Kravlenisser spreder juleglæde for udsatte børn og voksne
Små nisser med stor betydning. Det kan man roligt sige om de små, grinende kravlenisser, som sælges i Lidls dagligvarebutikker hele december.
Kravlenisserne er en del af Lidls julekampagne under overskriften ”Julehygge”. Ved at købe et kravlenisseark kan man støtte børn, voksne og familier, som mangler overskud i hverdagen, både økonomisk og socialt, og derved være med til at ”give julehyggen videre”.
Alle pengene fra salget af kravlenisserne går ubeskåret til Blå Kors Danmark, som er en social hjælpeorganisation, der hvert år hjælper tusindvis af danskere.
"For Blå Kors Danmark betyder det uendeligt meget at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte. Det betyder, at vi kan nå længere ud med vores hjælp og støtte både børn og voksne, der kæmper med forskellige udfordringer," siger Thomas Røddik Korneliussen, som er kommunikationschef i Blå Kors Danmark.
Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel siden 2017. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Samarbejde skaber overskud til at hjælpe flere
Denne jul donerer medarbejderne i Lidl blandt andet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er Blå Kors Danmarks støttecentre for børn fra hjem med alkohol- og stofmisbrug, og har støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
"Julen er en tid til at være taknemmelig og huske dem omkring sig, som måske har haft et hårdt år. Jeg håber, at initiativet bliver taget godt imod, så vi kan samle penge ind til det gode formål. Blå Kors og deres mange frivillige gør en fantastisk indsats i kampen for at hjælpe udsatte børn, unge, voksne, familier, hjemløse, misbrugere og pårørende og andre, der er havnet på kanten af samfundet," siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
At en stor virksomhed som Lidl engagerer sig og inddrager både medarbejdere og kunder for at skabe juleglæde for familier, der ikke har meget at gøre godt med, har stor betydning, fortæller Thomas Røddik Korneliussen.
"Jeg er virkelig stolt af og glad for vores samarbejde med Lidl. Det er en virksomhed, der insisterer på at tage et socialt ansvar. Det mærker man tydeligt på de medarbejdere og ledere, vi samarbejder med – og det betyder, at partnerskabet bliver ved med at udvikle sig til gavn for socialt udsatte i Danmark."
Lidl har blandt andet doneret muleposer, som Lidl og Blå Kors Danmark i fællesskab har designet. Poserne sælges i Blå Kors' genbrugsbutikker, og alt overskuddet går til Blå Kors' sommer- og julelejre.
Derudover har kokkelandsholdet været på besøg på Blå Kors' lejre, som Lidl også støtter økonomisk, omkring alle højtider kan Blå Kors hente overskudsmad i Lidls butikker, ligesom Lidl også støtter Blå Kors' julehjælp. Der har også kørt en indsamling på Lidls mælkekartoner og andre små og store projekter.
For at se denne video fra www.youtube.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenKommunikationschef i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkBilleder

Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en social og diakonal hjælpeorganisation, som hjælper udsatte børn, unge og voksne i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Ny måling: Hver fjerde dansker siger nej til alkohol før 18 år30.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny Voxmeter-måling viser, at 25 procent af danskerne mener, man først bør drikke alkohol som 18-årig. Det er et positivt tegn på, at flere ønsker at ændre alkoholkulturen, lyder det fra Blå Kors Danmarks generalsekretær.
Sommerlejre giver børn og unge et pusterum fra hverdagen26.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I løbet af sommeren deltager knap 200 børn og unge fra hele landet i Blå Kors Danmarks ferielejre. Lejrene skal give deltagerne oplevelser fyldt med tryghed, nærvær og nye venskaber.
Nyt tilbud til børn i Horsens16.6.2025 10:52:58 CEST | Pressemeddelelse
I Horsens kan børn i alderen 7 til 12 år, som har det svært, få et pusterum fra hverdagen i en nystartet gruppe af Stjernestunder. Den første udflugt er den 21. juni, og det er gratis at deltage.
Ny måling: Flertal vil hæve aldersgrænsen for alkohol2.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tre ud af fem danskere er klar til at hæve aldersgrænsen for salg af alt alkohol til 18 år ifølge ny undersøgelse. Det kommer i en tid, hvor danske unge igen er blevet kåret som europamestre i druk.
Frivillige samlede 81.116 kr. ind til børn i misbrugsramte familier19.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Frivillige fra Barnets Blå Hus Vesthimmerland solgte kaffe og kage ved blomsterudstillingen “Naturens Stemme - Forfald” i Aars - og samlede 81.116 kr. ind til børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum