Korrektion: Der er ikke afsat 332 mio. kr. årligt til landsbypulje

Der er i går udsendt en pressemeddelelse, hvori det, på baggrund af oplysninger fra et medie, ved en fejl er angivet, at der i det nye finanslovsudspil er afsat 332 mio. kr. årligt til forskønnelse af de danske landsbyer. Landdistrikternes Fællesråd beklager.

Noa Jankovic, kontorchef i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 71 70 82 49, mail nja@landdistrikterne.dk

Rådhusgade 100
8300 Odder

Vi tæller 55 kommuner og fire regioner, der tilsammen repræsenterer over 2,8 millioner danskere. Medlemmerne er tillige en række landsdækkende organisationer, de lokale aktionsgrupper samt et større antal landsbyer og landdistriktsråd.

Presseinvitation: Hvordan skaber vi lokal vækst med lokal kapital?19.11.2021 12:25:33 CET | Pressemeddelelse

Hvordan kan vi øge mængden af risikovillig kapital uden for landets største byer ved at bygge på landdistrikternes egne styrker? Sådan lyder omdrejningspunktet i projektet Crowdfunding i Landdistrikterne, der nu afsluttes med en national konference på Christiansborg, som Dansk Iværksætter Forening, Landdistrikternes Fællesråd, DI - Dansk Industri og Dansk Crowdfunding Forening har arrangeret.