Kom i form i din egen stue - 3 gode råd

Det er blevet meget populært at træne i fitnesscenter - ja, i dagens Danmark er der efterhånden rigtig mange, som har et abonnement i fitnesscenteret. Der er dog også dem, som egentlig godt kan lide at træne, men som ikke er så vild med at gøre det foran andre mennesker. Eller dem, der har oplevet, at corona har lukket ned for fitnesscenteret.

Uanset hvilken situation du står i, så kan du i hvert fald overveje, om du skal rykke træningen ind i din egen stue. Det kan måske gøre det mere motiverende at komme i form, fordi du netop kan gøre det i dit eget hjem, så det er bestemt værd at overveje.

Det rette træningsudstyr

Når man skal træne derhjemme, så er det selvfølgelig også vigtigt, at du har noget træningsudstyr. Hvis du godt kan lide den type udstyr, som man også typisk ser i fitnesscenteret, altså større maskiner, så kan du eksempelvis kigge nærmere på træningsmaskiner til hjemmet, som måske kan få lov til at stå inde i stuen.

Det kan også være, at du bedre kan lide mere klassisk styrketræning, hvor man altså primært bruger sin egen krop som en slags udstyr. Du kan eventuelt også købe nogle små vægte, tove eller lignende hjem, som bare kan ligge i en lille kurv i hjørnet af stuen - på den måde kommer træningsudstyr heller ikke til at fylde for meget i den hyggelige stue.

Find dig en træningsmakker

Når du har fundet ud af, hvordan du gerne vil komme i form i din egen stue, så kan du også tænke lidt over, om det er noget, du gerne vil gøre alene, eller om du måske skal finde dig en træningsmakker. Der er selvfølgelig dem, der foretrækker at komme i form alene, men hvis man eksempelvis bor sammen med familien eller nogle venner, så er det næsten oplagt at træne sammen med dem.

Det er først og fremmest hyggeligt at kunne gøre det sammen og på den måde have endnu en aktivitet sammen med dem, som man bor med, men derudover kan det også virke motiverende at have nogen at træne med, fordi man netop holder hinanden oppe på, at det er noget, der skal gøres.

Motiverende musik - og det må gerne være højt

Det sidste råd til, når du skal træne derhjemme, handler også om at gøre det mere motiverende. Når man træner i et fitnesscenter eller lignende sted, hvor der er mange andre mennesker, holder man sig typisk lidt tilbage - det behøver man ikke, når man er i sin egen stue. Her kan man altså give den gas med høj musik, som ikke engang behøver at være i ørerne, men som bare kan spilles frit ud i rummet. Hvis det ikke forstyrrer dig for meget, kan du også træne, mens du ser en serie eller noget i fjernsynet. Det er i hvert fald helt sikkert, at man kan tillade sig lidt mere, når man træner i sin egen stue.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.