Københavnerne vil betale for gratis magasin

På kort tid har knap 25.000 kunder i Irma valgt at betale for kædens gratis-magasin. Pengene går ubeskåret til Mødrehjælpens julearbejde. Målet er at samle mindst en million ind inden juleaften

Normalt er Irmas kundemagasin, Krydderiet, gratis for kunderne. Men i denne måned koster det 10 kr. Pengene går ubeskåret til Mødrehjælpens arbejde for at give udsatte familier en god jul.

Siden magasinet kom i butikkerne har knap 25.000 kunder valgt at betale de 10 kr. for magasinet, og det er strømmet ind med positive reaktioner til Irma. Det betyder, at der foreløbig er samlet 250.000 kr. ind.

”Vi har valgt at samarbejde med Mødrehjælpen, fordi vi gerne vil hjælpe en organisation, der laver et synligt og vigtigt stykke arbejde i vores lokalområde. Samtidig er det naturligt at koble vores julekampagne God Jul til flere sammen et arbejde, som helt konkret er med til at sikre en god jul til flere udsatte børnefamilier”, siger Irmas marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard.

Hun håber, at man kan samle mindst en million kr. ind ved den utraditionelle indsats, og magasinet er tilgængeligt i alle 80 Irma-butikker frem til juleaften.

Det er 14 år siden, at Irma første gang udgav Irma Krydderiet, der altid har været gratis.

Ligesom tidligere år sælger Irma også kunstprodukter til fordel for Mødrehjælpen. Det drejer sig om en kunstdåse og kunstposer udformet af streetartist HuskMitNavn.

Mødrehjælpen uddeler hvert år julehjælp til nogle af de mest hårdt trængte familier, så de også får mulighed for at fejre jul. Kriterierne for at få tildelt julehjælpen er bl.a., at ansøgerne skal have hjemmeboende børn under 18 år, have et lavt rådighedsbeløb og skal have været udsat for en særlig hændelse, som har gjort hverdagen svær at overskue. Antallet af ansøgninger er steget år for år, og antallet forventes at stige særligt meget i år.

”Jeg håber derfor, at rigtigt mange af Irmas kunder vil støtte indsamlingen ved at købe Krydderiet. Vi er utroligt glade for samarbejdet med Irma. Med samarbejdet får vi mulighed for at hjælpe mange flere udsatte børnefamilier,” siger kommunikationschef Heidi Lausen Purup fra Mødrehjælpen.

Yderligere information: Marketingschef Rikke Hyldsberg Søgaard, 5159 3832

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si