Molslinjen A/S

Kombardo Expressen: Shuttlebusser skal redde Kristi himmelfartsferien

Da regeringen i går besluttede at forlænge restriktionerne for fjernbusserne, måtte der tænkes hurtigt hos Kombardo Expressen på Bornholm. Mange gæster er på vej til øen på Kristi himmelfartsferie, og det giver store udfordringer, når kun hvert andet sæde må sælges i bussen. Shuttlebusser bliver derfor sat ind fra Bornholm i den kommende weekend.
Interessen for at komme på ferie i Kristi himmelfartsdagene er  større, end der er sæder til under fjernbussernes restriktioner om begrænsning af passagerer. Så derfor fordeles Kombardo Expressens passagerer ud på flere busser.
Interessen for at komme på ferie i Kristi himmelfartsdagene er større, end der er sæder til under fjernbussernes restriktioner om begrænsning af passagerer. Så derfor fordeles Kombardo Expressens passagerer ud på flere busser.

Fjernbusser må fortsat kun sælge hvert andet sæde i busserne. Den regel blev sent i går forlænget frem til den 10. juni. Det giver udfordringer hos Kombardo Expressen på Bornholm, hvor mange danskere gerne vil holde ferie i dagene omkring Kristi himmelfart.

”Når landet er i gang med at åbne, så stiger interessen altså også for at komme hjemmefra og få nogle oplevelser. Derfor er begrænsningen på busserne selvfølgelig en udfordring på den måde, at vi har flere rejsende, end vi kan komme i busserne”, fortæller Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Og da interessen for at komme til Bornholm i bil også er stor omkring Kristi himmelfart, er løsningen med flere busser på færgens vogndæk ikke en mulighed. I stedet bliver shuttlebusser mellem Rønne og København løsningen på de store hjemrejsedage i den kommende weekend.

”På den måde kan vi tilbyde gæsterne deres tur til Bornholm og samtidig overholde kravet om kun at sælge halvdelen af sæderne i bussen”, forklarer Jesper Skovgaard.

Gæsterne på shuttlebussen tjekker ind i terminalen i Rønne og går ombord på hurtigfærgen. I Ystad går de fra borde og bliver hentet af en ny bus, som tager dem med til København.

Shuttlebusserne sættes ind på afgange fra Rønne både lørdag og søndag. De rejsende får direkte besked om, hvordan de kommer ombord.

Information om Molslinjen A/S

Molslinjen A/S
Færgevej 7A

Om Molslinjen:

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Holstebro, Herning, Silkeborg og Rønne.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere. Mere info: www.molslinjen.dk

Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S

Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S