Kunder valgt til Irmas bestyrelse

For første gang i sin 130-årige historie har Irma fået en bestyrelse valgt af medlemmerne.

234 Irma-kunder kæmpede om fem pladser i bestyrelsen, og interessen for at stemme var stor. Og mens resten af Danmark taler om at få flere kvinder i virksomhedernes bestyrelser, gjorde kvinderne rent bord i Irma – og besatte samtlige medlemsvalgte bestyrelsespladser. Irmas medarbejdere valgte dog en mandlig repræsentant.

Som formand blev Gitte Krasilnikoff valgt. Hun er 49 år og mor to. Hun er uddannet agronom og cand. merc. og har i mange år været en trofast kunde i Irma på Emdrupvej. Hun arbejder som rådgiver inden for grøn omstilling. Netop det var noget af det, som hun profilerede sig på i valgkampen.

Hensigten med bestyrelsen er, at den skal fungere som sparringspartner for Irmas ledelse.

”Irma har en lang tradition for at lytte til kunderne. Vi glæder os over, at en medlemsbestyrelse vil cementere den tætte og åbne dialog om både nutidens og fremtidens Irma”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop og fungerende direktør for Irma.

I første omgang har bestyrelsen besluttet sig for, at man vil identificere to-tre fokuspunkter, som man vil arbejde med i de kommende år.

”Det er jo ikke en bestyrelse, der kan diktere, hvor virksomheden skal hen. Og det nytter heller ikke noget, hvis vi sætter alt for mange skibe i søen. Men hvis vi kan identificere to-tre punkter, så er jeg helt sikker på at vi kan gøre en forskel, og at vi bliver lyttet til. Ikke blot i Irma, men i hele Coop,” siger Gitte Krasilnikoff.

Udover hende blev disse valgt: Agnete Birk Seerup, Anne Christine Helms, Anne Marie Fogh Larsen og Signe Wenneberg. Som repræsentant for Irmas medarbejdere blev Tommy Stig Steffensen valgt.

Yderligere information: Koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, 2218 3023

Kundestrømsansvarlig Eva Veis Thomsen, Irma, 2427 4227

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig