Kom indenfor i Folkets Hus på Folkemødet

Så er programmet for Folkets Hus på gaden! Om en uge slår LO og FTF dørene op i Allinge på Bornholm. Vi håber, at rigtig mange kommer forbi og deltager i debatten om dét, der optager vores medlemmer allermest. Se programmet.

– Folkemødet er en forrygende mulighed for at gå i dialog med både vores medlemmer og alle andre, der interesserer sig for danskernes arbejdsliv. Vi glæder os til at diskutere de udfordringer, som medarbejderne slås med hver dag – og til at høre gode bud på løsninger, siger Lizette Risgaard.

LO og FT har tilsammen 32 arrangementer i Folkets Hus, der ligger midt på torvet i Allinge. De handler bl.a. om det stigende antal løst ansatte, arbejdsmiljø, uddannelse og de store visioner for Danmarks fremtid.

Fire highlights i Folkets Hus

Fredag kl. 9.00-10.00: Morgenmad med undervisningsminister Ellen Thrane Nørby, der svarer på spørgsmål om bl.a. manglen på praktikpladser. Læs mere her http://www.lo.dk/Tema/TemaArkiv/2016/Folkemoede2016.aspx

Fredag kl. 13.00-14.00: Professor i økonomi Guy Standing fortæller om udfordringerne ved faglig organisering i takt med, at flere og flere både kort- og langtuddannede bliver ansat på korte kontrakter. LO-næstformand Morten Skov og formand for skuespillerne, Katja Holm sætter oplægget ind i en dansk sammenhæng. Læs mere her

Lørdag kl. 9.00-10.00: Morgenmad med beskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen, der svarer på spørgsmål om trepartforhandlinger, dagpenge, uddannelse m.m. Læs mere her http://www.lo.dk/Tema/TemaArkiv/2016/Folkemoede2016.aspx

Lørdag kl. 14.30-15.30: Hvordan får vi glæde af de digitale platforme uden skattesnyd og social dumping? Erhvervsminister Troels Lund Poulsen, LO-næstformand Nanna Højlund, m.fl.Læs mere her.

Læs hele programmet i Folkets Hus her:

Alle er velkomne i Folkets Hus.

Kontakt: Pressekonsulent Anette Bindslev, tlf. 23 38 42 14.