viggo

Kørsels-app ansætter psykologer og tilbyder kørende terapi

(APRILSNAR) Det 100% eldrevne taxiselskab, Viggo, tilbyder nu passagerer muligheden for at booke et lift med en psykolog bag rattet, som under køreturen giver en terapisession.
Wasif Ali er en af de Viggo-chauffører som også er psykolog, og som du kan møde med ViggoShrink

Få en samtale med en psykolog, mens du bliver transporteret til din destination. Og uden ekstra omkostninger. Så simpelt kan man beskrive Viggos nye koncept, ViggoShrink. Viggo, stiftet i 2019, er den første 100% eldrevne kørselsservice i Danmark, og nu er den unge virksomhed de første til at kombinere taxikørsel og terapi.

Det er en gammel kliché, at chauffører er psykologer på hjul og ifølge Viggos Landedirektør, Lauge Brænder, er idéen heller ikke ny.

“Det er en idé, vi har gået med længe, og det giver god mening at udnytte den tid, passageren alligevel skal bruge i bilen til mere end bare ventetid.”

Det er ifølge Lauge Brænder også derfor, at ViggoShrink ikke koster mere end en normal tur i en Viggo. “Det er generelt alt for dyrt at få psykologhjælp i Danmark, og når chaufføren skal sidde der alligevel, er det oplagt at lave det som en gratis tillægsydelse.”

Idéen til det nye produkt opstod, fordi en del af de Viggo-chauffører, som ikke er vokset op i Danmark, er kommet hertil med en psykologuddannelse i bagagen, men ikke har kunne finde arbejde inden for faget her i Danmark.

Lauge Brænder fortæller, at konceptet har været klar længe, men at man ikke har haft psykologer nok blandt chaufførerne til at gå i luften. Det har man nu. Viggo har nemlig kigget mod universiteterne og er begyndt at ansætte psykologistuderende som chauffører, hvilket har givet kapacitet til at lancere konceptet.

De rullende terapisessioner kan dog køre i grøften, nærmest inden de kommer i gang. Bliver psykologistudiet ramt af regeringens bebudede halvering af udvalgte kandidatuddannelser, vil det blive sværere for de studerende at finde tid til et studiejob.

Det er en situation vi følger nøje, og vi håber på kandidatuddannelserne bibeholder den nuværende længde på to år, så vi kan køre konceptet videre,” slutter Lauge Brænder.

Booking af ViggoShrink kan foretages i Viggo-appen.

Information om viggo

viggo
Tømmergravsgade 4
2450 København SV

Hos Viggo tænker vi grønt - og vi kæmper for flere elbiler på vejene og renere luft i gaderne.

Vi er den første danske kørselsapp, som kombinerer den nyeste teknologi med nul-emissionsbiler.

Det er vores mission at levere den mest miljøvenlige kørselsløsning på markedet - uden at gå på kompromis med brugervenlighed og pris.

Med os kan du nå din destination med god samvittighed.

Vi sætter den grønne omstilling i bevægelse.

Følg pressemeddelelser fra viggo

Flere pressemeddelelser fra viggo

Nobody believed in EV-ride-hailing Viggo: Now They’re the Third Largest Player in Denmark26.2.2024 07:37:40 CET | Press release

In a significant development for Denmark's urban mobility, Viggo, the pioneering all-electric ride-hailing service, has become the nation's third-largest provider. Achieving a fleet of more than 300 electric vehicles, Viggo now only trails behind the century-old Dantaxi and Taxa 4x35. This milestone not only highlights Viggo’s rapid growth but also marks a significant shift towards more sustainable mobility solutions.