meget skånsom ved det nærliggende sunde væv. Biltema Foundation har nu doneret 190 millioner kroner til forskningsprojektet, som skal videreudvikle denne revolutionerende kræftbehandlingsmetode.

Biltema Foundation donerer 2 millioner til KidsOR til at skabe den første operationsstue til børn i en flygtningelejr16.12.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

KidsOR er en velgørenhedsorganisation, der arbejder for, at børn skal få adgang til sikker kirurgisk sundhedspleje. Organisationen samarbejder med lokale kirurger og deres teams for at give hospitaler rundt om i verden det nødvendige udstyr, så sundhedspersonalet kan give børn den pleje, de har brug for. Biltema Foundation donerer nu 2 millioner danske kroner til KidsOR, som skal finansiere opførelsen af ​​en operationsstue i en flygtningelejr i det nordvestlige Kenya.