Telia Danmark

KOVA Esports vinder første sæson af Telias nordiske e-sportssatsning

Del
Søndag aften blev vinderen af den nye nordiske e-sportsturnering, Telia Esports Series fundet. Turneringen er skabt i samarbejde mellem Telia og den globale ejer af League of Legends, Riot Games. Dermed binder Telia sløjfe på en succesfuld første sæson af e-sportssatsningen.

Vinderne af den internationale finalerunde i Telia Esports Series blev det professionelle hold KOVA Esports fra Finland. De to vindere af den danske kvalifikationsturnering, Vipers Inc. og Plejehjemmet Kalder (et hold af ”seniorspillere” på 22-23 år), røg desværre ud undervejs i den stærkt besatte Masters-finalerunde.

Det finske vinderhold skal sammen med svenske sølvvindere Granit Gaming nu spille mod de to nederst placerede hold fra den nordiske liga, Nothern League of Legends Championship, om to pladser i den semi-professionelle turnering.

Verdens største e-sportsgren
League of Legends (forkortet: LoL) er på blot ti år blevet verdens mest populære computerspil. Spillet er udviklet og ejet af Riot Games, der i dag arrangerer online og fysiske turneringer i stadionformat over hele verden. Især i USA og Asien er League of Legends ekstremt populært, og transmissionen af det seneste verdensmesterskab tiltrak flere en 100 mio. unikke seere.

”I de nordiske lande er LoL stadig på udviklingsstadiet, og derfor har det været et spændende pionérprojekt for os at etablere en e-sportsturnering af internationalt format. Esport er i rivende udvikling og en del af hverdagen for mange familier og deres digitale liv. Som teleselskab, der leverer den digitale infrastruktur, som understøtter e-sporten, giver det derfor god mening, at vi engagerer os i en af verdens hurtigst voksende e-sportsgrene”, siger Sine Smith-Jensen, Director of Commercial Management i Telia.

Gamer-udstyr er populær tilføjelse til sortimentet
Parallelt med etableringen af Telia Esports Series har Telia lanceret et omfattende sortiment af gamer-udstyr fra bl.a. Razer, Samsung, Logitech og det anerkendte danske brand SteelSeries, hvilket på kort tid har generet en millionomsætning online.

”Når vi engagerer os i e-sport, kommer vi både i kontakt med de unge, dedikerede gamere og de danske familier generelt. Med vores abonnementer og udstyrssortiment tilbyder vi både forbindelserne og gamer-gearet, hvilket vores kunder har taget rigtigt godt imod”, forklarer Sine Smith-Jensen

To nye sæsoner i 2021
Med gårsdagens finale afsluttes første sæson af Telia Esports Series. I 2021 afvikles hele to nye sæsoner med start i hhv. januar og juni.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Sine Smith-Jensen, Director of Commercial Management i Telia
Sine Smith-Jensen, Director of Commercial Management i Telia
Download

Links

Information om Telia Danmark

Telia Danmark
Telia Danmark
Ørestads Boulevard 45
2300 København S

http://telia.dk/

I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.

Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.

Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.

Læs mere om os på telia.dk

Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark

Dansk turisme vil udnytte mobildata til at optimere sommerens højsæson26.1.2024 12:14:20 CET | Pressemeddelelse

Et samarbejde mellem VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme, Vestkystens destinationsselskaber, teknologivirksomheden NTT DATA Business Solutions, Telia og flere andre dataleverandører giver værdifuld indsigt i turisters bevægelses- og forbrugsmønstre. Platformen VisitData vil revolutionere det danske turisterhvervs muligheder for planlægning og prioritering inden for handel, transport, overnatning, underholdning og restauranter.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye