Koldingenser vinder 13 millioner i Lotto

Weekenden har budt på solskinsvejr, men lørdag aften skinnede solen lidt ekstra på en heldig vinder i Kolding.

Førstepræmiepuljen i Lotto er steget og steget de sidste par uger, men her til aften ramte en koldingenser de syv helt rigtige tal.

Vinderen spillede med fra sit PLUS-abonnement og havde udover vindertallene en gevinst på 60 kr. Den heldige vinder kan dermed nyde resten af sommeren med 13.000.060 skattefri kroner på kontoen.

”Vi bliver her i Danske Spil altid glade, når danskerne vinder i vores lotterier, og vi vil gerne ønske et stort tillykke. Det er vildt, at vi igen har en vinder fra Kolding, og det er nu tredje gang i år, at vi kan uddele en stor gevinst i det område. Måske er der noget i vandet i Kolding Fjord. Ligesom vores andre store vindere bliver denne uges vindere – også vedkommende fra Kolding - tilbudt særlig rådgivning, som skal sikre dem en god start på den nye tilværelse som meget økonomisk velpolstret. Det kan være en stor omvæltning, især hvis man vinder mange penge, og vi ønsker hos Danske Spil at hjælpe nye millionærer godt på vej,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil.

Dette er altså årets tredje vinder fra Kolding, og de to andre koldingensere har begge været vindere af Millionærgarantien i Lotto.

Tre nye millionærer lørdag aften
Faktisk blev det til hele tre nye millionærer ved lørdagens Lotto trækning. For vanen tro skal der findes to vindere af Millionærgarantien, når der hver lørdag bliver trukket lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede rækker.

Den ene vinder af Millionærgarantien spillede med online fra Viborg Kommune.

Den anden vinder af Millionærgarantien spillede også med online, er fra Nordjylland og havde yderligere en gevinst på 60 kr.

Danske Spil har endnu ikke talt med vinderne, men vi ønsker dem alle et stort tillykke.

Vindertal uge 32:

1, 5, 18, 29, 34, 35, 36

Tillægstal uge 32:

Lotto:

-     Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.

-     Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.

-                    Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.