Konverteringsoptimering er den glemte genvej til mere omsætning

I en verden hvor pris per klik og visning på Googles og Facebooks alt-dominerende marketing-platforme bliver ved med at stige, så er konverteringsoptimering den glemte genvej til mere omsætning. Hvorfor bliver ved med at betale for mere trafik, når vi kan få mere ud af den trafik, vi allerede har?

Brugertests, heatmaps og clickmaps

Med konverteringsoptimering arbejder du med redskaber som fx heatmaps og clickmaps. Intelligent software hjælper dig til at se, hvor brugerne klikker på siden, og hvor de støder på problemer. Måske klikker de slet ikke de rigtige steder?

Du kan også sortere dine analyser efter besøgende. Hvis du fx arbejder med Pinterest annoncering kan du segmentere efter alle brugere, der kommer fra Pinterest, og se præcis hvor de stopper deres kunderejse på vej mod at købe et produkt - og så sætte ind med løsninger på de specifikke problemer.

Jo flere besøgende du har, des hurtigere finder du også ud af, hvor dit site ‘halter’ - så du kan løse problemerne og få mere omsætning ud af de penge, du allerede bruger.

Brugertesten afslører websites svagheder

Et hyppigt anvendt greb i konverteringsoptimering er brugertests. Med en brugertest får du en person til at klikke dit website igennem for at gennemføre en handling - fx at købe et produkt eller at bestille en rejse.

Med brugertesten vil personerne, der faciliterer testen få testpersonen til at “tænke høj”. Hvorfor klikker du her? Hvorfor klikker du ikke her? Hvad synes du om denne funktion?

Det afslører ting, som almindelig analyse i Google Analytics måske ikke altid opfanger.

En brugertest tager typisk en time og bliver optaget og analyseret med henblik på at kunne identificere forbedringsmuligheder til webshoppen.

Læs mere om konverteringsoptimering

Obsidian Digital har lavet en ny side om konverteringsoptimering specifikt målrettet webshops. Læs mere på konverteringsoptimeringwebshop.dk.

En ny tilgang til bekæmpelse af tør hud: Kvinders guide til optimal hudpleje15.4.2024 18:30:02 CEST | Pressemeddelelse

Tør hud i ansigtet er en udfordring, mange kvinder kender alt for godt. Årsagerne til tør hud kan være mange - fra vejret og den daglige hudplejerutine til generel aldring. Men hvad hvis vi fortalte dig, at ny forskning har givet os nye veje til at bekæmpe tør hud? Læs videre for at lære mere om disse nyskabende metoder til at holde din hud hydreret og sund. Fokus på hydrering Hydrering er og har altid været en nøglefaktor i bekæmpelsen af tør hud. Ny forskning viser imidlertid, at hydrering indefra - det vil sige at drikke masser af vand - kan være endnu vigtigere, end vi tidligere har troet. Parret med en fugtgivende creme designet til tør hud kan denne to-fronts tilgang være en effektiv metode til at bekæmpe tør hud. Nye produkter og teknikker Moderne hudpleje er konstant i udvikling, og de nyeste hudplejeprodukter kan give kvinder med tør hud flere muligheder end nogensinde før. Mildere rensemidler, der ikke fjerner hudens naturlige olier, er på vej op, og serums og olier til fugtg

Hudplejeindustrien blomstrer med stigende fokus15.4.2024 18:24:52 CEST | Pressemeddelelse

Hudpleje er hurtigt blevet en dominerende del af skønheds- og personlig pleje-industrien. Interessen for at finde og investere i de rette hudplejeprodukter er vokset betragteligt hos både mænd og kvinder. Valget af de mest passende produkter er nu blevet et kerneelement i mange menneskers daglige rutiner. Udfordringen i at vælge passende hudplejeprodukter Hudpleje handler ikke bare om at se godt ud, men er også et centralt aspekt af sundhed og velbefindende. Valget af passende hudplejeprodukter kan gøre en afgørende forskel for hudens sundhed og kan øge folks selvværd og livsglæde. Det er på denne baggrund, at mange anvender en betydelig del af deres tid og kræfter på at finde de helt rigtige produkter. Et produkt, der har vundet bred anerkendelse for sin effektivitet og pålidelighed, er Avène Cleanance Comedomed. Dette er en koncentreret anti-blemish creme, der er skabt til at reducere bumser og hudorme og samtidig modvirke nye udbrud. Det er tydeligt, at interessen for hudpleje vil f