Kræftrådgivningen i Esbjerg udbygges

Flytning til nye, tidssvarende lokaler i Stormgade, ny leder og flere tilbud til kræftpatienter, pårørende og efterladte på vej.

Onsdag 1. september inviterer Kræftens Bekæmpelse - Kræftrådgivningen i Esbjerg til fejring af nye lokaler i Stormgade 65. I de lyse omgivelser kan borgerne komme ind og få gratis rådgivning og støtte i en svær tid med kræftsygdom. Foto: Kræftens Bekæmpelse.

Det glæder Jesper Frost Rasmussen, borgmester i Esbjerg Kommune sig over:

- I Esbjerg Kommune er vi rigtig glade for samarbejdet med Kræftens Bekæmpelse omkring rehabiliteringen efter kræft. Kræftrådgivningen har stor betydning for mange af vores borgere, når de eller deres nærmeste rammes af den her frygtelige sygdom. Derfor er vi da også glade for, at Kræftrådgivningen, nu efter mere end 20 år i byen, kan flytte i nye og mere tidssvarende lokaler, hvor der er plads til alle, siger Jesper Frost Rasmussen, borgmester i Esbjerg Kommune.

Flytningen fra Jyllandsgade 30 til Stormgade 65 – samt ansættelsen af Inger Borg Laursen som ny rådgivningsleder - er besluttet af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse på baggrund af indstilling fra stærke, lokale frivillige kræfter fra lokalforeningen i Esbjerg.

- Vi er rigtig glade for opbakningen fra Kræftens Bekæmpelse, og vi er sikre på, at det vil være til stor gavn for kræftramte borgere og de ansatte med nye, tidsvarende lokaler og lokal ledelse i byen, siger formand for lokalforeningen i Esbjerg, Diana Rank.

Kræftens Bekæmpelse har gennem mere end 20 år tilbudt gratis rådgivning til kræftpatienter og pårørende i Esbjerg Kommune. På landsplan tilbyder foreningen rådgivning over 40 steder i Danmark, og har i alt 100.000 kontakter med kræftramte om året.

- Jeg glæder mig til at følge udviklingen i Esbjerg. Stor tak til både kommunen og de lokale, frivillige ildsjæle for samarbejdet omkring den flotte, nye kræftrådgivning. Den vil uden tvivl komme kræftpatienter og pårørende til gode, siger Jesper Fisker, direktør i Kræftens Bekæmpelse.

-----------------------------------------------

Om kræftrådgivningen

Kræftrådgivningen i Esbjerg tilbyder gratis rådgivning og gruppetilbud til kræftpatienter og pårørende. Ud over rådgivningslederen består den faste stab af to rådgivere og en administrativ medarbejder foruden en række frivillige kræfter.

Man har flere tilbud til kræftramte og pårørende på vej. Blandt andet Navigatortilbuddet til socialt sårbare kræftpatienter. Man ønsker også at tilknytte endnu flere lokale, frivillige kræfter.

Program og tilmelding for journalister

Reception - onsdag 1. september 2021 – 14.00-15.30 – Stormgade 65, 6700 Esbjerg

-     Velkomst ved Inger Borg Laursen, rådgivningsleder i Esbjerg
-     Klippe snor og åbningstale ved Jesper Frost, borgmester i Esbjerg