Kunder valgt til Irmas bestyrelse

For første gang i sin 130-årige historie har Irma fået en bestyrelse valgt af medlemmerne.

234 Irma-kunder kæmpede om fem pladser i bestyrelsen, og interessen for at stemme var stor. Og mens resten af Danmark taler om at få flere kvinder i virksomhedernes bestyrelser, gjorde kvinderne rent bord i Irma – og besatte samtlige medlemsvalgte bestyrelsespladser. Irmas medarbejdere valgte dog en mandlig repræsentant.

Som formand blev Gitte Krasilnikoff valgt. Hun er 49 år og mor to. Hun er uddannet agronom og cand. merc. og har i mange år været en trofast kunde i Irma på Emdrupvej. Hun arbejder som rådgiver inden for grøn omstilling. Netop det var noget af det, som hun profilerede sig på i valgkampen.

Hensigten med bestyrelsen er, at den skal fungere som sparringspartner for Irmas ledelse.

”Irma har en lang tradition for at lytte til kunderne. Vi glæder os over, at en medlemsbestyrelse vil cementere den tætte og åbne dialog om både nutidens og fremtidens Irma”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop og fungerende direktør for Irma.

I første omgang har bestyrelsen besluttet sig for, at man vil identificere to-tre fokuspunkter, som man vil arbejde med i de kommende år.

”Det er jo ikke en bestyrelse, der kan diktere, hvor virksomheden skal hen. Og det nytter heller ikke noget, hvis vi sætter alt for mange skibe i søen. Men hvis vi kan identificere to-tre punkter, så er jeg helt sikker på at vi kan gøre en forskel, og at vi bliver lyttet til. Ikke blot i Irma, men i hele Coop,” siger Gitte Krasilnikoff.

Udover hende blev disse valgt: Agnete Birk Seerup, Anne Christine Helms, Anne Marie Fogh Larsen og Signe Wenneberg. Som repræsentant for Irmas medarbejdere blev Tommy Stig Steffensen valgt.

Yderligere information: Koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, 2218 3023

Kundestrømsansvarlig Eva Veis Thomsen, Irma, 2427 4227

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen