Konkurrence: Hold øje med huset og vind is til alle naboerne

12.6.2017 07:00 | Det Kriminalpræventive Råd

Nabohjælp er ingenting uden gode naboer, og som Nabohjælps logo symboliserer, gælder det om at have et øje på hinandens hjem. I dag lancerer Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden en kreativ konkurrence, hvor du har mulighed for at sætte dit personlige præg på Nabohjælps logo – gerne sammen med naboerne. Vinderne får besøg af en isbil til næste vejfest.

Lav Nabohjælps logo på en anderledes måde og vind en isbil til gadefesten.

Det er vigtigt med gode naboer til snakke over hækken, vejfester og ikke mindst til at vande blomster og holde øje med hinandens huse, når man er på ferie. Sommerferien står for døren, og mange steder betyder det desværre også arbejdsro for indbrudstyvene.

Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden vil gerne sætte fokus på det gode naboskab og Nabohjælp på en anderledes måde. Det sker gennem en konkurrence, hvor der udloddes to Hjem-IS biler til næste vejfest, arbejdsdag eller andet hyggeligt arrangement i nabolaget. Det eneste man skal gøre er at lave et nyt og anderledes Nabohjælps logo.

Gode naboer holder tyvene væk

Med Nabohjælp er der altid nogen hjemme, og det bryder indbrudstyvene sig ikke om. Aktiv Nabohjælp kan forhindre hvert 5. indbrud.

- Vi vil med konkurrencen minde danskerne om, hvor vigtige gode naboer er, både i hverdagen og ikke mindst i ferierne, hvor man skal huske at hjælpe hinanden, når ens hjem er alene hen over sommeren, siger projektleder i Nabohjælp Lone Harlev.

Konkurrencen

Lav Nabohjælps logo på en anderledes måde. Det kan være på en perleplade, tegnet i strandsandet, strikket, tegnet med kridt på vejen eller et støbt i tin. Kun kreativiteten sætter grænsen. Få meget gerne dine naboer til at hjælpe.

Send os et foto af jeres kreation sammen med en historie om jeres gode naboskab eller Nabohjælp, og skriv hvorfor det netop er jeres nabolag, der skal vinde. Billedet kan sendes som en privat besked til Nabohjælps Facebookside eller til godnabo@dkr.dk

Du skal sende dit bidrag frem til og med 16. juli. Herefter udvælges de seks finalister, der har sendt det mest kreative logo og den bedste historie. De to finalister, der får flest likes og delinger på Facebook i løbet af ugen, vinder hver især en Hjem-IS bil til alle naboerne. Vinderne kåres den 27. juli.

Læs mere om konkurrencen her: https://nabohjælp.dk/konkurrence

Fakta:

• Der sker over 30.000 indbrud i private hjem hvert år.
• Knap halvdelen af alle indbrud sker i ferier.
• Der er over 200.000 nabohjælpere i Danmark.
• Nabohjælp forebygger hvert 5. indbrud.

5 gode råd, når dit hjem skal være alene i sommerferien:

1. Fjern værdifulde genstande, så de ikke kan ses udefra
2. Rod med lidt opvask på køkkenbordet osv.
3. Træk gardinerne for enkelte steder
4. Brug tænd/sluk-ure til lys og radio
5. Aftal Nabohjælp, så naboen tømmer postkassen, fylder skraldespanden, sætter en bil i indkørslen og holder øje med boligen

Lav Nabohjælps logo på en anderledes måde og vind en isbil til gadefesten.
Du kan lave Nabohjælps logo i patchwork eller på en helt anden måde.

Ejby Industrivej 125 - 135
2600 Glostrup