Kugledynen er det beroligende valg

Kugledynen er kommet for at blive og det er hurtigt ved at blive et populært valg for dem, der ønsker lidt ekstra varme og tryghed. Denne type dyne vejer typisk mellem 2 og 15 kg og er fyldt med kugler eller perler. Kuglerne eller perlerne er syet ind i små sektioner og vil typisk være kombineret med varmende fyld. En kugledyne kan være med til at give en beroligende fornemmelse og en følelse af tryghed.

Det er ikke kun børn der kan have glæde af kugledynerne. Kugledyner er noget hele familien kan nyde stor glæde af, men der er selvfølgelig forskel på dynerne i forhold til hvorvidt at den er til børn eller voksne. Men lad os tage et nærmere kig på disse trendende dyner, fordi hvad er det helt præcist en kugledyne er?

Hvad er en kugledyne?

En kugledyne kan forveksles med en almindelig dyne ved første øjekast, men hvis man mærker på indholdet af dynen, vil du bemærke, at den adskiller sig fra en traditionel dyne. Kugledynen er, som navnet antyder, fyldt med kugler eller perler. Disse kugler eller perler er indsat i små rum og er generelt kombineret med et varmt fyld. Dyner af denne type kan veje mellem 2 og 15 kg.

Dyner af denne type bruges ofte af folk, der ønsker lidt ekstra varme og tryghed. Kuglerne eller perlerne i dynen kan som tidligere nævnt give en beroligende fornemmelse, som kan hjælpe dig med at falde i søvn.

Kugledyner kan anvendes af alle, men benyttes ofte af mennesker, der

• Oplever angst
  • Har problemer med at sove
  • Føler sig rastløse eller urolige
  • Ønsker en følelse af sikkerhed

Hvis du er på udkig efter en dyne, der kan give dig en følelse af tryghed og derved berolige dig, så er en kugledyne det helt rigtige valg!

Kugledyner til børn

En dyne er en trøstende og velkendt genstand for de fleste af os. Vi har alle vores yndlingsdyne, den, som vi bare ikke kan få nok af. Dyner er bløde, hyggelige og får os altid til at føle os bare en lille smule bedre tilpas. Men for børn kan en dyne være så meget mere.

Et barns krop vokser og ændrer sig konstant, og de bombarderes med nye sensoriske stimuli hver dag. En tung dyne kan give en tiltrængt følelse af jordforbindelse for et barns krop. Dynens vægt skaber et blidt pres på kroppen, som kan være med til at lette angst og fremme afslapning.

Hvis du leder efter en måde at hjælpe dit barn med at slappe af og føle sig mere sikker, er en kuldedyne den perfekte løsning.

Hvad koster en kugledyne?

I dag findes der både dyre og billige kugledyner - og alt derimellem - på det danske marked.

Kugledyner findes i mange forskellige kvaliteter, i lige så mange størrelser og fra mange forskellige mærker. Derfor er det meget naturligt, at prisen varierer fra kugledyne til kugledyne. Der findes dyner, der koster helt ned til 500 kroner, men der findes også dyner, der koster 12.000 kroner.

De mest populære dyner ligger i den mellemste prisklasse (1.000 kr. - 1.800 kr.), og det er typisk her, du får mest dyne for pengene. I denne prisklasse kan du finde kugledyner med godt fyld, som ligeledes er i en god kvalitet.

I den lavere ende af prisklassen finder du kugledyner, som ofte er fyldt med syntetiske materialer som f.eks. polyester. Disse typer dyner er ikke lige så holdbare og anbefales ikke i ligeså høj grad.