KRAES

KRAES tager kunderne med helt ind i hjertet

Den aarhusianske familievirksomhed KRAES udvider produktlinjen med hudpleje til voksne. Til trods for væksten fastholder duoen bag den nære tilgang og kontakt til kunderne. Det skaber værdi, mener konsulent.
– Når man, som vi, har oplevet, hvor smertefuldt eksem er for ens barn, så gør det ondt ind i hjertet at vide, at andre familier er udsat for det samme. Derfor tager vi vores produkter utroligt seriøst, blandt andet ved vores hovedet på blokken-koncept, hvor kunder inviteres til at lave en ucensureret anmeldelse af nye produkter, siger Mette Langberg. Foto: PR.

Iværksætterne bag hudplejevirksomheden KRAES satser stadig med hele hjertet i deres fire år gamle projekt: Hudpleje til sarte babyer. Det gør sig gældende i produktudviklingen, i kontakten med kunderne og fortællingen om virksomheden, hvor ærlighed og nærvær er de store trækplastre for kunderne hos KRAES.

Det fortæller medstifter og produktudvikler i virksomheden, Mette Langberg:

– Vi startede virksomheden lidt i forundring og desperation over, at der manglede et hudplejeprodukt, som vores lille datter kunne tåle. Det har siden udviklet sig til en hel serie af produkter, som nu også retter sig mod forældrene. Den udvikling har kun været mulig, fordi vi har så tæt kontakt til vores kunder og deres feedback.

Iværksætterfamilie med tryk på familie

Den lille familie bag virksomheden oplever det helt naturligt at invitere kunderne med ind bag kulisserne og fortælle, hvorfor KRAES er så vigtig for dem. Historien om, hvordan iværksætterparret selv stod i det svære valg om at skulle give deres lille barn binyrebarkhormon mod eksem – eller finde en mere naturlig løsning – har defineret deres virksomhed, og det skaber en stærk forbindelse, når brugerne kan spejle sig og stole på, at produktet giver mening.

– Det er en helt fantastisk oplevelse, når vores kunder lægger før og efter-billeder op på vores Facebook eller skriver til os på Instagram, at deres barns eksem er lindret eller helt forsvundet, efter de har prøvet vores produkt. Vi er simpelthen bare så stjerneglade for, at den oplevelse vi selv havde med vores datter, kan spredes ud til andre forældre, siger Kasper Nielsen, hvis partner uddyber:

Konceptet indebærer, at 20 tilfældige facebookbrugere udvælges til at lave en hudløst ærlig anmeldelse af nye produkter, på virksomhedens Facebook-side med over 10.000 følger, som KRAES derefter må forholde sig til.

Fortrolighed skaber loyale kunder

Modet til ærligt at stå ved sit produkt har siden den spæde start været i virksomhedens DNA. Iværksætterparret stoler på produktet og sikrer en tæt kontakt og ærlighed overfor kunderne. Og selvom det sætter sine begrænsninger for vækst, så åbner det op for loyale kunder med ambassadørpotentiale.

– Når danskerne handler, så er det netværk og mund til mund-metoden, som gør sig gældende. Altså hvad vores familie, venner eller kolleger anbefaler af produkter. Men vi ser en klar tendens mod, at virksomheder, ved at danne en lignende familiær fortrolighed med deres kunder, at dele personlige historier og åbne op, kan skabe samme effekt, fortæller Preben Lie, adfærdsudvikler og partner i virksomhedskonsulenthuset Hald&Lie, og uddyber:

– Influencere er én indgang til det fortrolige rum, men kan virksomheder opbygge et fællesskab med loyale kunder, der organisk deler deres positive oplevelser, så er det markedsføring og troværdighed, som ikke kan købes for penge.

Emil Mikkelsen
Markedsføring, KRAES
emil@babykraes.dk

Billeder

Download
Hos KRAES har succesen fra den spæde start ligget i virksomhedens DNA. De vil fastholde følelsen af familievirksomhed, og den følelse vil de gerne give videre til deres brugere. Det styrker kundernes loyalitet, at skabe et fællesskab omkring virksomheden, hvor kunder kan dele billeder og oplevelser med produkterne. Foto: PR.
Download

Information om KRAES

KRAES
Guldsmedgade 26B