Kommentar fra Wonderful Copenhagen til Københavns Lufthavns udvidelsesplaner

”Det er en virkelig ambitiøs plan, Københavns Lufthavn fremlægger, som vil få stor betydning for den fremtidige vækst – ikke alene i København, men i hele metropolregionen Greater Copenhagen og for hele Danmark. Københavns Lufthavn er porten mellem Danmark og resten af verden. Det er derfor afgørende, at Københavns Lufthavn opretholder sin funktion som nordeuropæisk knudepunkt, som giver os et betydeligt større rutenet og bedre international tilgængelighed – end vores størrelse tilskriver. En fastholdelse af knudepunktsfunktionen og udviklingen af nye ruter fra vigtige markeder og internationale vækstcentre er helt afgørende for, at vi fremover kan skabe vækst og øget beskæftigelse gennem turismen og gennem tiltrækning af talent og investeringer," siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, hvor ruteudviklingsprogrammet Global Connected er forankret.

Head of Corporate Communications
Mail: ufh@woco.dk

Med en helt ny turismestrategi på gaden, har Wonderful Copenhagen i en længere periode analyseret bl.a. nye tendenser, nye digitale muligheder og ændringer i turisters forbrugeradfærd. Indsatsen har skullet sikre, at Wonderful Copenhagens nye strategi, som udstikker visionen og retningen for turismeudviklingen frem mod 2020, er på forkant fire år frem i en tid, hvor turismen er i global forandring. Ud over de lokale aktører og borgerne i hovedstadsregionen har Wonderful Copenhagen også søgt international sparring undervejs i strategiprocessen, bl.a. hos New Yorks turismeorganisation, NYC & Company. Her fremhæver CEO Fred Dixon særligt den nye strategis fokus på det lokale, destinationens localhood: “Vi er imponerede over tankerne bag Wonderful Copenhagens nye strategi specielt med den relation, alle har til den danske livsstil og mere specifikt fascination af danskerne som det lykkeligste folk i verden. Jeres tilgang til livsstil og kultur er unik, og det grundlag giver jer mulighe

2017 sætter ny rekord: Over 1 mio. krydstogtgæster til Danmark i det nye år3.1.2017 07:00pressemeddelelse