Kunder valgt til Irmas bestyrelse

For første gang i sin 130-årige historie har Irma fået en bestyrelse valgt af medlemmerne.

234 Irma-kunder kæmpede om fem pladser i bestyrelsen, og interessen for at stemme var stor. Og mens resten af Danmark taler om at få flere kvinder i virksomhedernes bestyrelser, gjorde kvinderne rent bord i Irma – og besatte samtlige medlemsvalgte bestyrelsespladser. Irmas medarbejdere valgte dog en mandlig repræsentant.

Som formand blev Gitte Krasilnikoff valgt. Hun er 49 år og mor to. Hun er uddannet agronom og cand. merc. og har i mange år været en trofast kunde i Irma på Emdrupvej. Hun arbejder som rådgiver inden for grøn omstilling. Netop det var noget af det, som hun profilerede sig på i valgkampen.

Hensigten med bestyrelsen er, at den skal fungere som sparringspartner for Irmas ledelse.

”Irma har en lang tradition for at lytte til kunderne. Vi glæder os over, at en medlemsbestyrelse vil cementere den tætte og åbne dialog om både nutidens og fremtidens Irma”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop og fungerende direktør for Irma.

I første omgang har bestyrelsen besluttet sig for, at man vil identificere to-tre fokuspunkter, som man vil arbejde med i de kommende år.

”Det er jo ikke en bestyrelse, der kan diktere, hvor virksomheden skal hen. Og det nytter heller ikke noget, hvis vi sætter alt for mange skibe i søen. Men hvis vi kan identificere to-tre punkter, så er jeg helt sikker på at vi kan gøre en forskel, og at vi bliver lyttet til. Ikke blot i Irma, men i hele Coop,” siger Gitte Krasilnikoff.

Udover hende blev disse valgt: Agnete Birk Seerup, Anne Christine Helms, Anne Marie Fogh Larsen og Signe Wenneberg. Som repræsentant for Irmas medarbejdere blev Tommy Stig Steffensen valgt.

Yderligere information: Koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, 2218 3023

Kundestrømsansvarlig Eva Veis Thomsen, Irma, 2427 4227

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605