Kontant håndbog om sociale ydelser

Forsikring & Pensions håndbog "Sociale Ydelser 2020" giver kontant besked om takster og regler for en lang række offentlige ydelser, fx boligstøtte, dagpenge, efterløn, kontanthjælp, børnetilskud, SU, arbejdsskade, fleksydelse, folkepension, resurse- og jobafklaring og revalidering m.m.

Hvert år er der takstændringer. Ydelser falder væk, og andre kommer til. Den sociale lovgivning kan være svær at finde vej i, hvis man ikke er fagmand. Man kan let komme i tvivl, om man er berettiget til en bestemt ydelse, og hvor meget man egentligt har krav på at få.

Forsikring & Pensions håndbog Sociale Ydelser 2020 fortæller kort, klart og kontant om de sociale ydelser fra det offentlige. Bogen indeholder alle nye satser og regler, der gælder fra 1. januar 2020.

Man kan også se, hvordan den enkelte ydelse spiller sammen med forsikringsordninger og pensioner.

Overblik over tilskudsmuligheder
Håndbogen er opdelt i seks hovedtemaer: Arbejdsmarked og uddannelse, social sikring over landegrænser, sygdom og arbejdsskade, familie og bolig, ældre samt retshjælp.

- Håndbogen er indrettet, så den svarer til de situationer, man som borger naturligt tænker i. Det er med til at lette overblikket over tilskudsmulighederne fra vugge til grav – fra adoptionstilskud over dagpenge og arbejdsskader til efterløn og begravelseshjælp, siger chefkonsulent Jørgen Kjær Thomsen, Forsikring & Pension.

“Sociale Ydelser” er ikke kun anvendelig for privatpersoner. Bogen bruges i høj grad af sagsbehandlere i kommuner, a-kasser, forsikringsselskaber, pensionskasser og pengeinstitutter.

“Sociale Ydelser 2020” kan købes hos boghandlerne. Den koster omkring 100,- kr.

Jørgen Kjær Thomsen - tlf. 41 91 91 03

Forsikring & Pension er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring24.11.2020 09:13:54 CETPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvad gælder for unge bilister, som køber deres egen bil? Ved de, hvornår man har brug for en sælgeransvarsforsikring, eller om man kan få dækket sin stormskade, når der ikke har været registreret storm på ens adresse?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring22.10.2020 08:30:00 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvad en skadedyrsforsikring dækker? Ved de, hvordan man er stillet, hvis man kører andre ned på cykel og ikke har en forsikring, eller om man kan få sin rejse refunderet, hvis man er risikopatient og utryg ved at rejse?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring19.8.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvordan man er forsikret, hvis ens barn får udleveret en iPad af skolen? Ved de, hvornår man kan få erstatning fra sin rejseforsikring, hvis der opstår skader på en lejebil i udlandet, eller hvilke regler der gælder for genoptagelse af en ulykkesskade?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring13.7.2020 10:00:00 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvad man skal være opmærksom på ved kør selv-ferie i udlandet? Ved de, om man kan få erstatning, hvis man bliver påkørt af en speed pedelec (hurtig el-cykel) uden forsikring, eller hvilken forsikring der dækker, hvis vinkøleskabet kortslutter?