Københavns Politi får ny drabschef – i den gode sags tjeneste…

QXL har sammen med 17 kendte danskere søsat en meget anderledes onlineauktion, der har til formål at skabe midler til ”Dansk Børnekræft Uge 2011”.

QXL relancerer i februar måned online auktionen ” En dag i dine sko” som for ca. 2 år siden blev en af de største succeser indenfor online charity auktioner. 17 kendte danskere har sat en arbejdsdag på højkant, hvor man kan komme med den kendte person på arbejde – man kan derfor prøve alt lige fra at træne Brøndby´s superligahold til at bekæmpe mordere med Ove Dahl fra Københavns Politi. Alle indtægter fra auktionen doneres ubeskåret til organisationen ”Familier med kræftramte børn”. Auktionen bliver lanceret under titlen ” En dag i dine sko ”.

Følgende kendisjobs er under hammeren på QXL i februar:
Bankdirektør Lars-Christian Brask, Kim Henningsen fra Se og Hør, Poul Madsen fra Ekstra Bladet, Anders Samuelsen fra Liberal Alliance, Peter Christensen fra Venstre, Stylist og make-up artist Dennis Knudsen, Jakob de Neergaard fra Søllerød Kro, Margrethe Vestager fra De Radikale, Henrik Jensen fra Brøndby IF, Helge Adam Møller fra De Konservative, Drabschef fra Københavns Politi Ove Dahl, Peter Mogensen fra Politiken, parterapeut Carl-Mar Møller, Mette Frederiksen fra Socialdemokratiet, chefen for Jægerkorpset Claus Aksel Wammen, Johannes Langkilde fra TV2 Nyhederne og Rikke Gøransson fra Paradise Hotel.

Der er tale om en række spændende personer, som har nogle jobs, man normalt aldrig kommer i nærheden af, og som med stor sikkerhed vil have rigtig mange danskeres interesse.

En stor tak til QXL og de kendte
QXL og de kendte personers involvering i vores sag er noget vi sætter stor pris på. Da vi lavede auktionen første gang tilbage i 2009 var det en meget stor succes, og med de navne vi har med i år, tør vi godt håbe på at auktionen igen i år bliver en stor succes. Vi er hos ”Familier med kræftramte børn” glade og stolte over at vi må være med til at gentage denne auktion. Jeg håber der kommer en masse dejlige penge ind på auktionerne, som vi vil bruge på at forsøde tilværelsen for de mange kræftramte børn og deres familier. ”, udtaler formanden for ”Familier med kræftramte børn”, Kurt Hansen.

Kurt Hansen
formand, Familier med kræftramte børn
Kontor: 86 94 69 30

Steen Trier
CEO, QXL.

Fakta om auktionen ” En dag i dine sko”:

• Auktionen ”En dag i dine sko”, der præsenteres af QXL kører i perioden 21. februar til og med 06. marts.
  • Følgende personers job er ”under hammeren”: Lars-Christian Brask, Kim Henningsen, Poul Madsen, Anders Samuelsen, Peter Christensen, Margrethe Vestager, Dennis Knudsen, Jakob de Neergaard, Helge Adam Møller, Henrik Jensen, Ove Dahl, Peter Mogensen, Carl-Mar Møller, Mette Frederiksen, Claus Aksel Wammen, Johannes Langkilde og Rikke Gøransson fra Paradise Hotel.
  • Samtlige indtægter går ubeskåret til Danmarks største børnekræftorganisation ”Familier med kræftramte børn”.
  • Det er anden gang ”En Dag I Dine Sko” lanceres. Første gang var tilbage i 2009.
  • Auktionen lanceres i anledning af ”Dansk Børnekræft Uge 2011”.

• Ca. tre ud af fire børn helbredes i dag for kræft – dog med variationer fra sygdom til sygdom. Ved nogle kræftformer er helbredelsesprocenten over 75 procent, mens den for andre er lavere.
  • Et behandlingsforløb for børn strækker sig typisk over to til tre år. Børn reagerer generelt bedre på behandling end voksne, lige meget hvilken kræftsygdom der er tale om. Børnene behandles med operation, kemo- eller stråleterapi – ofte i kombination med hinanden. Derudover suppleres kræftbehandlingen af f.eks. blodtransfusioner og antibiotika.
  • Der er forskellige bi- og senfølgevirkninger ved behandling, som kan være mere eller mindre alvorlige. Det drejer sig bl.a. om svækket korttidshukommelse og indlæringsevne, nedsat syn, hørelse og funktionsevne på vitale indre organer, lever, lunger, nyre og hjerte m.v.

• Familier med kræftramte børn er en selvstændig, landsdækkende organisation, der formidler personlig kontakt og støtte til familier med kræftramte børn og udbreder kendskabet til de vilkår, som børn og unge med kræft og deres familier lever under.
  • Familier med kræftramte børn blev etableret i 1983 og har i dag over 2.000 familiemedlemmer, der alle repræsenterer en familie, som har eller har haft et kræftramt barn. Hertil kommer et større antal støttemedlemmer. Størstedelen af arbejdet i organisationen med gennemførelse af aktiviteter og arrangementer sker på frivillig og ulønnet basis.