Københavnsvej forskønnes: Nu begynder det første gravearbejde

Forsyningsselskabet Fors A/S er nu klar til at begynde første etape af arbejdet med at sikre beboere og erhvervsdrivende på Københavnsvej en bæredygtig og grøn forsyning af vand og varme. Det sker i forbindelse med Roskilde Kommunes forskønnelse af indfaldsvejen.

Roskilde Kommune har besluttet, at Københavnsvej skal have en opgradering. I den forbindelse går Fors A/S nu i gang med omlægning og renovering af ledninger for fjernvarme, vand og spildevand på strækningen mellem Præstemarksvænge og Østre Ringvej.

Gravearbejdet begynder fra midten af april og forventes at vare i cirka 11 måneder.

Arbejdet vil få betydning for alle trafikanter og fodgængere, der færdes på strækningen, som dog under hele forløbet vil være åben for trafik i begge retninger.

-        Et arbejde af denne karakter kan ikke undgå at påvirke nærområdet i perioder, men vi forsøger at minimere generne så meget som muligt for alle, der færdes på strækningen. Der vil være åben for trafik i begge retninger, og vi sørger for, at alle, der bor eller driver virksomhed på strækningen, har adgang til sin ejendom, siger Steffan Alexander Thule Madsen, Chef for Vand & Varme i Fors A/S.

Fors A/S har valgt at udføre renoveringen af ledningsnettet nu, så beboere, erhvervsdrivende og pendlere ikke skal opleve vejarbejde to gange med få års mellemrum på Københavnsvej.

-        Vi har et rigtig godt samarbejde med Roskilde Kommune, og via en god dialog har vi vurderet, at det giver mening, at vi udfører opgaven nu, hvor vejen alligevel skal forskønnes. Dermed undgår vi at grave vejen op to gange inden for kort tid, siger Steffan Alexander Thule Madsen, som glæder sig over udsigten til at sikre området en mere bæredygtig varmeforsyning.

-        Den grønne omstilling er et kardinalpunkt i alt det arbejde, vi laver, og det gælder naturligvis også arbejdet på Københavnsvej. Vi udskifter nogle ældre fjernvarmerør med nogle helt nye, som har et markant mindre varmespild. På den måde sikrer vi både en stabil og grøn varme til området, siger Steffan Alexander Thule Madsen.

www.fors.dk/koebenhavnsvej og www.roskilde.dk/kbhvej

kan man finde svar på spørgsmål vedrørende arbejdet på Københavnsvej.

På Roskilde Kommunes hjemmeside kan du kan du også finde information om tankerne bag kommunens arbejde. Det ligger på www.roskilde.dk/kbhvej.

Information om Fors A/S

Tåstrup Møllevej 5
4300 Holbæk

70 20 20 66https://www.fors.dk/

Hos Fors A/S er vi cirka 200 medarbejdere, der leverer vand, fjernvarme, renser spildevand, indsamler affald og driver genbrugspladser. I alt når vi hver dag 200.000 kunder med et eller flere af vores produkter.

Vi er ISO-certificerede for at sikre sammenhæng mellem strategi, politikker, procedurer og konkrete handlinger. Læs mere om vores ISO-certificering her.