Kom bag kulissen når Dyreværnet afholder Åbent Hus den 23. august

Søndag den 23. august kl. 12.30 – 16.30 åbner Dyreværnet portene og inviterer alle interesserede til at komme på besøg, høre spændende foredrag og få et kig ”bag kulissen” hos en af landets ældste dyreværnsforeninger.
Udrykningsleder Nina Amdi Carlsen holder foredrag til Dyreværnets Åbent Hus. Fotocredit: Dyreværnet

Dyreværnet driver et af Danmarks største og mest driftige internater. Hvert år får vi indleveret flere end 1.600 hunde, katte, kaniner og smådyr, som skal passes hver eneste dag.

Nu får alle dyre-elskere mulighed for at komme og få et kig bag kulissen og se, hvordan dagligdagen er på et internat, når Dyreværnet inviterer til Åbent Hus søndag den 23. august kl. 12.30 – 16.30 på internatet i Rødovre.

Tag familie og venner med og oplev bl.a.:

At komme ind bag døren med skiltet "kun for personale" og få en guidet rundvisning, hvor I ser dyrene på tæt hold og hører om det daglige arbejde.

At høre Dyreværnets udrykningsleder Nina Amdi Carlsen fortælle om de mange dyreværnssager, hun behandler hver eneste dag.

Katteadfærdsbehandleren Michelle Garnier holder foredrag om, hvad man kan gøre, så man får en tilfreds og glad kat.

Maria Rønde, uddannet hundetræner og chef for Dyreværnets adoptionskontor, fortæller om forarbejdet med at finde gode og kærlige hjem til internatets dyr.

Der er gratis entré, men rig lejlighed til at købe spændende dyreartikler, deltage i konkurrencer og få gode råd fra både dyrlæger og fodereksperter.

Der vil være mulighed for at købe både mad og drikke samt kaffe på dagen. Vi glæder os til at se dig. Dyreværnet er beliggende Islevdalvej 85, 2610 Rødovre.

For yderligere information eller flere dejlige billeder, kontakt venligst Dyreværnets direktør Signe Sehested Lund på tlf.: 40 30 66 15.

Fotocredit til fotos: Dyreværnet

Dyreværnet er Danmarks ældste dyreværnsforening. Foreningen, der er stiftet i 1898, arbejder ud fra en NO KILL-politik, hvor alt sættes ind på at redde ethvert dyr fra aflivning. Dyreværnet – hver en pote tæller.

Kom bag kulissen hos Dyreværnet og se de mange søde snuder, når foreningen afholder Åbent Hus. Fotocredit: Dyreværnet
Hvor mange dyr, der bor på internatet den 23. august vides ikke. Men der vil helt sikkert være søde snuder at hilse på. Fotocredit: Dyreværnet

Dyreværnet, som blev stiftet i 1898, er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger. Foreningen driver Danmarks største internat, som er beliggende på Islevdalvej i Rødovre. Dyreværnet har, som den eneste dyreværnsforening i Danmark NO KILL-politik, og alt sættes ind på at redde ethvert dyr fra aflivning. Dyreværnet modtager dyr fra både Politi og Falck, der ofte anbringer både hunde og katte på internatet. Disse kan komme ind som hittedyr eller i forbindelse med dødsfald, fogedsager, indlæggelser eller fængselsophold. Private kan også indlevere deres dyr til internatet. Dyreværnet kører desuden på dyreværnssager året rundt.