Kunder valgt til Irmas bestyrelse

For første gang i sin 130-årige historie har Irma fået en bestyrelse valgt af medlemmerne.

234 Irma-kunder kæmpede om fem pladser i bestyrelsen, og interessen for at stemme var stor. Og mens resten af Danmark taler om at få flere kvinder i virksomhedernes bestyrelser, gjorde kvinderne rent bord i Irma – og besatte samtlige medlemsvalgte bestyrelsespladser. Irmas medarbejdere valgte dog en mandlig repræsentant.

Som formand blev Gitte Krasilnikoff valgt. Hun er 49 år og mor to. Hun er uddannet agronom og cand. merc. og har i mange år været en trofast kunde i Irma på Emdrupvej. Hun arbejder som rådgiver inden for grøn omstilling. Netop det var noget af det, som hun profilerede sig på i valgkampen.

Hensigten med bestyrelsen er, at den skal fungere som sparringspartner for Irmas ledelse.

”Irma har en lang tradition for at lytte til kunderne. Vi glæder os over, at en medlemsbestyrelse vil cementere den tætte og åbne dialog om både nutidens og fremtidens Irma”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop og fungerende direktør for Irma.

I første omgang har bestyrelsen besluttet sig for, at man vil identificere to-tre fokuspunkter, som man vil arbejde med i de kommende år.

”Det er jo ikke en bestyrelse, der kan diktere, hvor virksomheden skal hen. Og det nytter heller ikke noget, hvis vi sætter alt for mange skibe i søen. Men hvis vi kan identificere to-tre punkter, så er jeg helt sikker på at vi kan gøre en forskel, og at vi bliver lyttet til. Ikke blot i Irma, men i hele Coop,” siger Gitte Krasilnikoff.

Udover hende blev disse valgt: Agnete Birk Seerup, Anne Christine Helms, Anne Marie Fogh Larsen og Signe Wenneberg. Som repræsentant for Irmas medarbejdere blev Tommy Stig Steffensen valgt.

Yderligere information: Koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, 2218 3023

Kundestrømsansvarlig Eva Veis Thomsen, Irma, 2427 4227

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te