Kommunikationsdirektør Marion Hannerup stopper i DI

Efter otte år som kommunikationsdirektør fratræder Marion Hannerup fra Dansk Industri.

- DI står kommunikationsmæssigt virkelig stærkt som den helt centrale stemme for erhvervslivet. Samtidig står vi over for en helt ny epoke for organisationen med blandt andet sammenlægningen med Dansk Byggeri og 5.700 nye medlemsvirksomheder. Derfor er vi enige om, at timingen er rigtig – både for DI og for Marion – til et skifte, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI.

Marion Hannerup fratræder jobbet i starten af august måned.

- Jeg har over en periode overvejet, hvornår jeg skulle sige farvel til DI og starte på et lidt mindre hektisk arbejdsliv som selvstændig. Derfor er jeg glad for, at vi har kunnet blive enige om, at nu er et rigtig godt tidspunkt. Jeg vil savne både vores mange medlemsvirksomheder og dygtige kolleger, men jeg ved, at de er i trygge hænder, siger Marion Hannerup.

DI’s samlede kommunikations- og presseområder vil i det videre referere direkte til DI’s direktion og adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.

Yderligere oplysninger kontakt vicedirektør Per Geckler Møller på tlf. 2949 4434

DI samler 25 erhvervsledere, der skal fremme mangfoldighed i dansk erhvervsliv2.7.2020 13:59:15 CESTPressemeddelelse

Dansk erhvervsliv skal blive bedre til at tiltrække og fastholde talent af forskellige køn, alder og baggrund, hvis vi skal sikre vores innovations- og konkurrenceevne. Derfor nedsætter DI et nyt specialudvalg med Lars Rasmussen i spidsen, der er bestyrelsesformand for en række life science virksomheder. Mangfoldigheds- og ligestillingspolitik skal spille en central rolle i erhvervspolitikken, mener DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen.

DI: Klimaaftale tager flere store skridt ind i en grønnere fremtid22.6.2020 06:21:07 CESTPressemeddelelse

Med dagens klimaaftale står et bredt flertal i Folketinget sammen om en lang række tiltag, som vil fremme den grønne omstilling i Danmark og bane vejen for, at Danmark når nærmere klimamålsætningen om 70 pct. CO2-reduktion i 2030. DI glæder sig over aftalen, som i høj grad også tager afsæt i anbefalingerne fra erhvervslivets klimapartnerskaber og følger sigtelinjerne i DI’s egen 2030-plan. Samtidig hilser DI planerne om en grøn skattereform til efteråret velkomne.