Kommentar fra Wonderful Copenhagen til Københavns Lufthavns udvidelsesplaner

”Det er en virkelig ambitiøs plan, Københavns Lufthavn fremlægger, som vil få stor betydning for den fremtidige vækst – ikke alene i København, men i hele metropolregionen Greater Copenhagen og for hele Danmark. Københavns Lufthavn er porten mellem Danmark og resten af verden. Det er derfor afgørende, at Københavns Lufthavn opretholder sin funktion som nordeuropæisk knudepunkt, som giver os et betydeligt større rutenet og bedre international tilgængelighed – end vores størrelse tilskriver. En fastholdelse af knudepunktsfunktionen og udviklingen af nye ruter fra vigtige markeder og internationale vækstcentre er helt afgørende for, at vi fremover kan skabe vækst og øget beskæftigelse gennem turismen og gennem tiltrækning af talent og investeringer," siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, hvor ruteudviklingsprogrammet Global Connected er forankret.

Head of Corporate Communications
Mail: ufh@woco.dk

Reaktion fra Wonderful Copenhagen på C40 til København i 201912.9.2018 22:23pressemeddelelse

Borgmestertopmødet C40 Mayors Summit kommer til København i 2019. Reaktion fra Wonderful Copenhagen: ”Stort tillykke til Københavns Kommune og Realdania med værtskabet af C40 Mayors Summit, som vil samle politiske ledere fra verdens største byer i København i 2019. Valget understreger Københavns stærke internationale position som en by for vigtige og dagsordensættende konferencer, ikke mindst på miljø- og klimaområdet. Vi er derfor rigtig glade for at have bidraget til Københavns bud på C40 Mayors Summit 2019, som København vandt værtskabet af i konkurrence med andre internationale storbyer,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, der sammen med partnerne i Meetingplace-netværket hvert år byder på værtskabet af mere end 100 internationale videnkongresser - oftest inden for områder, hvor hovedstaden i forvejen har en international styrkeposition, herunder miljø- og klimaområdet.

Weekenden blev årets travleste krydstogtdage22.7.2018 14:12pressemeddelelse

Med ca. 40.000 krydstogtgæster i løbet af lørdag og søndag var der ekstra travlhed i Københavns havn, hvor 9 krydstogtskibe lagde til i weekenden. En stor del af weekendens krydstogtgæster enten begyndte eller afsluttede deres krydstogt i København, hvilket har givet ekstra tid til at opleve den danske hovedstad og resten af Sjælland. I år får København besøg af 875.000 krydstogtgæster, men samtidig med at antallet af gæster er steget, er sæsonen blevet længere og strækker sig i år over 215 dage, så det gennemsnitlige antal gæster pr. dag henover året er mindre end tidligere. Hele Danmark sætter rekord i antal krydstogtgæster i år med i alt 1,1 mio. gæster rundt i de danske havne fra Skagen i nord til Rønne i øst. Og krydstogtbranchen i Danmark skaber i år en forventet omsætning på 1,5 mia. kr. og fuldtidsjob til ca. 2.100 borgere. De danske krydstogtdestinationer er, ud over København, Skagen, Aalborg, Aarhus, Fredericia, Kalundborg, Hundested, Helsingør og Rønne, som alle er samlet i

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 09:53pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe