Konkurrencen på dagligvaremarkedet skærpes

SuperBrugsen og Kvickly lancerer torsdag et nyt prisprogram: ”GO’PRIS HVER DAG”

I SuperBrugsen og Kvickly skal man ikke gå og spekulere over prisen. Derfor lancerer SuperBrugsen og Kvickly torsdag et nyt prisprogram ”GO’ PRIS HVER DAG”.

I første omgang bliver 400 af de mest efterspurgte varer inkluderet i programmet - som for eksempel æg, smør, frugt og grønt, men også husholdningsartikler som vaskemidler og personlig pleje, fortæller kædedirektør for SuperBrugsen Kenneth Pedersen.

”Vi kan se, at vores kunder efterspørger at kunne spare på husholdningsbudgettet. De køber billigere varer og mere på tilbud, og tendensen til at handle i discountbutikker frem for supermarkeder er steget. Så for os er det et svar på det,” siger Kenneth Petersen.

Det nye prisprogram vil løbende blive justeret, så priserne holdes så lave som muligt.

Kommunikations- og analysechef Lars Aarup: 30919266

Dagli´Brugsen lukker 4 butikker30.9.2022 14:05:19 CEST | Pressemeddelelse

27. november vil være sidste åbningsdag for Dagli´Brugsen i Nørre Broby og Rørby. 4. december vil være sidste åbningsdag for Dagli´Brugsen i Trige og Ågård. Butikkerne giver underskud, og der er desværre ingen udsigt til, at udviklingen vender. Samtidig står de over for større investeringer i nyt køl- og frostanlæg. Oven i det er så kommet de stærkt stigende udgifter til el og energi, der har flere-doblet deres månedlige elregninger. ”Trods stor indsats fra uddelere og medarbejdere alle fire steder, så står butikkerne ikke til at redde. De stærkt stigende elpriser har så været dråben, der fik bægeret til at flyde over, og som var medvirkende til, at der ikke var andre muligheder her og nu,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. De Samvirkende Købmænd (DSK) har tidligere på måneden meldt ud, at måske 150-200 mindre butikker, må konstatere, at de ikke kan få det til at hænge sammen. ”Det er en alvorlig situation for mange butikker og dermed for mange lokalsamfund. Men fra

Coop køber Fakta-ejendomme i Tyskland28.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse