Kommentar fra Wonderful Copenhagen til Københavns Lufthavns udvidelsesplaner

”Det er en virkelig ambitiøs plan, Københavns Lufthavn fremlægger, som vil få stor betydning for den fremtidige vækst – ikke alene i København, men i hele metropolregionen Greater Copenhagen og for hele Danmark. Københavns Lufthavn er porten mellem Danmark og resten af verden. Det er derfor afgørende, at Københavns Lufthavn opretholder sin funktion som nordeuropæisk knudepunkt, som giver os et betydeligt større rutenet og bedre international tilgængelighed – end vores størrelse tilskriver. En fastholdelse af knudepunktsfunktionen og udviklingen af nye ruter fra vigtige markeder og internationale vækstcentre er helt afgørende for, at vi fremover kan skabe vækst og øget beskæftigelse gennem turismen og gennem tiltrækning af talent og investeringer," siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, hvor ruteudviklingsprogrammet Global Connected er forankret.

Head of Corporate Communications
Mail: ufh@woco.dk

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 09:53pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe