Kravlenisser spreder juleglæde for udsatte børn og voksne
Små nisser med stor betydning. Det kan man roligt sige om de små, grinende kravlenisser, som sælges i Lidls dagligvarebutikker hele december.
Kravlenisserne er en del af Lidls julekampagne under overskriften ”Julehygge”. Ved at købe et kravlenisseark kan man støtte børn, voksne og familier, som mangler overskud i hverdagen, både økonomisk og socialt, og derved være med til at ”give julehyggen videre”.
Alle pengene fra salget af kravlenisserne går ubeskåret til Blå Kors Danmark, som er en social hjælpeorganisation, der hvert år hjælper tusindvis af danskere.
"For Blå Kors Danmark betyder det uendeligt meget at kunne samarbejde med en virksomhed som Lidl, der samler penge ind til de mest udsatte. Det betyder, at vi kan nå længere ud med vores hjælp og støtte både børn og voksne, der kæmper med forskellige udfordringer," siger Thomas Røddik Korneliussen, som er kommunikationschef i Blå Kors Danmark.
Blå Kors Danmark og Lidl har samarbejdet om at gøre en social forskel siden 2017. Det begyndte med uddeling af overskudsmad til væresteder for ensomme og botilbud for mennesker med misbrug og hjemløse, og siden da har det udviklet sig til meget mere.
Samarbejde skaber overskud til at hjælpe flere
Denne jul donerer medarbejderne i Lidl blandt andet julegaver til børnene i Barnets Blå Hus, som er Blå Kors Danmarks støttecentre for børn fra hjem med alkohol- og stofmisbrug, og har støttet julehjælp til økonomisk trængte familier.
"Julen er en tid til at være taknemmelig og huske dem omkring sig, som måske har haft et hårdt år. Jeg håber, at initiativet bliver taget godt imod, så vi kan samle penge ind til det gode formål. Blå Kors og deres mange frivillige gør en fantastisk indsats i kampen for at hjælpe udsatte børn, unge, voksne, familier, hjemløse, misbrugere og pårørende og andre, der er havnet på kanten af samfundet," siger Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl Danmark.
At en stor virksomhed som Lidl engagerer sig og inddrager både medarbejdere og kunder for at skabe juleglæde for familier, der ikke har meget at gøre godt med, har stor betydning, fortæller Thomas Røddik Korneliussen.
"Jeg er virkelig stolt af og glad for vores samarbejde med Lidl. Det er en virksomhed, der insisterer på at tage et socialt ansvar. Det mærker man tydeligt på de medarbejdere og ledere, vi samarbejder med – og det betyder, at partnerskabet bliver ved med at udvikle sig til gavn for socialt udsatte i Danmark."
Lidl har blandt andet doneret muleposer, som Lidl og Blå Kors Danmark i fællesskab har designet. Poserne sælges i Blå Kors' genbrugsbutikker, og alt overskuddet går til Blå Kors' sommer- og julelejre.
Derudover har kokkelandsholdet været på besøg på Blå Kors' lejre, som Lidl også støtter økonomisk, omkring alle højtider kan Blå Kors hente overskudsmad i Lidls butikker, ligesom Lidl også støtter Blå Kors' julehjælp. Der har også kørt en indsamling på Lidls mælkekartoner og andre små og store projekter.
For at se denne video fra www.youtube.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenKommunikationschef i Blå Kors Danmark
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkBilleder
Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en kristen social hjælpeorganisation, som hjælper socialt udsatte mennesker i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Blå Kors gentager succes og fejrer Blå Lørdag16.4.2024 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Sidste år vrimlede kunderne til Blå Kors' genbrugsbutikker, da den sociale hjælpeorganisation holdt Blå Lørdag. Den 27. april inviterer butikkerne igen kunderne til en festlig dag med 25 procent rabat, konkurrencer og kaffe på kanden.
Værested fejrer 30-års jubilæum med åbent hus og pølsevogn2.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. april inviterer værestedet Madam Blå i Hobro indenfor til jubilæumsfejring, hvor blandt lokale og kommunale samarbejdspartnere, naboer og andre er inviteret på hotdogs og hygge.
Gammelt tøj får nyt liv: Genbrugsbutik vil inspirere horsensianerne19.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
De næste par uger kan man opleve en helt særlig udstilling i Blå Kors Genbrugscenter i Horsens, hvor butikken i samarbejde med en designteknologstuderende sætter fokus på upcycling af tekstiler.
Gratis måltider til udsatte borgere i Aalborg4.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
I en tid med høje priser på blandt andet dagligvarer har hjælpeorganisationen Blå Kors Danmark fået mulighed for at gøre en ekstra indsats for gæster på væresteder og varmestuer. På værestedet Den Sociale Café Hjerterummet i Aalborg giver hjælpen gratis og varme måltider.
Familienetværket Middelfart uddeler gratis mad til økonomisk trængte børnefamilier13.2.2024 06:15:00 CET | Pressemeddelelse
Mange familier er alvorligt presset på økonomien. I Middelfart får 25 inflationsramte familier en hjælpende hånd gennem det lokale familienetværk, som drives af Teglgårdskirken i partnerskab med Blå Kors Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum