Kommunikationsdirektør Marion Hannerup stopper i DI

Efter otte år som kommunikationsdirektør fratræder Marion Hannerup fra Dansk Industri.

- DI står kommunikationsmæssigt virkelig stærkt som den helt centrale stemme for erhvervslivet. Samtidig står vi over for en helt ny epoke for organisationen med blandt andet sammenlægningen med Dansk Byggeri og 5.700 nye medlemsvirksomheder. Derfor er vi enige om, at timingen er rigtig – både for DI og for Marion – til et skifte, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI.

Marion Hannerup fratræder jobbet i starten af august måned.

- Jeg har over en periode overvejet, hvornår jeg skulle sige farvel til DI og starte på et lidt mindre hektisk arbejdsliv som selvstændig. Derfor er jeg glad for, at vi har kunnet blive enige om, at nu er et rigtig godt tidspunkt. Jeg vil savne både vores mange medlemsvirksomheder og dygtige kolleger, men jeg ved, at de er i trygge hænder, siger Marion Hannerup.

DI’s samlede kommunikations- og presseområder vil i det videre referere direkte til DI’s direktion og adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.

Yderligere oplysninger kontakt vicedirektør Per Geckler Møller på tlf. 2949 4434

DI: Permanent forskningsfradrag kan bevare dansk førerposition i life science18.9.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Regeringen har indført et forskningsfradrag på 130 procent i 2020 og 2021 for at bevare erhvervslivets investeringer i nye og forbedrede produkter under corona-krisen. DI og de mange life science-virksomheder mener, at forskningsfradraget bør indføres permanent for at sikre fortsat vækst og bevare Danmarks førende stilling på verdensmarkedet. Permanent forskningsfradrag på 130 procent er en af de forslag, som i dag vil blive diskuteret på Sundhedsindustriens Dag, hvor life science-industrien mødes kl. 12.00 med politikere og organisationer for at diskutere branchens og det danske sundhedsvæsens fremtid.

Erhvervslivet til regeringen: Sådan genstarter vi dansk eksport nu15.9.2020 17:18:22 CESTPressemeddelelse

Efter fire uger med intense maraton-brainstorms er otte eksport genstartsteams klar med 96 anbefalinger til, hvordan vi får gang i dansk eksport i skyggen af coronakrisen. Anbefalingerne fra erhvervslivet kan iværksættes her og nu, og det er nødvendigt, hvis vi skal kunne holde hånden under tusindvis af virksomheder og arbejdspladser, siger DI’s adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.

Erhvervslivet til regeringen: Sådan genstarter vi dansk eksport nu15.9.2020 17:12:30 CESTPressemeddelelse