Kun 40% af danske virksomheders webtrafik kommer fra Danmark

En ny undersøgelse foretaget af analysefirmaet Fastbase viser at 60% af al webtrafik til danske virksomheder kommer fra udlandet, mens kun 40% kommer fra Danmark.
Statistisk bearbejdelse af godt 10.000 danske websites viser, at danske virksomheder i særdeles høj grad kommer jorden rundt og afspejler Danmark som en international nation.
De 10.000 websites har i en periode på 5 måneder haft ca. 15 millioner unikke besøgende fra andre virksomheder, hvoraf 60%, altså godt 9,2 millioner måske overraskende kommer fra virksomheder i udlandet, fordelt på 231 lande.

Af disse 9,2 millioner udgør godt 6 millioner (65%) de traditionelle samhandelslande, mens 3,2 millioner (35%), af de besøgende kommer fra mere eksotiske lande.

Herunder ligger eks. Australien på en 20. plads med over 100.000 unikke virksomhedsbesøgende.
De mange udenlandske besøgende viser et klart billede af Danmarks internationale relationer og store potentiale for export og samhandel.

Mange virksomheder ved enten ikke, eller er overraskede over, hvor ”langt ud” i verden deres website bliver eksponeret. Der vil være et enormt potentiale i at udforske disse kontakter og  etablere nye ”markeder,” der ikke umiddelbart eksisterer i virksomhedens bevidsthed eller fokus.

Banebrydende i denne forbindelse er et nyt add-on til Google Analytics, der konkret viser hvilke firmaer, der har besøgt et website fra både ind- og udland. Dermed kan alle, nu ukendte, besøgende blive identificeret, og den pågældende virksomhed kan få detaljeret information om nye kundeemner. Herunder gives adgang til telefonnumre, kontaktpersoner, email samt hvilke brancher og lande de besøgende kommer fra.

Det nye gratis add-on til Google Analytics er udviklet af Fastbase Inc., der står bag en af verdens største virksomhedsdatabaser.

Information om Saqoia Corp.

Saqoia Corp.
3422 Old Capitol Trail, Suite 700
De 19 808 Wilmington

Følg pressemeddelelser fra Saqoia Corp.

Flere pressemeddelelser fra Saqoia Corp.

Google Analytics Premium Add-on Gets Launched by Fastbase and Displays all Website Visitors and Interactions17.10.2016 20:39:15 CEST | Press release

Fastbase has launched their free add-on for Google Analytics and it has been taking the market by storm. The Google Analytics add-on, which displays company and contact information, also provides powerful insights including visitor interactions and connections to LinkedIn profiles. The Google Analytics add-on will be extended through November 2016 at a fee-based subscription rate.