Klimarådet

Kommende analyse om lavbundsjorder d. 19. november

I en kommende analyse dykker Klimarådet ned i potentialet ved udtagning og vådlægning af lavbundsjorder og anbefaler en række virkemidler til en effektiv vådlægning. Analysen er tilgængelig for journalister i klausuleret form fra tirsdag d. 17. november kl. 9.

Torsdag d. 19. november kl. 05.45 offentliggøres Klimarådets nye lavbundsanalyse.

En klausuleret analyse vil være tilgængelig for journalister fra tirsdag d. 17. november kl. 9. Journalister, der ønsker en klausuleret version af rapporten, bedes sende en mail med navn og medie til Klimarådets pressemail: presse@klimaraadet.dk .

I forbindelse med udgivelsen vil der være mulighed for interview med Klimarådet. For aftale om interview, kontakt venligst Klimarådets presseafdeling på presse@klimaraadet.dk eller på tlf.: 23 25 00 45.

Information om Klimarådet

Klimarådet
Nybrogade 2

Klimarådet er et uafhængigt ekspertorgan, der rådgiver om, hvordan omstillingen til et klimaneutralt samfund kan ske på en omkostningseffektiv måde, så vi i fremtiden kan leve i et Danmark med meget lave udledninger af drivhusgasser og samtidig fastholde velfærd og udvikling.

Følg pressemeddelelser fra Klimarådet

Flere pressemeddelelser fra Klimarådet

Klimarådet udvides med to nye rådsmedlemmer6.7.2020 17:34:32 CESTNyhed

Den nye klimalov udvider Klimarådets mandat og giver plads til yderligere to rådsmedlemmer, som har hver deres ekspertise inden for henholdsvis adfærdsforskning og byggeri. Professor i sociologi ved Københavns Universitet Bente Halkier og professor og viceinstitutleder ved Institut for Byggeri, By og Miljø på Aalborg Universitet Per Heiselberg er blevet indstillet som nye medlemmer af Klimarådet og herefter udpeget af klima-, energi- og forsyningsministeren.

Dansk olie og gas i lyset af en global grøn omstilling4.6.2020 05:45:00 CESTPressemeddelelse

Klimarådet er af klima-, energi og forsyningsministeren blevet bedt om at give en vurdering af klimaeffekterne ved at gennemføre 8. udbudsrunde. Selv om klimagevinsten ved mindre produktion af dansk olie og gas delvist udvandes af øget produktion i andre lande, vurderer rådet, at der er klare klimamæssige argumenter for at anbefale en aflysning af 8. og efterfølgende udbudsrunder, herunder for at styrke troværdigheden om en ambitiøs dansk klimapolitik og Danmark som foregangsland.