Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse lancerer nyt univers for dem mellem 20 og 40 år

Del

Kræftens Bekæmpelse vil have de yngre målgrupper tættere på kræftsagen. Et nyt initiativ, 'OKAY BRAVO',  lanceres 1. september.

Sylvester er del af 'OKAY BRAVO'-universet. Den tidl. rocker har begået en million fejl i sit liv og deler ud af dem – nu er han blevet bedemand og har styr på sit liv.
Sylvester er del af 'OKAY BRAVO'-universet. Den tidl. rocker har begået en million fejl i sit liv og deler ud af dem – nu er han blevet bedemand og har styr på sit liv. Foto fra OKAY BRAVO's Instagram-profil Foto fra OKAY BRAVO's Instagram-profil

Mange henter hjælp og støtte hos Kræftens Bekæmpelse, når de får kræft eller bliver pårørende til en med kræft. Men livets store spørgsmål følger os fra ungdomsårene. Den samtale vil foreningen gerne være en større del af og lancerer derfor det nye initiativ 'OKAY BRAVO'.

- Med Okay Bravo vil vi involvere os i de store spørgsmål, mange unge er optaget af, fra de forlader teenagelivet, til de træder ind i 40’erne. Som Danmarks største patientforening ønsker vi at blive endnu mere vedkommende for den målgruppe, så de på sigt måske får lyst til at være frivillige eller medlemmer af foreningen eller på anden vis engagere sig i kræftsagen, siger Ida Strand, kommunikationschef i Kræftens Bekæmpelse.

Tager fat i svære emner
OKAY BRAVO vil sætte fokus på emner som sorg, vrede, død, usikkerhed, fest, ensomhed, løsrivelse, identitetskrise, sygdom og glæde.

Det sker gennem helt nyt indhold, der blandt andet skal formidles på Instagram, TikTok og YouTube. Initiativet vil også omfatte nye samarbejder og forskellige former for events, der engagerer de 20-40-årige.

- Som en forening, der arbejder med kræft, er vi vant til at tale om det, der er svært. Med OKAY BRAVO går vi et par skridt længere og taler ind i de tanker om livet og døden, som mange unge har i dag. Flere unge kæmper med mistrivsel, men heldigvis er der også en stor åbenhed og lyst til at dele følelser og tanker. Vi vil gerne være en del af den vigtige samtale med indhold, der skaber engagement og værdi, siger Jannick Blaksmark, head of social and creative i Kræftens Bekæmpelse.

Fernisering - online og 'for real'
Fredag 1. september udkommer OKAY BRAVO på egne kanaler på de sociale medier Instagram og Tik Tok og via YouTube.

Lanceringen af det nye initiativ markeres ved en fysisk fernisering, fredag den 1. september 2023, kl. 16-20, i lokalerne for det tidligere 'Blaa Galleri' på Blågårdsgade 29 på Nørrebro i København.

De fire kunstnere Marie Hald, Peter Larsen, Esben Holk og Benjamin Andreas Harder Harpsøe fortolker emnet 'at fejle'.

Kunsterne har arbejdet med fotografi, maleri, meme-algoritmisk kunst samt skulpturer og vil til ferniseringen forklare om deres værker.

____

FAKTA: Bag om OKAY BRAVO
- Navnet ’OKAY BRAVO’ er en nyskabelse. ’BRAVO’ en hyldest og et anerkendende anråb. ’OKAY’ understøtter den positive og konstruktive tilgang, det nye ungebrand har. 

- OKAY BRAVO vil bestå af fortællinger og formater, der er lavet i dialog med målgruppen.

Nøgleord

Kontakter

For mere info eller pressekontakt:
Nyhedsredaktør Margit Shabanzadeh, Kræftens Bekæmpelse, mobil: 30 100 190, mail: mash@cancer.dk

Links

Om Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse er Danmarks største sygdomsbekæmpende forening. Vi arbejder med forskning i kræft, forebyggelse og støtte til patienter og pårørende. Vores mål er, at færre får kræft, at flere overlever kræft - og at flere får et bedre liv med og efter kræft.

Besøg os på Cancer.dk.

Følg pressemeddelelser fra Kræftens Bekæmpelse

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kræftens Bekæmpelse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye