HTH Køkkener

Køkkenlancering: Naturen skal med ind i hjertet af hjemmet

HTH lancerer nu Nordic Creation, der kombinerer klassisk snedkerhåndværk og massivt egetræ. Køkkenet tager naturen med ind i hjemmet, og gør det eksklusive nordiske design tilgængeligt for flere.
Det nye køkken fra HTH, Nordic Creation, kombinerer klassisk snedkerhåndværk og massivt egetræ. Foto: PR.

Ønsket om at bringe naturen ind i hjemmet er udgangspunktet for HTHs Nordic Creation. Det er udført i massivt egetræ efter klassiske snedkertraditioner, og massive fingertappede egetræsskuffer kombineret med et åbent skuffelook skaber et elegant og naturligt udtryk. Med det nye køkken kan mange flere få en eksklusiv køkkenoplevelse med lang holdbarhed.

– Nordic Creation er vokset ud af et ønske om at være nærmere naturen – vi skal passe på naturen og samtidig bruge de enestående materialer, den tilbyder, på bedste vis. Ved at bringe massivt egetræ ind i køkkenet bruger vi naturen med respekt. Træet bløder vores hjem op og giver varme, og derigennem skaber vi en sanselighed og et indeklima, der i øjeblikket er i rigtig høj kurs, siger Palle Larsen, der er marketingdirektør i HTH, og understreger:

– Det er unikt, at et køkken af den håndværksmæssige kvalitet henvender sig til så bred en målgruppe. Med Nordic Creation får danskerne simpelthen mulighed for at indrette sig med et kvalitetsprodukt af en kaliber, der tidligere har været forbeholdt de få.

Den ægte natur rykker ind

At naturens egne materialer indtager en central rolle i boligindretningen, er en markant og tiltagende tendens i tiden. Det forklarer trendforsker og livsstilsekspert Mads Arlien-Søborg.

– I løbet af det seneste årti er interessen for at få naturen ind i hjemmet stødt og roligt steget. Massivt træ giver en hyggelig og autentisk stemning, og det vil vi gerne prioritere. Samtidig er vi i en tid, hvor mange danskere gerne investerer lidt ekstra i kvalitet, som har en lang levetid, til hjemmet, siger Mads Arlien-Søborg, og eksemplificerer:

– Når man køber designermøbler i træ, forventer man, at de bliver smukkere med årene. Det samme gør sig gældende for trækøkkener, og der er ingen tvivl om, at vi i stigende grad gerne vil have den ægte natur – det ægte massive træ – med ind i boligen.

Fleksibelt, funktionelt og holdbart

Med Nordic Creation har HTH øget sit fokus på forarbejdning, og de håndværksfaglige standarder er hævet. Elementerne, som ikke er masseproduceret, men derimod forarbejdet i hånden efter klassiske snedkerprincipper, er kompatible med andre HTH-køkkener, så man kan sammensætte efter behov.

– Man kan for eksempel kombinere dele af sit gamle køkken med en ny køkken-ø eller overflader og fronter fra Nordic Creation, der er skabt, så det komplimenterer alle de andre HTH-køkkenserier. Det er funktionelt og giver kunden frihed og fleksibilitet i et køkkenvalg, som qua det massive egetræ ældes med ynde og holder i årtier, siger Palle Larsen.

Bjarne H. Nielsen
Marketingkoordinator, HTH
bhn@nobia.dk

Ønsket om at bringe naturen ind i hjemmet er udgangspunktet for HTHs Nordic Creation. Foto: PR.
Fingertappede egetræsskuffer kombineret med et åbent skuffelook skaber et elegant og naturligt udtryk. Foto: PR.
Med Nordic Creation hæver HTH de håndværksfaglige standarder. Foto: PR.
Nordic Creation er udført i massivt egetræ efter klassiske snedkertraditioner. Foto: PR.
Køkkenet tager naturen med ind i hjemmet, og gør det eksklusive nordiske design tilgængeligt for flere. Foto: PR.
Køkkenelementerne i Nordic Creation er ikke masseproduceret, men derimod forarbejdet i hånden efter klassiske snedkerprincipper. Foto: PR.
Elementerne er kompatible med andre HTH-køkkener, så man kan sammensætte efter behov. Foto: PR.
Med Nordic Creation tager HTH naturen med ind i hjertet af hjemmet. Foto: PR.

Information om HTH Køkkener

HTH Køkkener

HTH har produceret kvalitetskøkkener med omtanke for både mennesker og miljø i mere end 50 år. Med showrooms over hele landet har køkkenfirmaet fokus på dansk design, kvalitet og landets bedste service. www.hth.dk

Følg pressemeddelelser fra HTH Køkkener