Krüger har styrket indsatsen for bæredygtigheden og bliver re-certificeret i Verdensmålene

Bureau Veritas har auditeret Krüger i arbejdet med de 17 SDG’er. Konklusionen er klar: Indsatsen er styrket. Bæredytighed er fundamentalt for vores forretnings fremtid og den grønne omstilling generelt, så det er en vigtig milepæl at opnå for samfund, miljø og kunder.

Vi er virkelig stolte over re-certificeringen, men i højere grad at vores arbejde bidrager aktivt til den grønne omstilling. Bureau Veritas fremhæver bl.a. at der på alle niveauer i virksomheden er en forståelse for indsatsen, og at dette afspejles i tilgangen til vores kunder. Det er tydeligt, at der er lagt meget arbejde i at styrke den bæredygtige profil i forhold til “produktion, produkter og tjenester", som de skriver.

Den 14-15. juni blev vi auditeret af Bureau Veritas i vores arbejde med SDG’erne og har nu modtaget den endelige rapport. Auditeringen var en opfølgning på den certificering, vi som en af de første i branchen opnåede sidste år. En certificering forpligter, og derfor skulle hele virksomheden gennemgås for at vurdere, om vi havde fortsat indsatsen for en bæredygtig omstilling.

Bureau Veritas hæftede sig ved, at der inden for alle forretningsområder er leveret en seriøs indsats i tilgangen til de 17 SDG'er, og at der på alle områder blev observeret en væsentlig fremgang. Udviklingen tæller bl.a. at der bliver udarbejdet en kvartalsrapport fra hvert forretningsområde, således at vi styrker opfølgningen på de strategiske initiativer inden for fem bundlinjer: miljø, kunder, økonomi, medarbejdere og samfund.

“I forhold til certificeringen i 2021 er den samlede score steget fra 85 til 87, hvilket indikerer, at igangsatte initiativer er fastholdt samtidig med, at der er afsat ressourcer til løbende at styrke indsatsen. Ledelsen er klar i sin tilgang til de 17 SDG'er, og på alle niveauer i virksomheden er der en forståelse for nødvendigheden af ​​indsatsen. Dette afspejles også i tilgangen til virksomhedens kunder. Det er tydeligt, at der er lagt meget arbejde i at styrke den bæredygtige profil i forhold til "Produktion, produkter og tjenester".”

-Uddrag fra auditrapport af Bureau Veritas

“Jeg er virkelig glad for at have opnået re-certificeringen fra Bureau Veritas. Bæredygtighed er fundamentet i vores forretning, så dette er en uvildig anerkendelse af den omstilling, vi for længe siden gearede vores forretning mod. Derudover er re-certificeringen en blåstempling af de initiativer, vi har igangsat siden sidste år, hvor vi har formået at rykke pilen yderligere til gavn for miljø, samfund og kunder, udtaler Leif Bentsen, administrerende direktør i Krüger.

Rammer enestående højt

Krüger er en del af den internationale miljøorganisation Veolia, som også har stort fokus på en bæredygtig omstilling. I Krüger har vi opbygget vores strategi ud fra SDG’erne og illustreret det igennem vores strategihus, mens Veolia arbejder med ovennævnte femdobbelte bundlinje, hvoraf miljø er en af dem.

“Kombinationen af Krügers strategi og Veolias femdobbelte bundlinje betyder, at virksomheden bidrager til 15 af de 17 SDG'er. Dette er enestående.”

- Uddrag fra auditrapport af Bureau Veritas

Hvad kan vi gøre bedre?

Der er er dog også områder, hvor vi kan forbedre os. Bureau Veritas kom med anbefalinger til indkøb og krav til leverandører, der vil styrke indsatsen. Derudover anbefalede de, at vi med fordel kunne se på, hvorledes genanvendelse kan spille en rolle i den værdikæde, vi indgår i.

Om metoden

En Bureau Veritas certificering vurderer en virksomheds evne til arbejde med 17 SDG og de relaterede 169 mål (delmål) defineret af FN. De evaluerer om firmaet har definerede strategier, handlingsplaner og mål for at arbejde med de 17 SDG’er, og hvorvidt der er afsat de nødvendige ressourcer og metoder til at følge op på og forbedre dem.