Kom til næste møde i Netværk for Landdistriktskoordinatorer

Arbejder du med landdistriktsudvikling, og ønsker du at få ny viden og inspiration til udvikling af landdistrikterne i kommunen, så tilmeld dig næste møde i Netværk for Landdistriktskoordinatorer den 29. august i Varde.
Se programmet og tilmeld dig 2. møde i Netværk for Landdistriktskoordinatorer.

KL og Landdistrikternes Fællesråd har øget samarbejdet og dannet et netværk for landdistriktskoordinatorer, hvor kommunale medarbejdere kan dele viden og få inspiration inden for landdistriktsudvikling.

Netværk for Landdistriktskoordinatorer indbyder for anden gang i år til netværksmøde - denne gang i Varde Kommune, hvor deltagerne bl.a. kan glæde sig til at høre om et nyt projektsamarbejde mellem Center for Regional- og Turismeforskning, Landdistrikternes Fællesråd og KL, samt blive klogere på tendenserne for bofællesskaber i landdistrikterne. Mødet afholdes den 29. august 2019 og der er stadig mulighed for at deltage.

9.30 – 10.00: Morgenmad og kaffe

10.00 – 10.10: Dagens program v/Landdistrikternes Fællesråd og KL

10.10 - 10.35: Velkommen til Varde Kommune. Hvordan arbejder vi med landdistrikter og udvikling i Varde Kommune?

10.35 – 12.00: "Kommunernes indsats for at sikre udvikling i dialog med befolkningen i landsbyer og det åbne land". Et nyt fælles projekt mellem Center for Regional- og Turismeforskning, Landdistrikternes Fællesråd, KL og Kommunernes Netværk for Landdistriktskoordinatorer

12.00 – 13.00: Frokost

13.00 – 15.00: Bofællesskaber i landdistrikterne: Tendenser, oplæg og mini-workshop v/Marie Chimwemwe Degnbol, BoSammen

15.00 - 15.30: Hvorfor vokser steder? Kort pitch om ny forskning

15.15 – 15.30: Netværket fremadrettet - hvilke temaer skal tages op på de kommende møder?

15.30: Tak for i dag

Du kan læse mere om netværket og tilmelde dig her. Prisen for tilmelding dækker to deltagere, så tag endelig din kollega med unde armen!

Kommunernes netværk for landdistriktskoordinatorer henvender sig til kommunernes landdistriktskoordinatorer eller de centrale medarbejdere i forvaltningen, som varetager landdistriktsudviklingen. Netværket er en faglig ramme, der skal give deltagerne adgang til at opbygge viden, nye kompetencer og netværk med kollegaer i andre kommuner såvel som hos andre relevante aktører, der arbejder med landdistriktsudvikling.

Mette Korsholm, chefkonsulent i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53 85 01 27, mail mko@landdistrikterne.dk

Se programmet og tilmeld dig 2. møde i Netværk for Landdistriktskoordinatorer.